مدیرکل هواشناسی البرز گفت: در اشتهارد به خشکسالی متوسط و در طالقان و فردیس 100 در صد خشکسالی شدید قرار داریم و تا پایان سال در کرج نیز خشکسالی شدیدتر خواهد بود.
کد خبر: ۵۵۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 23 January 2018

به گزارش تابناک : منصور رحمانیان مدیرکل هواشناسی البرز پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه در مجموعه استان در خشکسالی متوسط قرار داریم، اظهار داشت: در سال زراعی جاری در البرز نسبت به سال گذشته در مجموع 71 درصد کاهش بارندگی داشتیم و میزان بارندگی نسبت به سال گذشته 100 میلیمتر کمتر بوده است.

وی با اشاره به نقشه خشکسالی استان، افزود: در یک دوره 6 ماه امسال وضعیت بارندگی بسیار بد بوده است. سال گذشته بارش ها بیشتر بوده ولی امسال به خصوص در ارتفاعات و به ویژه دیزین بارندگی به حداقل رسیده است.

وی ادامه داد: در دوره 24 ماهه به خشکسالی کشاورزی رسیده‌ایم. در اشتهارد به خشکسالی متوسط و در طالقان و فردیس 100 در صد خشکسالی شدید قرار داریم و تا پایان سال در کرج نیز خشکسالی شدیدتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی البرز اضافه کرد: امسال نسبت به زمستان گذشته در کم بارشی قرار خواهیم داشت و هم اکنون رتبه اول خشکسالی از لحاظ هواشناسی را در کشور داشته ایم.

 

 

 

منبع : ایلنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار