رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: «ما امروز می‌توانیم به شما هزاران گزارش ارائه دهیم که که مهندسان ناظر درخواست توقف را کردند، اما شهرداری‌ها ترتیب اثر نکردند.»
کد خبر: ۵۵۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 21 January 2018

به گزارش تابناک : حسن قربان‌خانی  در پاسخ به این پرسش که در برخی ساختمان‌ها شاهد هستیم که یک فرد بی‌سواد در طراحی و نقشه‌کشی ساختمان دخیل است. آیا مهندس ناظر این مسایل را نمی‌بیند و چرا از کنار ماجرا می‌گذرد؟ اظهار داشت: «مهندس ناظر همه این مسایل را می‌بیند. مهندس ناظر وظیفه دارد که عملیات اجرایی را با نقشه‌ها مطابقت دهد و اگر مطابقت وجود داشت، کار را تایید کند؛ وگرنه به شهرداری گزارش کند.»

وی افزود: «به عبارتی، تنها کاری که مهندس ناظر می‌تواند انجام دهد، این است که ساختمان را ببیند و اگر عدم انطباق عملیات اجرایی با نقشه‌ها وجود داشت، به شهرداری گزارش کند تا از ادامه کار جلوگیری شود.»

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران عنوان کرد: «این در حالی است که ما امروز می‌توانیم به شما هزاران گزارش ارائه دهیم که که مهندسان ناظر درخواست توقف را کردند، اما شهرداری‌ها ترتیب اثر نکردند.»

قربان‌خانی متذکر شد: «دلیل این موضوع این است که عاملی که ساختمان را می‌سازد، فرد فاقد صلاحیت است و از یک جایی گواهی لازم را نگرفته که ما بعدا بتوانیم این گواهی‌نامه را لغو کنیم.»

وی ادامه داد: «در حوزه ساخت‌وساز، کارفرمایی که به دستورات ناظر توجه نمی‌کند و شهرداری که به گزارش ناظر توجه نمی‌کند و در نهایت ساختمانی که به این روش تولید می‌شود، کجای این کار هستند؟»

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: «همان‌طور که گفتم، فرآیند ساخت‌وساز یک حلقه به‌هم پیوسته است. اگر این حلقه به خوبی عمل کند، می‌توانیم توقع داشته باشیم که کار به‌درستی انجام شود.»

قربان‌خانی خاطرنشان کرد: «در بخش ساخت‌وساز نظارت به تنهایی کفایت نمی‌کند. من فکر می‌کنم برای این‌که در حوزه ساخت‌وساز بتوانیم قدمی رو به جلو داشته باشیم، نیاز به یک عزم ملی داریم.»

وی تاکید کرد: «همه کسانی که در این حوزه فعالیت دارند، باید تلاش کنند که شرایط خود را به‌روزسانی کنند.»

 

 

 

منبع : خبرانلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار