۴۳درصد زکات جمع‌آوری‌شده در زمینهٔ ساخت و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه و ۵۷درصد نیز برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان استان یزد در شش‌ماهه نخست سال۹۶ اختصاص یافت.
کد خبر: ۵۵۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 17 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت:در شش‌ماهه اول امسال چهار میلیارد و 750میلیون تومان زکات مستحب و واجب در استان یزد جمع‌آوری و در جهت رفع مشکل محرومان و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه در روستاها هزینه شده است.
غلامرضا مشعل چی با اشاره به اینکه بیشتر زکات واجب جمع‌آوری‌شده مربوط به اقلام گندم و خرما بوده است افزود: 43درصد زکات جمع‌آوری‌شده در زمینه ساخت و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه و 57درصد نیز برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان استان یزد در شش‌ماهه نخست سال96 اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه از ۷۶۸روستای سطح استان، ۱۷۷روستا مشمول پرداخت زکات هستند، گفت:تاکنون چهارمیلیارد و 590میلیون تومان از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در شش‌ماهه ابتدای سال جاری هزینه شده است.
وی گفت:یک میلیارد و 979میلیون تومان از زکات جمع‌آوری‌شده در زمینهٔ ساخت و مرمت و بازسازی 30مورد پروژه عام‌المنفعه شامل مسجد، حسینیه، خانه عالم و حوزه علمیه و دو میلیارد و 611میلیون تومان نیز برای تأمین جهیزیه(دو درصد)، کمک‌معیشت(66درصد)، درمان(چهاردرصد)، مسکن نیازمندان(سه درصد)، تحصیلی(یک درصد) و آزادی زندانیان آبرومند نیازمند(24درصد) در شش‌ماهه نخست امسال هزینه شده است.
مشعل چی بابیان اینکه 85درصد از زکات جمع‌آوری‌شده مستحب و مابقی زکات واجب بوده است، افزود: 552نفر از عاملین و مبلغان افتخاری روستایی و شهری در خصوص جمع‌آوری زکات با کمیته امداد همکاری دارند.
وی اشاره کرد: طی این مدت از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده، 572میلیون تومان مربوط به زکات فطریه عام و سادات پرداختی توسط مردم خداجوی استان یزد به کمیته امداد بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار