نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که نسبت به همکاری مدیر عامل تلگرام با ایران و یا تعهد مسئولان برای رفع فیلتر این پیام رسان هنوز جلسه ای تشکیل نشده است.
کد خبر: ۵۵۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 11 January 2018

به گزارش تابناک : کمال دهقانی فیروزآبادی درمورد پیگیری رفع فیلتر از تلگرام در کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: مباحث مختلفی درمورد حوادث اخیر کشور با دستور رئیس مجلس در دستور کار کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی قرار گرفت.

بر اساس این خبر، در این زمینه ۳ جلسه تا به امروز برگزار شده و مقرر شده تا همه ابعاد مسائل از جمله موضوع فضای مجازی با بررسی سیاست‌هایی که دولت در این زمینه داشته و بررسی و دریافت نظرات دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی تا دو یا سه روز آینده پیگیری گردد.

فیروزآبادی تاکید کرد: در زمینه فضای مجازی و رفع فیلتر تلگرام به طور خاص جلسه‌ای برگزار نشده و هنوز هیچ گونه تصمیم گیری برای رفع فیلتر پیام رسان تلگرام انجام نشده و نسبت به ادعای مطرح شده بی‌اطلاع هستم و در هیچ جلسه‌ای این موضوع مطرح نشده و هم اکنون مسئله مشخص اینست که برای برقراری نظم و امنیت محدودیت‌هایی در فضای مجازی از جمله تلگرام ایجاد شده که امنیت مهمترین مسئله است. به هیچ مسئول ایرانی از جمله وزارت ارتباطات مسئولیتی در زمینه فضای مجازی ابلاغ نشده است.

این مقام مسئول گفت: فضای مجازی مکانی برای گردش آزاد اطلاعات است در حالی که در این میان افرادی از این فضا سوءاستفاده می‌کنند و متاسفانه فرد یا دستگاهی هم این افراد را پیگرد نمی‌دهد که باعث لطمات مادی و حیثیتی برای مردم می‌گردد. دولت در حوزه فضای مجازی نمی‌تواند فقط نظاره‌گر باشد و باید برنامه مشخصی داشته باشد و حد و مرز را رعایت نماید تا علاوه بر گردش آزاد اطلاعات دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی بتوانند فعالیت خود را در جهت ارتقای امنیت کشور به انجام برسانند.

 

 

 

منبع : ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار