با عبور کانال فاضلاب از یک مدرسه
عبور یک کانال فاضلاب در داخل حیاط یک مدرسه در استان البرز، سلامت و بهداشت هزار دانش آموز کرجی را در مدرسه دخترانه میثم تمار ناحیه 3 کرج به مخاطره انداخته است.
کد خبر: ۵۵۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 16 January 2018

به گزارش تابناک البرز، عبور کانال فاضلاب خانگی از داخل حیاط این مدرسه دخترانه در محمد شهر کرج موجب شده تا اولیای دانش آموزان، معلمان و حتی مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج نگران سلامت دانش آموزان در این فضای آموزشی شوند.


در هر شیفت این مدرسه دخترانه که در خیابان شهید بهشتی محمد شهر در محله گلستان واقع شده، 500 دانش آموز در دوره ابتدایی مشغول تحصیل هستند.


همواره در ایام مدارس یکی از مشکلات و مسائل مهم و حائز اهمیت موضوع بهداشت دانش آموز و مدرسه می باشد که باید به آن توجه شود زیرا هر گونه غفلتی در این بخش سلامت دانش آموزان را تهدید می کند.


بر کسی پوشیده نیست که بهداشت مدرسه در گرو بهداشت دانش آموزان و سلامت دانش آموزان در گرو سلامت مدرسه است لذا اگر مدرسه شرایط بهداشتی مناسبی داشته باشد، دانش آموزان سالمی در آنجا پرورش خواهند یافت.


در مدارس همواره معلمان و مراقبین سلامت بر بهداشت عمومی و فردی، بهداشت محیط و نقش رعایت بهداشت در سلامت افراد یک جامعه برای دانش آموزان سخن می گویند در حالی که وجود این کانال فاضلاب خلاف این توصیه های آموزشی است.


مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج ضمن تائید عبور کانال از داخل حیاط مدرسه میثم تمار و پرورش، گفت: این مدرسه 40سال قدمت دارد که در سال تحصیلی 97-96 در هر شیفت آن 500 دانش آموز مشغول تحصیل هستند.


عبدالکریم رستمی اظهار کرد: این مدرسه 40 سال قبل در فضایی که اطراف آن زمین های کشاورزی بوده ساخته شده و به منظور آبیاری اراضی از کانالی که امروز از داخل حیاط این مدرسه عبور می کند، استفاده می کردند.


وی خاطرنشان کرد: پس از گذشت سال ها دیگر در اراضی اطراف این مدرسه دیگر کشاورزی انجام نشد و در این زمین ها منازل مسکونی و تجاری ساخته شد، اما همچنان این کانال در این ساختمان آموزشی وجود داشت و از آن برای جمع آوری آب های سطحی استفاده می شد.


وی تصریح کرد: این کانال از نظر ایمنی و بهداشت برای دانش آموزان دوره ابتدایی خطراتی را به دنبال داشت، لذا در چند سال اخیر مورد پیگیری مستمر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج قرار گرفت تا بالاخره در سال 94 با مشارکت شهرداری محمد شهر روی کانال با پوشش شبکه ای توری های فلزی پوشانده شد.


مدیر آموزش و پرورش همچنین گفت: مشکل ایمنی دانش آموزان با اجرای این طرح برطرف شد اما مشکل بهداشت دانش آموزان همواره دغدغه اصلی است که باید رفع شود.


رستمی گفت: در جلسه 157 شورای آموزش و پرورش کرج ، 20 میلیارد ریال برای خروج این کانال از انتهای مدرسه میثم تمار و پرورش محمد شهر کرج اختصاص داده شد و شهرداری محمد شهر موظف شد تا پایان سال 96 این طرح را اجرا کند.


وی همچنین خاطرنشان کرد: اواخر آذر ماه 96 مدیر کل آموزش و پرورش البرز هم از این مدرسه بازدید کرد و خواستار پیگیری این موضوع مهم شد تا در فرصت باقی مانده تا پایان سال به سرانجام برسد.


وی اضافه کرد: هفته ای یکبار نیروهای خدماتی شهرداری اقدام به پاکسازی و لایروبی این کانال در داخل مدرسه دخترانه میثم تمار و پرورش محمد شهر می کنند.


شهردار محمد شهر کرج نیز در این زمینه گفت: این کانال قدیمی است که حداقل یک سال دیگر طول می کشد تا مشکل آن برطرف شود.


سعید صفری با اشاره به اینکه این کانال امروز تبدیل به محل عبور فاضلاب خانگی ساکنان محله گلستانک محمد شهر کرج تبدیل شده است، اظهار کرد: در حال اجرای طرح فاضلاب شهری در محمد شهر هستیم که حداقل یک سال طول می کشد و تنها کاری که از دست ما بر می آید این است که کانال فاضلاب داخل حیاط این مدرسه را لایه روبی کنیم.

وی تاکید کرد: مشکل بهداشت و حتی ایمنی دانش آموزان در این مدرسه بارها از سوی شهروندان به ویژه اولیای دانش آموزان به شهرداری محمد شهر انعکاس داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار