مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به عوامل افزایش اخير قیمت تخم‌مرغ در بازار عرضه، اظهار كرد: اين افزايش در يزد تابع عرضه و تقاضاست.
کد خبر: ۵۴۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 26 December 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛ «سیدحسین بخشایش» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، با اشاره به این که قیمت عرضه تخم‌مرغ در بازار يزد تابع عرضه و تقاضاست، گفت: قیمت تخم‌مرغ از طرف ستاد تنظیم بازار کشور افزایش داشته كه بیش از شش هزار تومان بوده است ولي قیمت کنونی تخم‌مرغ در استان يزد تابع این قیمت‌گذاري نیست .

وي با بيان اين كه قيمت عرضه هر كيلوگرم تخم‌مرغ در بازار يزد از 6000 تومان به حدود 8000 تومان افزايش يافته است، يكي از علل اين افزايش قيمت را حذف گله‌های مرغ تخم‌گذار بر اثر شيوع بيماري آنفلوآنزا دانست .

بخشايش همچنين به تغيير نسبت عرضه و تقاضا در فصول سرد سال اشاره كرد و مصرف بيشتر تخم‌مرغ در نيمه دوم سال را از ديگر عوامل موثر در افزايش قيمت تخم‌مرغ خواند .

وي در رابطه با افزایش قيمت برخي فرآورده‌هاي لبني در بازار يزد نيز تصريح كرد: فراورده‌هاي لبني عمدتاً به واسطه کشش بازار درصد ناچیزی افزایش قیمت داشته ولي این افزایش قیمت بيشتر در مورد شیر پاکتی 800 گرمی محسوس بوده كه از 1400 تومان به 1600 تومان افزایش يافته است .

وي خاطرنشان كرد: شرکت‌های تولیدکننده مواد لبني افزایش قیمت شیر عرضه شده را با افزایش درصد چربی براي عرضه به بازار توجیه می‌کنند .

اين مسئول از کاهش جزئي قیمت گوشت گوسفند نيز خبر داد و تصریح کرد: هم‌اکنون گوشت گوسفند 39 هزار تومان است و در نقاط مختلفی از شهر نیز تا 37 هزار تومان عرضه می‌شود .

به گفته وي، یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش قیمت گوشت نیز توزیع هفتگی گوشت‌های گرم وارداتی با قیمت 33 هزار و 500 تومان دانست .

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد‌کشاورزی استان همچنين به كاهش جزئي قیمت گوشت مرغ اشاره كرد و گفت: قيمت گوشت مرغ از 8000 تومان به 7250 تومان كاهش يافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار