50 درصد تجهیزات موتورخانه های گرمایشی مدارس البرز فرسوده اند
به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز، بهسازی، تعمیر و تعویض موتور خانه های مدارس دولتی البرز نیاز به اعتبار زیادی دارد که متاسفانه با اعتبارات کمی که به این بخش اختصاص می یابد سال های زیادی طول می کشد تا این مشکل برطرف شود.
کد خبر: ۵۴۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 07 January 2018

به گزارش تابناک البرز، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز اعلام کرد: 50 درصد تجهیزات موتور خانه های سیستم گرمایشی مدارس البرز فرسوده است که هر ساله هزینه بالایی صرف آنها می شود.

فرامرز مهدوی اصل افزود: مشکل گرمایشی بسیاری از مدارس البرز در فصل سرد سال مربوط به از رده خارج شدن تجهیزات موتور خانه ای است که تعمیر یا تعویض قطعه های آن ها مقرون به صرفه نیست.

وی با اشاره به اینکه قبل از بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی 97-96 در البرز طرح نظارت بر استاندارد سازی سیستم گرمایشی در 2 هزار و 723 مدرسه دولتی و غیر دولتی این استان به اجرا در آمد، خاطر نشان کرد: در طول 4 سال گذشته از سوی دولت اعتباراتی برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس دولتی کشور از جمله البرزهزینه شد.

وی تصریح کرد: از سال 92 تا کنون با تخصیص اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال از سوی دولت سیستم گرمایشی 133 مدرسه البرز از مجموع یک هزار و 409 مدرسه دولتی این استان استاندارد سازی شد اما اعتبارات تخصیصی به بخش تجهیزات موتورخانه های مدارس بر اساس نیاز استان کافی نبوده است.

وی با بیان اینکه سیستم گرمایشی مدارس البرز در سال های اخیر روند مطلوبی را طی می کند ، اضافه کرد: اما هنوز نیمی از مدارس این استان در زمینه تامین گرمایش به علت فرسودگی تجهیزات موتور خانه ای با مشکلات زیادی روبرو هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز ادامه داد: همزمان با اجرای پروژه مهر یا قبل از شروع فصل سرما درخواست های زیادی از سوی مدیران مدارس به این اداره کل مبنی بر نیاز موتور خانه ها به تعمیرات و تجهیزات گرمایشی ارسال می شود که به دلیل ناکافی بودن اعتبارات در مقابل نیاز بالای اعتباری در این بخش نمی توانیم پاسخگویی لازم را داشته باشیم.

وی گفت: در این استان فقط دو مدرسه بخاری سوز داریم و سایر مدارس به سیستم گرمایشی مرکزی و استاندارد مجهز شده اند.

مهدوی یادآور شد: در سال تحصیلی 97-96 طرح جمع آوری بخاری های نفتی و گازوئیلی درالبرز اجرا شد.

وی گفت: استان البرز 15 هزار و 704 کلاس درس دارد.

وی تاکید کرد: بهسازی، تعمیر و تعویض موتور خانه های مدارس دولتی البرز نیاز به اعتبار زیادی دارد که متاسفانه با اعتبارات کمی که به این بخش اختصاص می یابد سال های زیادی طول می کشد تا این مشکل برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار