مدیرعامل آب و فاضلاب البرز هشدار داد
در تابستان پیش رو 9 شهر استان با تنش آب مواجه خواهند شد که این معضل در کرج و کمالشهر حادتر است.
کد خبر: ۵۴۸۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 07 January 2018

به گزارش تابناک البرز، مدیرعامل آب و فاضلاب استان البرز با بیان اینکه در تابستان امسال فقط 3 منطقه کمالشهر، مهرشهر و نظرآباد با تنش آب مواجه بودند، گفت: در تابستان پیش رو 9 شهر استان با تنش آب مواجه خواهند شد که این معضل در کرج و کمالشهر حادتر است.

غلامرضا رضایی فر در شانزدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که شنبه 16 دی ماه در استانداری البرز برگزار شد گفت: پیش بینی می شود در تابستان 97 به 7 هزارلیتر بر ثانیه آب نیاز داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در ایران 99 درصد جمعیت شهری و 77 جمعیت روستایی از شبکه آب شرب بهره مند هستند، گفت: این رقم در کشورهای توسعه یافته 100 درصد برای جمعیت شهری و 94 درصد برای حمعیت روستایی است.

وی در ادامه به وضعیت ایران در حوزه فاضلاب اشاره و اعلام کرد: وضعیت ما در این بخش خوب نیست و 42 درصد جمعیت شهری و نیم درصد جمعیت روستایی از شبکه فاضلاب برخوردارند این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته این رقم به ترتیب 96 و 65 درصد است.

مدیرعامل آب و فاضلاب البرز در خصوص قیمت آب نیز گفت: در ایران هر مترمکعب با 400 تومان در اختیار مصرف کننده قرار داده می شود این رقم در استان البرز 385 تومان است.

وی در ادامه با بیان اینکه کل شبکه آبرسانی شهری استان البرز 2 هزار و 878 کیلومتر است، گفت: 70 درصد آب مورد نیاز استان از چاه و 30 درصد از آب‌های سطحی تامین می شود. کل چاه های استان470 حلقه است اما از این تعداد 371 حلقه در مدار است و 99 چاه خشک شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار