مدیر کل حوزه وزارتی وزارت علوم:
تابناک: مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بین المللی کردن دانشگاههای ایران و افزایش جذب دانشجویان خارجی از سیاستهای دولت تدبیر و امید است.
کد خبر: ۵۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 30 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دکتر عبدالحسین فریدون روز سه شنبه در آئین معارفه سرپرست دانشگاه هنر اصفهان افزود: مشارکت دانشگاههای ایران در بحث های بین المللی اعم از شرکت در مجامع و همایشهای بین المللی و جذب دانشجویان خارجی از برنامه های وزارت علوم در این زمینه است.

مشاور وزیر علوم اظهار کرد: اگر دانشگاهها بطور فعال در این زمینه وارد شوند منابع مالی آنها نیز تنوع بیشتری می یابد.

وی از دانشگاههای کشور خواست تا با تحول در ساختارهای خود در زمینه جذب دانشجویان خارجی پیشقدم شوند و با مجامع علمی کشورهایی که در جریان علم روز دنیا هستند ارتباط برقرار کنند.

فریدون با تاکید بر اینکه دانشگاه هنر اصفهان نیز در این زمینه کمک بسیاری می تواند بکند، گفت: شهر اصفهان با آثار و ابنیه تاریخی، جذبه زیادی برای دانشجویان خارجی دارد و دانشگاه هنر می تواند از این ظرفیت به خوبی برای جذب آنها استفاده کند.

وی از دیگر سیاستهای وزارت علوم در دولت تدبیر و امید را کیفی کردن دانشگاهها خواند و اظهار کرد: دانشگاههای ایران در سالهای گذشته در بعد کمی بویژه تحصیلات کمی توسعه زیادی داشته اند و در مراحل بعدی باید به کیفیت توجه کنیم.

مدیر کل حوزه وزارتی وزارت علوم، ایجاد دانشگاههای کارآفرین را از دیگر سیاستهای این وزارتخانه در دولت یازدهم عنوان و تصریح کرد: دانشگاهها باید نسبت به نیازها و مشکلات منطقه ای پاسخگو باشند که نیازمند همکاری استادان دانشگاه و کارشناسان است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از دانش آموختگان رشته های هنر ، کارآفرین هستند افزود: دانشگاههای هنر ظرفیت بسیار خوبی برای کارآفرین کردن دانشگاهها دارند.

مشاور وزیر علوم، ایجاد ساختارهای آموزشی و پژوهشی خلاق، نوآور و خود اتکا را از دیگر برنامه های وزارت علوم عنوان و اظهار کرد: پژوهش ها باید جهت دار، کاربردی و برای رفع نیازهای منطقه ای باشد تا چرخه تبدیل علم به ثروت ایجاد شود.

وی ایجاد مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری در کنار دانشگاهها، توسعه شرکتهای دانش بنیان بویژه در زمینه رشته های هنر، ایجاد شرایط مناسی اقتصادی و اجتماعی برای جذب نخبگان و جلوگیری از فرار مغزها، توجه به مباحث فرهنگی در دانشگاهها، غنی کردن دانشگاههای اسلامی، ایجاد محیط بانشاط برای استادان و دانشجویان و حفظ کرامت افراد را از دیگر سیاستهای وزارت علوم برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه اسلامی بدون فرهنگ اسلامی نمی تواند فعالیت کند تصریح کرد: دانشگاههای ما باید در دنیا و بین کشورهای اسلامی حرفی برای گفتن داشته باشند.

فریدون از مسئولان دانشگاه هنر اصفهان خواست تا جایگاه این دانشگاه در استان اصفهان را ارتقاء دهند و با تحول در ساختار خود در برنامه آمایش سرزمین نیز نقش موثری ایفا کند.

در این آئین دکتر مصطفی کیانی بعنوان سرپرست دانشگاه هنر اصفهان معرفی شد.

مقرر بود در این آئین از دکتر فرهنگ مظفر، رئیس سابق دانشگاه هنر اصفهان نیزقدردانی شود اما وی در جلسه حضور نداشت.

مظفر حدود 9 سال ریاست دانشگاه هنر اصفهان را بعهده داشت.

دانشگاه هنر اصفهان ابتدا با نام «دانشکده پردیس اصفهان» از سال 1355با هدف تربیت نیروهای متخصص در زمینه حفظ و نگهداری آثار و ابنیه تاریخی تأسیس شد و در سال 1379 با دایر کردن رشته های مختلف هنرهای تجسمی و معماری، معماری و مرمت بعنوان دانشگاه هنر اصفهان به کار خود ادامه داد.

این دانشگاه برترین دانشگاه هنر کشور و دارای حدود سه هزار دانشجو و 105 عضو هیات علمی در شش دانشکده معماری و شهرسازی، مرمت، هنرهای تجسمی و کاربردی، کارآفرینی و اقتصاد هنر، صنایع دستی و هنر ادیان و تمدنهاست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار