عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس گفت:‌ این موضوع هیچ توجیهی ندارد که چون ما نمی‌توانیم آلودگی هوا را مدیریت کنیم، بخواهیم مدارس را تعطیل کنیم.
کد خبر: ۵۵۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 10 January 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تعطیلات مدارس در زمستان گفت:‌ لازم است که تعطیلات زمستانی مدارس در یک فضای کاملاً تخصصی بررسی شده و از احساسی برخورد کردن در تصمیم‌گیری پیرامون آن پرهیز شود.

وی تصریح کرد:در سالهای گذشته نیز با نمونه برداری از کشورهای اروپایی روزهای پنج‌شنبه‌ها را تعطیل شد تا کلاس‌های فوق‌برنامه برگزار شود، هیچ برنامه‌ای که برای دانش‌آموزان مفید باشد در این کلاسها دیده نشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌ تعطیلی مدارس در مقاطع مختلف سال از کیفیت آموزشی مدارس می‌کاهد و این موضوع هیچ توجیهی ندارد که چون ما نمی‌توانیم آلودگی هوا را مدیریت کنیم، بخواهیم مدارس را تعطیل کرده و تعلیم و تربیت کشور را فدای عدم مدیریت درست در بخش کنترل کاهش آلودگی هوا کنیم.

به گفته نماینده مردم محلات در مجلس، تعطیلات طولانی تابستانه و تعطیلات نوروز آسیب‌های فراوانی را به نظام تعلیم و تربیت وارد کرده و اگر تعطیلات زمستانی نیز به اجرا درآید صدمات محسوسی را به کیفیت آموزشی دانش‌آموزان کشور وارد می‌کند.

حجت‌الاسلام سلیمی خاطرنشان کرد:‌ شرایط آب وهوایی کشورمان به‌گونه‌ای است که آب وهوای مناطق مختلف در فصول سال با یکدیگر یکسان نیست و غالب نقاط کشور تابستانی گرم و سوزان با دمای نزدیک به ۴۰ درجه دارند. بنابراین باید قبل از اجرای این طرح تمام جوانب آن به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار