از دوسه روز پیش، یک برگ از دفترچه بیمه تامین اجتماعی بیماری 71ساله در استان البرز، در فضای مجازی دست به دست می شود. نسخه ای که با خطی بسیار خوش نوشته شده و تحسین خیلی ها را به دنبال داشته.
کد خبر: ۵۶۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 06 February 2018

به گزارش تابناک : پای این نسخه مهر پزشکی جوان به اسم آرشام قادری خورده . پزشکی که حالا یک برگ از هزاران نسخه ای که در دوران طبابتش نوشته ، با یک عنوان اختصاصی در فضای مجازی محبوب شده :نسخه جالب آقای دکتر خوش خط!

شاید خیلی ها وقتی این نسخه را دیدند حکایت خوش خطی آقای دکتر را پای جادوی فتوشاپ نوشتند ، اما اگر پای صحبت های دکتر قادری بنشینید و از علاقه زیادش به دنیای هنر باخبر شوید ، ایمان می اورید که این تصویر فتوشاپ نیست. بهانه ای که باعث می شود با این پزشک هنرمند هنردوست به گفت وگو بنشینیم.

آقای دکتر خودتان را معرفی می کنید؟

بله من آرشام قادری هستم، پزشک عمومی و کارمند تامین اجتماعی .

این نسخه ای که با مهر شما در فضای مجازی منتشر شده واقعی است؟

بله واقعی است. البته نسخه مربوط به سال گذشته است چون یک سالی است که نسخه ها کامپیوتری شده و دیگرنسخه کاغذی نمی نویسیم.

خب چطور عکس یک سال پیش الان منتشر شده؟

اولین بار عکس این نسخه را کانال تامین اجتماعی استان البرز منتشر کرد، بعد هم من به پیشنهاد همسرم صفحه اینستاگرامم را عمومی کردم و این عکس را گذاشتم و نمی دانم چه شد که عکس به کانال های تلگرامی رسید. الان هم خودم کمی ناراحتم چون من سالهاست که موسیقی را به صورت حرفه ای دنبال می کنم و ساز می زنم اما اینقدر که یک دفعه خوش خطی من مورد توجه قرار گرفت ، موسیقی ام مورد توجه قرار نگرفت.

چه سازی می نوازید؟

تار و سه تار می زنم ، مدتی عضو گروه عارف بودم و در آخرین کنسرت استاد مشکاتیان هم رباب می زدم.

سال ها تدریس موسیقی داشتم.

خوشنویسی را از کی دنبال می کنید؟

از دوران کودکی، من خط و خوشنویسی کار می کردم اما از وقتی که دانشجوی پزشکی شدم این نیاز را احساس کردم که بهتر است خوشنویسی لاتین را هم یادبگیرم، دیدم نسخه نوشتن کاری است که هر روز من انجام می دهم ، چون کارمند تامین اجتماعی هستم در ماه حدود 2000 نفر را ویزیت می کنم، به طور میانگین حدود 150 مریض می بینم، پس اگر موقع نوشتن نسخه ، خط خوش را تمرین کنم حتما به نتیجه می رسم.

جز این توجه عمومی که حالا به این خط خوش شده، وقتی برای بیماران تان نسخه می نوشتید هم شده بود که بیمارها به خط شما توجه کنند؟

بله بارها پیش امده بود، البته بیشتر وقتی که گواهی پزشکی یا استعلاجی می نوشتم دقت می کردند و واکنش مثبت نشان می دادند. یا مثلا می گفتند :!!! یک دکتر خوش خط دیدیم.

بین همکاران تان چطور؟ دکتر خوش خط دارید؟

نه کم هستند پزشکانی که خط شان خوب باشد شاید چون خیلی تند می نویسند.

شما با چه انگیزه ای این روش را دنبال کردید؟

من به زیبایی احترام می گذارم. به نظرم خط یک پزشک هم باید در حد توان خودش زیبا و خوانا باشد چون این بدخطی بعضی وقت ها مشکل ساز است. مثلا دکترهای داروساز موقع خواندن نسخه ها خیلی وقت ها به مشکل می خورند. همسر خود من داروساز است و منمی دانم که خیی وقت ها موقع خواند نسخه برایشان مشکل ایجاد شده ، آخر سر زنگ می زنند دکتر را پیدا می کنند و حتی بارها پیش امده که خود دکتر هم به سختی چیزی را که نوشته خوانده است. به خاطر همین خیلی وقت ها فکر می کنم که باید چنین درسی یعنی آموزش خوشنویسی لاتین در واحد های درسی دانشجویان پزشکی هم قرار بگیرد.

شما که اینقدر به هنر علاقه دارید، چطور شد یک مسیر دیگر را طی کردید؟

من ذاتا به هنر علاقه مند هستم، اتفاقا دوست داشتم در این زمینه هم درس بخوانم و کار کنم اما نشد. یادم است ، وقتی می خواستم ساز را شروع کنم با پدرم رفتیم پیش استاد کسایی که از دوستان پدر بودند. پدرم گفت که این پسر می خواهد ساز را شروع کند، یک نصحیتی به ایشان بکنید. استاد هم گفتند که کار خوبی را شورع می کنی اما با موسیقی پول درنیاور. نتیجه این شد که من رفتم سراغ پزشکی و در کنارش موسیقی و خوشنویسی را هم رها نکردم.

وقتی این نصیحت را شنیدید چند ساله بودید؟

حدودا 13 ساله.

برگردیم به این نسخه ای که نوشته اید، در این چند روز چند بار این نسخه برای شما ارسال شده؟

خیلی زیاد. تقریبا خیلی از دوستان و اقوام که آن را دیدند برای من فرستادند و ابراز لطف کردند.

از خط خوش شما خبر داشتند؟

در این حد نه. مگر کسی ک برایش نسخه نوشته باشم . اما بیشترشان تعجب کردند.

ما در فضای مجازی به جز نسخه شما ، نسخه دو پزشک دیگر را هم دیدیم که منتشر شد و خیلی خوش خط بودند، این نسخه ها را دیده بودید؟

بله یکی از آنها همان دکتر تبریزی بود که متاسفانه درگیر حاشیه شد.

 

 

 

 

منبع : ساعت 24 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار