مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به وجود دو هزار و ۳۰۰ نابینا در استان بر لزوم توجه شهرداران به حوزه مناسب‌سازی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۵۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 11 January 2018

به گزارش تابناک : داریوش بیات نژاد در همایش روز جهانی نابینایان و تجلیل از توانمندی های این افراد که صبح پنج شنبه در باشگاه میلاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام اقدامات این مراسم توسط نابینایان توانمند اجرا شده است، اظهار کرد: در ارزیابی مدیران دستگاه های مختلف طی سال گذشته امتیاز اقدامات حوزه مناسب سازی از ۲۰ نمره به ۳۰ نمره افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه اهتمام جدی در بحث مناسب سازی وجود دارد، افزود: قانون جامع حمایت از معلولان برای اشتغال زایی معلولان بستر خوبی را فراهم کرده است، معلولان شاغل در دستگاه های اجرایی میزان ۱۰ ساعت در هفته کمتر از دیگر افراد کار می کنند.

مدیرکل بهزیستی البرز بیان کرد: موسسات خصوصی که از ظرفیت معلولان استفاده می کنند تا ۵ سال از پرداخت بیمه معاف خواهند بود از طرفی برای جبران کم کاری این افراد هزینه بلا عوض نیز در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه برای بحث مناسب سازی شهرداران و روسای سازمان نظام مهندسی باید تابع قانون باشند در غیر این صورت عدم رعایت قانون جرم تلقی می شود، گفت: به تمامی معلولان برابر قانون کار دست مزد در نظر گرفته شده است.

بیات نژاد با اعلام اینکه در سطح استان البرز بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر نابینا وجود دارد، تصریح کرد: نابینایان البرزی در حوزه ورزش در رشته های مختلف صاحب مقام هستند از طرفی باید به این مهم نیز اشاره کرد که در عرصه های مختلف بین المللی، ملی و منطقه ای طی سال گذشته ۹۰ نفر از قهرمانان نابینای البرزی مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار