امام جمعه کرج :
امام جمعه کرج گفت: دشمنان به دنبال تغییر نظام اسلامی درایران هستند که با استفاده از این فضا می خواهند تغییراتی در باورها ایجاد کرده و ارزش ها را از بین ببرند.
کد خبر: ۵۵۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹ 19 January 2018

به گزارش تابناک البرز، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود: دشمنان به ویژه استکبار جهانی به دنبال تغییر نظام اسلامی درایران هستند که با استفاده از این فضا می خواهند تغییراتی در باورها ایجاد کرده و ارزش ها را از بین ببرند.


وی ادامه داد: دراین فضا دشمن افراد و شخصیت های مختلف دینی، اصول اخلاقی و عفت عمومی را لکه دار و مرزهای خانواده را از بین می برند. مدیریت دو سوم این فضای مسموم در اختیار سایر کشورها است.


وی اضافه کرد: دشمنان قصد تغییر فرهنگ ایرانی را دارند که باید کنترل جدی دراین زمینه صورت گیرد.


امام جمعه کرج گفت: دراین شرایط باید سواد رسانه ای را در آحاد مردم بالا برد و نظارت بر فضای مذکور و بومی سازی داشت .


وی افزود:شورای عالی فضای مجازی سیاست هایی را باید اعلام کند و مجلس شورای اسلامی نیز باید با وضع قوانین لازم آن را مهار سازد.


امام جمعه کرج در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: تاکید ایشان بر جنبش تولید علم بود و سرعت بخشی دراین زمینه لازم است .


تاکید بر کتاب و کتاب خونی و ارائه طرح های ترویج این فرهنگ از دیگر موضوعاتی بودند که امام جمعه کرج به آنها پرداخت.


وی در خصوص حادثه کشتی نفتکش و جان باختن تعدادی از خدمه آن ضمن تسلیت به خانواده های جانباختگان این حادثه گفت: با وقوع این حادثه بوق های تبلیغاتی دشمنان به راه افتاد.


وی افزود: دشمنان از هر اتفاقی برعلیه نظام اسلامی استفاده می کنند و امروز خواسته مردم و خانواده های مصیبت دیده بررسی علل حادثه و رسیدگی به این موضوع است.


آیت الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: بررسی علل قصور باید در فضایی آرام و در مسیر قانونی باشد به طوریکه اجازه سوء استفاده به فرصت طلبان داده نشود.


وی با اشاره به سیزدهمین اجلاس بین المجالس اسلامی نیز گفت: دراین نشست مسائل مختلفی از جمله امکان شکست استکبار جهانی در جنگ نرم مورد توجه قرار گرفت و به مساله فلسطین توجه شد.


امام جمعه کرج افزود: بنابر فرمایشات امام (ره) و مقام معظم رهبری دفاع از فلسطین وظیفه همه است، نباید تصور شود که مقابله با رژیم صهیونیستی فایده ای ندارد.


وی ادامه داد: حزب الله لبنان و موفقیت هایی که داشت باید مد نظر قرار گیرد و غزه موضوع مهمی است که امروز رژیم غاصب به دنبال از کار انداختن گروه های مقاومت فلسطین است که باید هوشیار بود.


حسینی همدانی افزود: ایران اسلامی از فلسطین و مظلومان جهان حمایت می کند و دشمنان در تلاش هستند تا توسط ایادی خود در داخل کشور شعار دفاع از مردم از فلسطین و ارمان انقلاب اسلامی را از مردم بگیرند .


وی خاطرنشان کرد: امروز باید با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری دروغ های آمریکا در خصوص حقوق بشر و مبارزه با تروریستم را هرچه بیشتر مورد توجه قرارداد.


وی با تبریک ولادت حضرت زینب کبری(ع) و روز پرستار ادامه داد: این شخصیت بزرگوار تاثیرات بسزایی در تبیین دین اسلام داشت شیعه و سنی از این شخصیت ویژه به بزرگی یاد می کنند.


وی افزود: این بانوی بزرگوار آثار کربلا را به روشنی بیان کرد و از راویان به حق شناخته شده که با خطبه آتشین خود در محفل یزید به بیان حقایق و احکام دین پرداخت.


وی تاکید کرد: باید مشکلات صنفی پرستاران حل شود چراکه این قشر جایگاه بالایی دارند و بیانات روشن و قابل تاملی دراین زمینه از رسول اکرم (ص) نقل شده است.


وی در بخشی از سخنان خود از طعنه زدن بعنوان یکی از آفات زبان نام برد و افزود: این آفات سبب آزرده خاطر شدن افراد می شود.


امام جمعه کرج گفت: از نظر اسلام طعنه عملی زشت محسوب می شود که یکی از علائم منافقان به شمارمی رود.
وی خاطرنشان کرد: کسی که اهل ایمان را به خاطر حق گویی مورد طعنه قرار دهد قطعا به نزاع با خدای تعالی می پردازد مگر حرف زدن حق علیه باطل باشد.


نماینده ولی فقیه دراستان البرز اضافه کرد:از همه بدتر زبانی است که مبتلا به نیش زدن به احکام دین می باشد ، بیماری این فرد بدخیم بوده که در صورت بی توجهی به درمان مبتلا به کفر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار