تولید سالانه بیش از 1400 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در البرز
سالانه 910 هزار تن انواع محصولات زراعی و 521 هزار تن انواع محصولات باغی در استان البرز تولید می شود.
کد خبر: ۵۵۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 10 January 2018

به گزارش تابناک البرز، البرز با وسعت 5 هزار و 284 کیلومتر مربع 0.31 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

سطح اراضی قابل کشت استان 65 هزار هکتار و زیر کشت محصولات زراعی استان 38 هزار و 241 هکتار و اراضی باغی آن نیز 24 هزار و 141 هکتار وسعت دارد که محصولاتی همچون گندم، جو، کلزا، ذرت علوفه ای، یونجه، انواع سبزی و صیفی، هلو، شلیل، انواع آلو، سیب درختی، آلبالو، گیلاس، گردو و محصولات گلخانه ای در این اراضی تولید می شود.

سالانه حدود 453 هزار تن انواع محصولات دامی شامل شیر، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و عسل برای تامین نیازهای مشتریان تهران و البرز در این استان تولید می شود.

تولید بیش از 90 هزار تن تخم مرغ (چهارمین تولید کننده تخم مرغ کشور)، نهمین تولید کننده شیرخام کشور و استقرار بزرگترین واحدهای گاو شیری در استان، وجودپتانسیل ذخیره سازی محصولات کشاورزی جهت تنظیم بازار با ظرفیت 6 سردخانه (35 هزار تن در استان) را از جمله ظرفیت های استان است.


 استقرار 135 هکتار نهالستان با تولید بیش از 14 میلیون نهال در سال، وجود 213 هکتار گلخانه سبزی و صیفی و گیاهان زینتی، استقرار بیش از 60 واحد فعال صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی را از دیگر ظرفیت های موجود در حوزه کشاورزی استان است.


بر اساس این گزارش، با توجه به تنوع شرایط اقلیمی، وجود اراضی مستعد کشاورزی و راه های ارتباطی مناسب زمینی و هوایی، استقرار مراکز علمی و آموزشی و تحقیقاتی ملی کشاورزی و دامپروری، بهره مندی از کشاورزان و بهره برداران با آگاهی فنی و تخصص بالا، وجود تشکل های تخصصی، فراهم بودن بستر آگروتوریسم، وجود صادرکنندگان با سابقه و استقرار مزارع متعدد مرغ مادر از دیگر مزیت های استان البرز در زمینه کشاورزی است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار