به محض آن‌که در گلوی‌تان درد احساس کردید، حتما با آب گرم و نمک غرغره کنید. نمک موجود در آب کمک می‌کند مایع اضافی نواحی ملتهب گلو خشک شود و علائم کاهش یابند.
کد خبر: ۵۶۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 06 February 2018

به گزارش تابناک : از سرفه کلافه شده اید و دلتان نمی خواهد خود را به داروهای شیمیایی ببندید؟ این مطلب مخصوص شماست تا از بهترین روش های درمان سرفه در منزل آشنا شوید.

 

 

زنجبیل مصرف کنید

زنجبیل ماده‌ای طبیعی و ضد انعقاد خون است و مدت‌هاست که برای درمان عفونت گلو و دستگاه تنفسی بدن مورد استفاده قرار گرفته است و برای درمان سرفه خلط دار معجزه می‌کند.همچنین خواص ضدویروس، ضد باکتری و خلط آوری زنجبیل به دستگاه گوارشی در گلو و سینه شما کمک می‌کند تا راحت‌تر نفس بکشید.

 

روش استفاده:یک قاشق غذاخوری از تیکه‌های زنجبیل تازه را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. به مدت چند دقیقه بگذارید تا زنجبیل‌ها خیس بخورد و سپس ۲ قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید. این دمنوش نرم کننده را چندین بار در طول روز بنوشید.روش دیگری هم وجود دارد که می‌توانید با خوردن زنجبیل تیکه شده چندین بار در طول روز و اضافه کردن آن به وعده‌های غذایی همراه با غذا از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

 

 

سرتان را بالا بگیرید

در برخی افراد، وقتی مخاط از پشت بینی به حلق می‌ریزد، سرفه‌ی مولد (توام با خلط) ایجاد می‌شود. این امر شب‌ها که حالت بدن برای چکیدن مخاط مساعد است، بدتر می‌شود. با قرار دادن سر در وضعیتی بالاتر از بدن به کاهش این چکیدن کمک می‌کند و بسیاری افراد متوجه شده‌اند این وضعیت خواب به کاهش سرفه در شب کمک کرده و خواب را بهبود می‌دهد.

 

 

آب گرم و نمک

به محض آن‌که در گلوی‌تان درد احساس کردید، حتما با آب گرم و نمک غرغره کنید. نمک موجود در آب کمک می‌کند مایع اضافی نواحی ملتهب گلو خشک شود و علائم کاهش یابند. طبق کتاب درمان‌های خانگی مایوکلینیک، غرغره کردن هم‌چنین محرک‌ها را از گلو زدوده و مخاط را روان می‌کند.

 

 

 پیاز برایتان خوب است

درمان سرفه خلط دار با پیاز در دسترس ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. پیاز خواص بی‌نظیر آنتی‌بیوتیکی، ضدالتهابی و خلط آور دارد که کمک می‌کند تا گلوی شما نرم شده و خلط آن از بین برود.همچنین پیاز کمک می‌کند تا سیستم ایمنی شما بهبود یافته و فرآیند درمان سریع‌تر شود. شما می‌توانید تونیک با پیاز و شکر درست کنید تا خلط را روان‌تر کرده و در نتیجه‌ی آن خلط راحت‌تر خارج می‌شود.

 

روش استفاده:

– یک پیاز کوچک را شسته و خرد کنید.

– پیاز را با ۲ قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید و برای نیم ساعت کنار بگذارید. این ترکیب در این زمان باعث می‌شود تا حالتی مایع به خود بگیرد.

– یک قاشق غذاخوری از این تونیک آماده شده هر ۲-۳ ساعت میل کنید.

 

 

قرص مکیدنی

مطالعه‌ای که در دانشگاه ایالتی وین، شهر دیترویت انجام شده است، نشان داد سرفه‌های بیمارانی که هر دو تا سه ساعت، قرص‌های مکیدنی روی مصرف کردند، ظرف مدتی نصف زمان عادی بهبود پیدا کرد. با استفاده از قرص‌های مکیدنی گلو می‌توان بر سوزش ایجاد شده توسط سرفه‌های مکرر نیز غلبه کرد. هم‌چنین به خاطر جلوگیری از پیشرفت یک گلودرد به سرفه شناخته می‌شوند.در حالی‌که برخی از قرص‌های مکیدنی دارویی هستند و موادی مانند دکسترومتورفان (یک ضدسرفه) یا بنزوکائین (بی‌حس‌کننده) دارند، سایر آن‌ها حاوی مواد تسکین‌دهنده‌ی طبیعی مثل عسل، منتول، روغن نعناع یا روغن اکالیپتوس هستند. در بسیاری از خانه‌ها، بسیار متدوال است که برای توقف سرفه، یک بچه‌ی کوچک را وادار کنند نوع قرمز نبات ( که در زبان هندی میشیری گفته می‌شود) را لیس بزند.

 

 

بخار درمانی کنید

استنشاق بخار آب بهترین و آسان‌ترین راه برای رهایی از این مشکل است. استنشاق بخار به درون حفره‌های بینی کمک می‌کند تا خلط به حالت مایع تبدیل شده و تخلیه‌ی آن بسیار راحت شود.روزانه ۲ بار حمام بخار بگیرید. دوش حمام را در بخار کنید و به مدت ۱۰ دقیقه در حمام بمانید تا خلط‌های جمع شده در بدن شما مایع شود. بعد از این حمام بدنتان را مرطوب کنید چون آب گرم چربی‌های ضروری پوست شما و رطوبت آن را از بین می‌برد.روش دیگر هم بخور است. با استفاده از ریختن آب به درون یک کاسه بزرگ و قرار دادن حوله‌ای بر روی آن و استنشاق بخار در فاصله‌ی مناسب باعث شل شدن خلط‌ها و باز شدن ریه شما می‌شود.

 

 

طب سنتی به شما کمک می کند

برای یک سرفه‌ی خشک، مصرف سه الی چهار بار پودر زردچوبه‌ی مخلوط با یک قاشق چایخوری عسل موثر خواهد بود. هم‌چنین می‌توانید با اضافه کردن یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه به ۴ فنجان آب در حال جوش، تهیه‌ی چای زردچوبه را امتحان کنید. چند دقیقه صبر کنید، آن را صاف کنید و با کمی عسل و آب ‌لیمو ترکیب کرده و بنوشید.

 

 

 

منبع : جام نیوز 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار