یک هفته‌نامه آلمانی از تصمیمات دولت آلمان برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد.
کد خبر: ۵۵۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 21 January 2018

به گزارش تابناک : آلمان در حال رایزنی‌هایی در بروکسل برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است.

هفته‌نامه اشپیگل با استناد به محافل دیپلماتیک نوشت که به این ترتیب آلمان می‌خواهد نظام جمهوری اسلامی را به‌اتهام اقدامات ناپایدار کننده در خاورمیانه از جمله حمایت از دولت سوریه و حزب‌الله لبنان مجازات کند.

به‌نوشته هفته‌نامه اشپیگل، برلین می‌خواهد شرکای اروپایی خود را ترغیب کند که برنامه‌های موشکی ایران را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

به‌نوشته این هفته‌نامه آلمانی آلمان، انگلیس و فرانسه می‌خواهند با این تحریم‌های جدید نشان دهند که انتقادهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به ایران جدی گرفته شده و آن‌ها در برابر اقدامات ایران ساکت نمی‌مانند، علاوه بر این، این مسئله برای اروپاییان مطرح است که آمریکا را از لغو توافق هسته‌ای با ایران بازدارند.

رئیس جمهور آمریکا تا کنون بارها برجام را بدترین توافق ارزیابی کرده و اخیراً در اظهاراتی گفته است که در صورتی که ظرف چهار ماه آینده نواقص برجام رفع نشود آمریکا از ان توافق خارج می‌شود.

اروپاییان در این باره با هم اتفاق نظر دارند که توافق هسته‌ای با ایران مستقل از دیگر مناقشات با این کشور باید مورد بررسی قرار گیرد، با این حال ایده تحریم‌های جدید از طرف اتحادیه اروپا ارائه می‌شود تا از جمله برنامه‌های موشکی ایران نیز مد نظر قرار گیرد.

به‌نوشته هفته‌نامه اشپیگل به این ترتیب اروپاییان می‌توانند با تردیدهای دولت آمریکا در قبال برجام مقابله کرده و از خروج این کشور از توافق هسته‌ای جلوگیری کنند.

 

 

منبع :هفته نامه اشپیگل 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار