قهرمانی 90 نابینای البرزی در عرصه های مختلف
90 نابینا دراین استان در سال گذشته در عرصه های مختلف بین المللی، ملی با درخشش خود توانستند برگ زرین دیگری از افتخارات را برای این استان رقم زنند.
کد خبر: ۵۵۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 11 January 2018

به گزارش تابناک البرز، مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: 90 نابینا دراین استان در سال گذشته در عرصه های مختلف بین المللی، ملی با درخشش خود توانستند برگ زرین دیگری از افتخارات را برای این استان رقم زنند.

داریوش بیات نژاد روز پنجشنبه در همایش روز جهانی نابینایان در البرز افزود: افراد معلول توانایی های بسیاری دارند که باید بسترها را برای رشد و شکوفایی آنها فراهم کرد.


وی ادامه داد: امروز با همکاری سایردستگاه های اجرایی درصدد آن هستیم تا هرچه بیشتر دراین زمینه بسترسازی شود و قانون جامع حمایت از معلولان از جمله اقدامات موثر دراین زمینه به شمارمی رود.


بیات نژاد گفت: اکنون قانون جدیدی مصوب شده که درآن کوتاهی هر دستگاه اجرایی در مناسب سازی مورد پیگیری قرارمی گیرد.


وی اضافه کرد: تمام دستگاه های اجرایی که از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند مکلف هستند تا30 درصد نیروی خود را به معلولان اختصاص بدهند.


مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: مسکن وشهرسازی نیز مکلف شده تا برای تامین رفاه این قشر اقدامات موثر را داشته باشد.


وی اضافه کرد: معافیت بیمه ای بخش های خصوصی که از معلولان استفاده می کنند به مدت پنج سال از دیگراقدامات موثر دراین زمینه است.


بیات نژاد ادامه داد: حمل و نقل درون و برون شهری ، امکانات ورزشی باید امکانات لازم را برای این جامعه هدف بهزیستی فراهم کند.


دراستان البرز بیش از 2 هزار و 300 نفر نابینا وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار