کد خبر: ۵۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 30 June 2015
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری صنعت، معدن وتجارت البرز از جذب چهار شرکت سرمایه گذار خارجی در این استان خبرداد.
رامین ربیعی روز سه شنبه به مناسبت روز صنعت ، معدن و تجارت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد دو سرمایه گذار خارجی در اردیبهشت ماه امسال در قالب
شرکت های 'بی .ای. تی. پارس' با پیش بینی شش هزارو 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری و طرح' دانیلی ' تولید ماشین آلات صنایع فولاد، مس و آلومینیوم با پیش بینی سرمایه گذاری 900 میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کردند.
وی ادامه داد: همچنین به تارگی دو شرکت دیگر به نام های شرکت آرازپاربافت تولید پارچه های پرده ای از کشور ترکیه با پیش بینی سرمایه گذاری بیش از 200 میلیارد ریال و شرکت ' سنکا' قطعات هایتک صنایع خودرو از هونک کنگ با پیش بینی 200 میلیارد ریال مجوز فعالیت دریافت کردند و به زودی فعالیت خود را آغاز می کنند.
وی اظهار داشت: اکنون بیش ازدوهزار و300 طرح صنعتی با پیش بینی اشتغال حدود97هزارنفر در استان البرز در دست ساخت و راه اندازی است که از این تعداد یکهزارو 10 طرح صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد است.
ربیعی با بیان اینکه تنها دو درصد آب استان البرز به بخش صنعت اختصاص یافته ،گفت: اگر این سه درصد دیگر به این سهمیه افزوده شود ، ظرفیت اشتغال استان دوبرابر خواهد شد.
وی در خصوص طرح های ویژه صنعتی استان البرز، بیان کرد: شش درصد از طرح های صنعتی در استان متعلق به صنایع دارای فناوری نوین و سرمایه گذاری بالا یا اشتغال بیش از 200 نفر است.
ربیعی درمورد اقدامات ویژه برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان نیز بیان داشت: در
نشست های مشترک امسال در قالب ستاد تدابیر ویژه که با حضور استاندار البرز و دستگاه های اجرایی مرتبط و بانک ها برگزار شد از 14 فقره پرونده صنعتی 10 مورد آنها بررسی شد.
بیش از 3 هزار و 500 واحد صنعتی ومعدنی در استان البرز مستقر است که بیش از50درصد اشتغال رابه خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار