زنگ خطر وقوع بحران در حوادث طبیعی
اکنون 785هکتار بافت فرسوده، حدود 400هکتار سکونتگاه غیر رسمی و 1200 هکتار بافت ناکارآمد در استان البرز داریم که در مجموع بیش از 2 هزار هکتار است.
کد خبر: ۵۴۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 09 January 2018

به گزارش تابناک البرز، بیش از 2 هزار هکتار بافت فرسوده و غیرمقاوم در استان البرز وجود داشته و یک سوم جمعیت استان در این بافت سکونت دارد که این شرایط زنگ خطری برای وقوع بحران به ویژه در حوادث طبیعی است.


براساس آخرین سرشماری سال 95 با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون و 700 هزار نفر و نرخ رشد مهاجرت 3.9 درصد، رکورد بالاترین آمار مهاجرت را در سطح کشور از آن خودساخته است.


زمین لرزه 5.2 ریشتری اواخر آذر ماه سال جاری در مرز بین استان های تهران و البرز تلنگری بود تا دغدغه ها در خصوص آسیب پذیری در مقابل حوادث طبیعی به گونه ای برجسته تر مطرح شود.


خسرو ارتقایی معاون امور عمرانی استانداری البرز نیز با اشاره به اینکه دغدغه ها و ضرورت تعیین تکلیف نوسازی بافت فرسوده، گفت: حدود یک سوم از جمعیت این استان در بافت فرسوده ناکارآمد و سکونتگاه های غیر رسمی ساکن هستند.


دولت با برداشتن گام های بزرگ در جهت نوسازی بافت های فرسوده و اختصاص اعتبار سالانه برای این منظور، به دنبال تشویق مردم برای احیاء بافت های فرسوده است و طرح هایی برای ترغیب مردم به مشارکت در بازسازی این بافت ها در دست اقدام قرار گرفته است.مدیر شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه اکنون گفت: عمده کاری که قانون بر عهده وزارت راه وشهرسازی گذاشته، تهیه طرح های ساماندهی و بازآفرینی بافت های غیر مقاوم و فرسوده است.


وی ادامه داد: در اجرای این طرح ها، بافت های فرسوده و ناکارآمد به لحاظ کالبد اجتماعی و اقتصادی مورد مطالعه قرار می گیرد وتلاش می شود یک سری پروژه ها در قالب بسته های حمایتی ساختمانی و رفتاری اجتماعی پیش بینی شود.


مدیر شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز بیان کرد: اعطای تسهیلات و تخفیف عوارض صدور پروانه از مواردی است که برای حمایت از بازسازی بافت های فرسوده با کمک شهرداری ها پیش بینی شده است.


خالقی اظهار داشت: اکنون 785هکتار بافت فرسوده، حدود 400هکتار سکونتگاه غیر رسمی و 1200 هکتار بافت ناکارآمد در استان البرز داریم که در مجموع بیش از 2 هزار هکتار است.


وی از محله های حاجی آباد، حسن آباد، تپه مراد آب، حیدر آباد کرج، اهری و بخشی از شهرک 110 فردیس به عنوان قسمتی از بافت های فرسوده استان نام برد.


خالقی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اصلاح حریم شهر گرمدره اشاره کرد و گفت: 300 هکتار از اراضی شرقی استان البرز که فاقد متولی بود برای توسعه شهر گرمدره دراختیار شهرداری این شهر قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار