پنجمین بازدید مشترک فرمانداری و آموزش و پرورش بویراحمد
مرادی : ضمن تقدیر و تشکر از حضور میهمان این هفته یعنی آقای قائدی رئیس امور عشایری شهرستان بویراحمد که همراه ما بود ، از دیگر مسئولین و همچنین خیرینی که تمایل دارند کمک کاری برای رفع مشکلات آموزش و پرورش باشند و یا اینکه بخواهند هدایایی برای دانش آموزان محروم روستایی در نظر بگیرند ، دعوت می نمایم تا در بازدیدهای بعدی تیم بازدید مشترک فرمانداری و آموزش و پرورش را همراهی کنند.
کد خبر: ۵۴۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳ 25 December 2017
پنجمین بازدید مشترک فرمانداری و آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از مدارس این شهرستان با حضور سرپرست آموزش و پرورش و بخشدار مرکزی شهرستان و به همراهی میهمان ویژه این هفته یعنی مسئول اداره امور عشایری شهرستان بویراحمد از مدارس حوزه ی دلی اولاد علی مومن انجام گرفت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در چارچوب بازدیدهای هفتگی این دو دستگاه مهمترین مشکلات برخی مدارس دلی اولاد علی مومن شهرستان بویراحمد مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی برای فع برخی مشکلات گرفته و ضمن آن برخی بسته های کامل آموزشی از طرف امور عشایری شهرستان بویراحمد ، بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع شد.
دلی اولاد علی مومن و بی آبی!
در پنجمین بازدید مشترک ، برخی مشکلات مدارس دلی اولاد علی مومن ، مورد بررسی قرار گرفت که عمدتا به موضوعاتی مثل وسایل گرم کننده ، کمبود وسایل کمک آموزشی و در برخی مدارس هم کمبود آب آشامدنی در بیشتر ماه های سا بود.
در این بازدید ، دهیاران حضو داشتند که بیشتر به بیان مشکلات می پرداختند اما مانند دیگر دهیاران در بازدیدهای قبلی ، چندان اعلام آمادگی برای کمک به رفع مشکلات نمی نمودند.
 
 امور عشایری بویراحمد همراه ویژه این هفته / خانم معلمی که از جهرم فارس به روستای محروم بویراحمد آمده است + تصاویر
 
یکی از دهیاران در خصوص مشکل آب مدارس در ماه های اول و آخر تحصیلی در خصوص بی آبی مدارس گفت : این مشکل برای کل این روستاهاست و چون مردم آب را برای باغ های خود استفاده می کنند، برای شرب با کمبود آب مواجه می شویم.
مشکل سرویس بهداشتی هم یکی دیگر از مشکلاتی بود که در برخی مدارس مشاهده می شد و با پیگیری ها قرار شد این مشکلات برطرف شود.
 
امور عشایری بویراحمد همراه ویژه این هفته / خانم معلمی که از جهرم فارس به روستای محروم بویراحمد آمده است + تصاویر 
 
برخی مدارس در خصوص وسایل گرم کننده مشکلاتی داشتند که مسئول خدمات آموزش و پروش وعده داد تا چند روز آینده این مشکل حل خواهد شد.
هادیان در این خصوص گفت : بسیای از این مدارس بنا به دلایلی از جمله نبود فضا و امکانات برای نصب شوفاز باید از بخاری نفت سوز استفاده کنند که تا چند روز آینده این موضوع حل خواهد شد و مدارسی که با مشکلات وسایلگرم کننده مواجه هستند و امکان استفاده از پکیج های شوفاژ را ندارند باید از این بخاری ها استفاده نمایند که ظرف چند روز آینده این مشکل را برطرف خواهیم نمود.
 
 امور عشایری بویراحمد همراه ویژه این هفته / خانم معلمی که از جهرم فارس به روستای محروم بویراحمد آمده است + تصاویر
 
پیگیری مشکل مدرسه روستای تپرقو
یکی از مدارس (روستای تپرقو) در کانکسی بود که به علت برخی مشکلات وسایل گرم کننده چندان برای استفاده مناسب نبود که سرپرست آموزش و پرورش با پیگیری از دهیار و اهالی روستا به دنبال تهیه اتاق موقتی بود تا ظرف چند روز آینده که مشکل مدرسه را حل نمایند.
در روستای آب گردو مدیر مدرسه تقاضای لپ تاب برای درس کار و فناوری پایه ششم را داشت که سید نظام مرادی گفت :برای همه ی راهبران لپ تاب خریداری شده و از آنها خواسته شده که به گونه ای بنامه ریزی کنند که در ساعات کلاس درس کار و فناوری در این مدارس حاضر و لپ تاب مورد نیاز را در اختیار دانش آموزان پایه ششم قرار دهند.
 
امور عشایری بویراحمد همراه ویژه این هفته / خانم معلمی که از جهرم فارس به روستای محروم بویراحمد آمده است + تصاویر 
روستایی که سرپرست آموزش و پرورش معلمی خود را از آنجا آغاز کرد
آخرین مدرسه ای که در دلی اولاد علی مومن مورد بازدید قرار گرفت، مدرسه روستای (پیروزگ) بود که پس از حضور در مدرسه ، سید نظام مرادی گفت : من اولین سال معلمی خود را از این مدرسه آغاز کردم و خوب به یاد دارم که در آن سال ها از یک دستگاه گریدر که در حال کار بر روی جاده بود خواستم تا به حیاط مدرسه بیاید و آن را که به صورت نامسطح بود ، تسطیح کند و به این شکلی که فعلا هست دربیاید.
در بازدید آموزشی که از پایه ی اول ابتدایی این مدرسه انجام گرفت ، سرعت عمل و دقت دانش آموزان در پاسخ به سئوالات بسیار جالب بود به گونه ای که مورد توجه بخشدار و رئیس امور عشایری شهرستان قرار گرفته بود.
 
امور عشایری بویراحمد همراه ویژه این هفته / خانم معلمی که از جهرم فارس به روستای محروم بویراحمد آمده است + تصاویر 
 
خانم زارعی از جهرم فارس به روستای محروم بویراحمد آمده است 
 از نکات جالب این سفر حضور یک بانوی جهرمی در مدرسه آب گردو بود که سال آخر معلمی خود را می گذارند و با اشتیاق فراوانی در حال آموزش به دانش آموزان این مدرسه بود.خانم زارعی در گفتگو با تابناک در خصوص اینکه چگونه به استان کهگیلویه و بویراحمد آمده و این روستای دور افتاده و به شدت محروم را انتخب کرده است ، گفت : شوهر من اهل همین استان و پرستار است که در جهرم فارس مشغول به کار بود. اما یک اتفاق ناگوار برای فرزنم رخ داد و بر اثر ایست قلبی فوت کرد که موجب تاثر شدید در خانواده ما شد و اقوام شوهرم هم تقاضای دفن پیکر فرزندم در یاسوج را داشتند که ما هم موافقت نمودیم و خود هم تقاضای انتقال به این استان را نمودیم و مورد موافقت قرار گرفت.
 
امور عشایری بویراحمد همراه ویژه این هفته / خانم معلمی که از جهرم فارس به روستای محروم بویراحمد آمده است + تصاویر 
 
وقتی از خانم زارعی پرسیدم چرا یکی از روستاهای نزدیک یا خود شهر را برای تدریس انتخاب ننمودی ، گفت : دوست داشتم تا جایی که امکان داشته باشد سال آخر معلمی خود را در یک منطقه محروم تدریس نمایم که الان اینجا هستم.
خانم زارعی از کار در این روستا راضی بود و می گفت : دوست دارم بتوانم کمکی به این بچه ها نمایم و خدا را شکر از کارم راضی هستم ، اولیاء دانش آموزان هم اظهار رضایت می کنند.
لازم به توضیح است کلاس درس خانم زارعی از نظر جذابیت و فضای فیزیکی کلاس نسبت به سایر کلاس ها در مدارس دیگر کاملا متفاوت بود.
پایان بازدید و تقدیر از میهمان ویژه ی بازدید مشترک این هفته
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرپرست آموزش و پرورش بویراحمد در جمع بندی نهایی گفت : نتایج پنجمین بازدید حاکی از وجود برخی مشکلات خصوص مشکلات فیزیکی در برخی مدارس بود از جمله اینکه اکثر قریب به اتفاق مدارس این حوزه ،مدارس قدیمی هستند که برخی نیاز به تعمیراتی دارند و برخی هم نیاز به بازسازی و در این خصوص تصمیماتی گرفته شد و سعی می شود در حد امکان برخی مشکلات را مرتفع نماییم.
 
 امور عشایری بویراحمد همراه ویژه این هفته / خانم معلمی که از جهرم فارس به روستای محروم بویراحمد آمده است + تصاویر
 
سید نظام مرادی افزود : برخی مشکلات مانند وسایل گرم کننده ، سعی می شود در چند روز آینده حل شود اما بخی مشکلات دیگر مانند احداث سرویس های بهداشتی کمی زمانبر است اما حتما پیگیری می شود . در خصوص مشکل آب برخی روستاها که بخش عمده ی آن در حوزه ی مسئولیت آموزش و پرورش نیست را سعی می کنیم با رایزنی هایی که انجام می دهیم برطرف نماییم.
وی به حضور خوب بخشدار مرکزی بویراحمد به عنوان نماینده حوزه ی فرمانداری در این بازدیدهای مشترک اشاره کرد و گفت : حضور آقای پورعلی در این چند بازدید اخیر بسیار دلگرم کننده و ثمر بخش بوده که جا دارد از پیگیری ها و تلاش های وی تقدیر نمایم.
مرادی در پایان گفت : ضمن تقدیر و تشکر از حضور میهمان این هفته یعنی آقای قائدی رئیس امور عشایری شهرستان بویراحمد که همراه ما بود ، از دیگر مسئولین و همچنین خیرینی که تمایل دارند کمک کاری برای رفع مشکلات آموزش و پرورش باشند و یا اینکه بخواهند هدایایی برای دانش آموزان محروم روستایی در نظر بگیرند ، دعوت می نمایم تا در بازدیدهای بعدی تیم بازدید مشترک فرمانداری و آموزش و پرورش را همراهی کنند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار