معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: 60 مدرسه در این استان پایلوت ارتقاء کیفیت بخشی در مدارس مروج سلامت دانش آموزان شد.
کد خبر: ۵۴۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 03 January 2018

به گزارش تابناک : فرشید علیزاده افزود: در چهارمین نشست شورای سلامت مدارس البرز که با شعار 'بهداشت، تغذیه، ایمنی' برگزار شد، 60 مدرسه به عنوان مجری طرح کیفیت بخشی سلامت در مدارس این استان انتخاب شد.
وی اظهار کرد: در این شورا موضوعاتی نظیر اهمیت اجرای برنامه های سفیران سلامت، دومین جشنواره سفیران سلامت ، مدارس مروج سلامت، برگزاری کلاسهای آموزشی ضمن خدمت پیشگیری از HIV ایدز تحت برنامه ملی استراتژیک کشوری و طرح آموزش بلوغ در دختران نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی بیان کرد: تشکیل کمیته ویژه برای اجرای برنامه آموزش بلوغ دختران و برگزاری دوره آموزشی تربیت مدرس پیشگیری از HIV در دانش آموزان از دیگر مصوبه های شورای سلامت مدارس در البرز را تشکیل می دهد. این مسئول ادامه داد: نظارت ویژه بر پایگاه های تغذیه سالم به منظور راهنمایی مدارس برای رعایت کامل دستور العمل های مربوطه و تعیین مدارس موضوع کیفیت بخشی به تعداد 60 مدرسه از تعداد کل مدارس مجری برای ارتقای سطح کیفیت اجرایی این طرح در مدارس البرز را از دیگر مصوبه های مهم این شورا برشمرد. علیزاده یاد آور شد: در شورای سلامت مدارس البرز محور های دیگری چون توزیع قرص ویتامین D و آهن در قالب برنامه مکمل یاری ویژه دانش آموزان، استفاده از ظرفیت سفیران سلامت در اجرای برنامه های سلامت و تندرستی مدارس، مشارکت همه جانبه مدارس و کارکنان و دانش آموزان در برگزاری دومین جشنواره سفیران سلامت در سال تحصیلی 97-96 ، پیش بینی برنامه های منطقه ای و استانی و معارفه دانش آموزان برتر به مرحله کشوری مورد تبادل نظر قرار گرفت. استان البرز بیش از 455 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار