از سوی بنیاد مسکن البرز
قرار است وام 180 میلیون ریالی برای بهسازی و مقاوم سازی بافت های روستایی در استان البرز به روستاییان تعلق گیرد.
کد خبر: ۵۵۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 21 January 2018

به گزارش تابناک البرز، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز از اختصاص وام 180 میلیون ریالی برای بهسازی و مقاوم سازی بافت های روستایی این استان خبرداد.

علی رحیمی زاده اظهار داشت: این وام با بهره پنج درصد و بازپرداخت 15 ساله در اختیار روستاییان برای بهسازی و مقاوم سازی این منازل اختصاص می یابد.


این مسئول با اشاره به اینکه در بخش زلزله مناطق با ریسک خطر پذیری کم، متوسط، زیاد و خیلی زیاد مشخص می شوند، اعلام کرد که متاسفانه استان البرز به لحاظ احتمال وقوع زلزله در جزو مناطق بسیار خطرپذیر است.


رحیمی زاده بیان داشت: با توجه به آمار کلی که از 261 روستای استان البرز اخذ شده اکنون حدود 17 هزار واحد روستایی غیر مقاوم در این استان وجود دارد.


وی ادامه داد: اکنون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در هر شهرستان استان البرز یک روستا را به عنوان پایلوت برای آموزش خطر حوادث طبیعی از جمله زلزله انتخاب کرده است.


این مسئول گفت: طی یک ماه آینده این آموزش ها برای کل روستاهای استان البرز برگزار خواهد شد.


رحیمی زاده از ساکنان بافت های روستایی خواست که از تسهیلاتی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای آنان اختصاص داده است بهره مند شوند.


زلزله 5.2 ریشتری 29 آذرماه امسال استان های البرز و تهران را لرزاند که این زلزله با مرکزیت مشکین دشت البرز و ملارد تهران چند پسلرزه داشت که بزرگترین آنها 4.2 ریشتر بود.


این زلزله حدود 55 نفر در البرزمصدوم داشت که به گفته مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس ، تعدادی مدرسه قدیمی در فردیس خسارت دیدند.


موضوع مقاوم سازی بافت های روستایی و فرسوده شهری به عنوان یک امر مهم در اولویت دستگاه های اجرایی قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار