مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان البرز، گفت: ۹۰ درصد درآمدهای استان البرز مالیاتی است.
کد خبر: ۵۶۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 05 February 2018

به گزارش تابناک : ابوالفضل فلاح در نشست خبری که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان البرز برگزار شد، با تبریک ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در حوزه اقتصاد مقاومتی 6 پروژه برای اداره کل اقتصاد و دارایی تعریف شده است که پیشرفت دارد و  بیشتر آن‌ها تکمیل شده یا در حال تکمیل است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز با بیان اینکه البرز مرکز آزمایشی طرح خزانه‌دار الکترونیکی شد، افزود: با این سیستم دیگر مشکلی در مورد چک‌ها ایجاد نمی‌شود و از سوءاستفاده‌های احتمالی در چک‌های مالی جلوگیری می‌شود.

فلاح با اشاره به اینکه برقراری انضباط مالی، کاهش وابستگی بودجه به نفت و شفافیت مالی و اداری جزو این برنامه‌ها است، گفت:  کاهش مراجعه مردم به بانک‌ها، تسهیل نقدشوندگی و کاهش خطاهای مالی از موارد شاخص‌ این طرح در استان البرز است و 7 شناسه خدمات نیز برای آن پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه 17 ذی حساب و 6 معاون در استان البرز وجود دارد، ادامه داد: تمام حقوق کارکنان و کارمندان استان البرز از طریق سیستم "بانک واره" از بانک مرکزی پرداخت می‌شود و مستقیم از خزانه به حساب بانک مرکزی واریز می‌شود.

فلاح با بیان اینکه سامانه "بنکلت" سیستمی است که دیگر برای دستگاه‌ها چک صادر نمی‌شود و حواله برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد، عنوان کرد: در پایان سال 95، میزان حساب دستگاه‌های اجرایی استان البرز از 952 عدد به 502 در سال 96 رسیده است و هم اکنون نیز به 457 عدد رسید که تنها دو فقره حساب دیگر تا برنامه اجرایی کامل فاصله است.

وی اضافه کرد: موردی دیگر که در استان البرز اتفاق افتاد سیستم "اوراق تسویه خزانه" است که میزان بدهی‌های دولت و بخش خصوصی که متناظر است تهاتر می‌شود و تاکنون 11 مورد اوراق تسویه خزانه صادر شده است که بالغ بر 105 میلیارد تومان مبلغ این 11 اوراق تسویه خزانه است که پیش بینی شده در سال 97 تنها به بدهی‌های مالیاتی اکتفا نشود و موارد بدهی بانکی نیز تهاتر گردد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان البرز  با بیان اینکه در مبحث رقابت پذیری 12 شاخص وجود دارد که البرز در بخش IT و اقتصاد کلان برجسته است، خاطرنشان کرد: شاخص فلاکت استان البرز از 45.1 در سال 91 به 22.4 در سال 95 رسید و کمیته‌ای نیز در ذیل کمیته فرعی اقتصاد مقاومتی تشکیل شده که نقشه راه تامین مالی خارجی با زمان‌بندی مناسب در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه 20 سرمایه‌گذاری بخش خارجی در البرز با میزان سرمایه‌گذاری 550 میلیون دلار انجام شده است، تصریح کرد:  تولید ناخالص داخلی استان البرز به قیمت جاری و برآمده از مصوب سرمایه گذاری حدود 50 هزار میلیارد تومان است  و بیشتر سرمایه گذاری خارجی البرز بخش‌های کوچک و متوسط است.

فلاح با اشاره به اینکه وزیر اقتصاد و دارایی ماده 251 قانون مالیاتی را به استان‌ها تنفیذ کرد که شاخص حقوقی 500 میلیون و حقیقی 50 میلیون تومان در استان بررسی می‌شود، گفت: 94 درصد درآمدهای استان البرز که پیش‌بینی شد، محقق شده و 90 درصد درآمد‌های استان البرز  مالیاتی است.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار