یک دیپلمات ارشد روسیه از اتحادیه اروپا خواسته تا در عرض چند ماه اقدام به اجرای طرح بازسازی سوریه کند.
کد خبر: ۵۵۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ 10 January 2018

به گزارش تابناک : این موضع روسیه می‌تواند مناقشه بر سر اینکه چه کسی می‌بایست به تامین مالی بازسازی سوریه بپردازد را تشدید کند.

ولادیمیر چیزوف، نماینده روسیه در اتحادیه اروپا به فایننشال تایمز گفته که کشورهای اروپایی نسبت به پذیرش "ضرورت فراوان" حمایت از برنامه بازسازی سوریه که ده‌ها میلیارد یورو هزینه در بردارد، مسؤولیت دارند.

این اظهارات بخشی از تلاش‌های مسکو است مبنی بر اینکه از سردرگمی اروپا نسبت به چگونگی صرف هزینه برای جلوگیری از ورود موج پناهجویان به این قاره استفاده کند. دیپلمات‌های اروپایی اخیرا وجود پتانسیل برای تشدید اختلافات در این بلوک بر سر سوریه را تایید کرده‌اند.

کشورهایی نظیر لبنان و ترکیه که میزبان انبوهی از پناهجویان سوری هستند اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار داده‌اند تا به کاهش فشار ناشی از این میزبانی کمک کنند. با این حال اتحادیه اروپا در برابر مسکو جبهه گرفته و روسیه را متهم کرده به اینکه می‌خواهد خودش از بار مسؤولیت بازسازی سوریه شانه خالی کرده و اروپا را مجبور به این کار کند.

از طرف دیگر کشورهای بزرگ اتحادیه اروپا تاکید کرده‌اند که کمک مالی این بلوک برای بازسازی سوریه تنها زمانی ارائه خواهد شد که یک توافق صلح همراه با فرآیند انتقال قدرت سیاسی در سوریه به اجرا درآید.

یک دیپلمات اروپایی که نامش را فاش نکرد، اظهار داشت: در حال حاضر این به نفع اروپاست که با خودداری از اعطای هرگونه اعتبار فشارها را بر روسیه افزایش دهد.

 

 

منبع : فایننشال تایمز 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار