عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مسئله بحران آب خوزستان به زودی در شورای امنیت ملی مطرح می‌شود، گفت: مشکلات بخش کشاورزی نیز در اجلاس دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری مطرح و در گزارشی تقدیم مقام معظم رهبری می‌شود.
کد خبر: ۵۶۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 04 February 2018

به گزارش تابناک : آیت‌الله عبدالکریم فرحانی ظهر امروز با تأکید بر اینکه مسئله بحران آب استان به‌زودی در شورای امنیت ملی مطرح می شود، اظهار کرد: مشکلات بخش کشاورزی نیز در اجلاس دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری که در اسفندماه امسال برگزار می‌شود مطرح  و به‌وسیله گزارشی تقدیم مقام معظم رهبری می‌شود.

وی با اشاره به موضوع پرداخت حقوق به کشاورزان در صورت اعلام ممنوعیت کشت در منطقه گفت: تنها دارایی و درآمد مردم منطقه کشاورزی است که مسئله آب ارزاق مردم را تحت تأثیر خود قرار داده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: موضوع افت در محصولات کشاورزی که در نتیجه‌ کاهش آب زراعی و بالا رفتن شوری آب اتفاق افتاده است باید به شکل جدی پیگیری و خسارات آن به کشاورزان پرداخت شود.

فرحانی با اشاره به بازدیدی که چند روز گذشته از اراضی کشاورزی دشت آزادگان کرده است، بیان کرد:  برخی از اراضی و مزارع کشاورزی در اثر بالا رفتن شوری آب به اراضی نمک تبدیل‌ شده‌اند.

وی عنوان کرد: پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب مستضعفان بر طاغوت و رژیم منفور پهلوی وضعیت جاده‌های روستاها و معیشت کشاورزان نباید اینچنین باشد.

فرحانی افزود:  این انقلاب متعلق به همین مردم و کشاورزان نجیب است که امروز دانسته یا ندانسته مورد اهمال قرارگرفته‌اند. البته نباید کارهایی که انجام‌شده نادیده گرفته شود اما خدمات و کارها باید با سرعت بیشتری انجام شود و این حق مردم است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه اجرای طرح 550 هزار هکتاری در منطقه باید سبب ایجاد تحول بزرگ در صنعت کشاورزی شود، عنوان کرد: تاکنون به دلایل متعدد اجرای طرح و نتایج مورد نظر رهبر معظم انقلاب در این طرح فراهم نشده است.

وی با تأکید بر سرعت بخشیدن در اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری بیان کرد: مسئولان کشوری و استانی با اهتمام ویژه مسائل مربوط به فاز دوم طرح را دنبال و مردم را در جریان امور بگذارند.

 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار