استاندار البرز گفت: سهم ۳۳ هزار نفری اشتغال برای استان به ۴۵ هزار نفر افزایش پیدا کرده و خوشبختانه تا کنون ۲۶ هزار اشتغال در البرز ایجاد شده است.
کد خبر: ۵۵۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 13 January 2018
به گزارش تابناک : محمدعلی نجفی در افتتاح «سامانه دادور» که صبح شنبه در  سالن شهدای دولت برگزار شد، با اشاره به اینکه بهبود فضای کسب و کار در شرایط کنونی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: روند دریافت مجوزها یکی از مشکلات موجود در استان است که در گذشته با آن مواجه بودیم، وجود مشکلاتی در راستای اخذ مجوز سبب دلسردی سرمایه گذاران می شد، فشار وارده بر سرمایه گذار در این بخش به حدی بود که موجب می شد سرمایه گذاری کمتری در استان صورت گیرد.
 
وی دستور تشکیل میز خدمت توسط رئیس جمهور برای تسهیل در امورات مرتبط با ارباب رجوعان را اقدام شایان تقدیری برشمرد و تصریح کرد: تاکید فراوانی در خصوص اجرای این طرح دارم، باید فضایی فراهم شود تا حداکثر ظرف مدت زمان یک‌هفته تمام دستگاه های اجرایی استان وارد این سامانه شوند.
 
وی با اشاره به اینکه طبق گزارش های دریافتی ۹۷ کاربر در استان البرز در این سامانه تعریف شده در حالی که این امر تا ۱۴۷ دستگاه نیز قابل افزایش است، گفت: مطالبات مردم اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است و می دانیم که مشکلات اقتصادی آن ها نیز کم نیست لذا باید شرایطی فراهم شود تا کمترین مشکل برای ارباب رجوعان و سرمایه گذاران ایجاد گردد.
 
نجفی با بیان اینکه پیش بینی می شود که شاهد کاهش یک درصدی نرخ بیکاری در سه ماهه پاییز بوده باشیم، افزود: سهم ۳۳ هزار نفری اشتغال برای استان به ۴۵ هزار نفر افزایش پیدا کرده و خوشبختانه تا کنون ۲۶ هزار اشتغال در البرز ایجاد شده است.
 
در ادامه ابولفضل فلاح مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز با بیان اینکه یکی از چالش های اساسی اقتصاد در کشور موضوع محیط کسب و کار است، اظهار کرد: بدین منظور بهبود محیط کسب و کار در دستور کار دولت قرار گرفته است.
 
وی با اعلام اینکه وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان مرجع ملی پایش محیط کسب و کار  در کشور مطرح است، افزود: راه اندازی اولیه یکی از چهار سامانه ملی که بنا است در این حوزه فعالیت داشته باشد کلید خواهد خورد، در حال حاضر بیش از ۹۰ کاربر سامانه دادور در البرز مشخص شده اند.
 
 
 
 
 
منبع : شهرفردا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار