معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: 60 درصد از جابه جایی مسافران توسط ناوگان حمل و نقل عمومی این استان به مقصد استان های تهران و البرز انجام می شود.
کد خبر: ۵۴۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵ 09 January 2018

به گزارش تابناک : مجید محسنی روز سه شنبه افزود: سالانه به طور میانگین 2 میلیون و 800 هزار مسافر از مبدا استان مرکزی به سایر نقاط کشور جا به جا می شوند که بیش از نیمی از این مسافرت ها به مقصد استان های تهران و البرز است.
وی ادامه داد: استان مرکزی در زمینه جابه جایی مسافر به استان تهران پس از اصفهان، گیلان و مازندران رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.
معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی تصریح کرد: این استان در زمینه جابه جایی مسافر در سطح کشور رتبه بیستم را دارد.
محسنی گفت: از مجموع مسافرت های انجام شده در استان مرکزی در ماه های اخیر، یک میلیون و 400 هزار مسافر از طریق ناوگان اتوبوسرانی، 892 هزار مسافر از طریق ناوگان مینی بوسرانی و 402 هزار مسافر از طریق ناوگان سواری استان سفر کرده اند.
وی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله عوامل مهم و موثر در کاهش حوادث رانندگی و خدمت رسانی هرچه بیشتر به مسافران دانست و گفت: متوسط عمر ناوگان اتوبوس در استان 13، مینی بوس 25 و سواری 10 سال است و ارایه تسهیلات توسط سازمان حمل و نقل و جاده ای فرصت مناسبی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در استان و کشور ایجاد کرده است.
معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی استفاده از تلفن همراه را یکی از رفتارهای پرخطر در هنگام رانندگی به ویژه در بخش حمل و نقل عمومی و مسافربری عنوان کرد و افزود: سالانه بخش قابل توجهی از حوادث رانندگی بر اثر بی توجهی راننده به جلو روی می دهد که استفاده از تلفن همراه یکی از تاثیر گذارترین عوامل در این بخش است.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل می دهد و روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای این استان تردد می کنند.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار