رئیس‌جمهور لبنان در اظهاراتی اعلام کرد انتخابات پارلمانی این کشور باید در موعد مقرر برگزار شود.
کد خبر: ۵۵۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 16 January 2018

به گزارش تابناک : «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در اظهاراتی برابر اعضای دیپلماتیک این کشور اعلام کرد دولتی که شامل تمام طیف‌های سیاسی اصلی باشد در تأمین امنیت و ثبات شریک است حتی اگر در داخل آن احیانا صداهای مخالف شنیده شود.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، عون در ادامه گفت شکی نیست قانون «تناسبی» انتخابات که برای اولین بار در لبنان اجرا می‌شود، بر ثبات سیاسی می‌افزاید زیرا اجازه اجرای بیشتر عدالت را می‌دهد.عون سپس بر برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر (ماه می 2018) تأکید کرد.

رئیس‌جمهور لبنان به مسأله آوارگان این کشور نیز پرداخت و گفت: نیاز به حل مشکل آوارگان (سوری در لبنان) بسیار ضروری به نظر می‌رسد زیرا بر جوانب اقتصادی، اجتماعی و امنیتی تآثیر گذاشته است.

میشل عون در ادامه تصریح کرد: لبنان بر بدترین و جنایتکارترین گروه‌های تروریستی پیروز شد و ارتش قهرمان ما موفق شد این گروه‌ها را از اراضی لبنانی بیرون کند.

رئیس‌جمهور لبنان به مسأله قدس نیز پرداخت و گفت: این حق هر کشوری است که بر اساس قانون بین‌الملل و پس از توافق دوطرفه، مکان سفارتش را در کشور دیگر مشخص کند اما انتخاب قدس از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا (برای انتقال سفارت آمریکا) به خاطر میراث دینی این شهر و تمام اتفاقات از زمان اشغال فلسطین تا کنون؛ منجر به عمیق‌تر شدن شکاف‌ها می‌شود و دستیابی به صلح را دورتر می‌کند.

 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار