تابناک چهارمحال وبختیاری- دانشجوی مخترع مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شهرکرد موفق به ثبت شش اختراع کشوری و اخذ تاييدیه چهار اختراع در حوزه‌های مختلف شد.
کد خبر: ۵۴۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ 24 December 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از روابط عمومي دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان، ابراهيم صالحي با اشاره به ثبت اختراع ماژول اسلحه که زمان و مکان دقيق شليک را رصد مي‌کند، اظهار کرد: با توجه به بازپرسي‌هايي که پس از شليک از مأموران پليس مي‌شود اين ماژول با رصد دقيق زمان، مکان و فاصله شليک اين مشکل را رفع کرده است.
صالحي دستگاه هوشمند جلوگيري از سرقت خودرو را از ديگر اختراعات خود عنوان کرد و افزود: اين دستگاه بر روي خودرو نصب مي‌شود و صاحب خودرو مي‌تواند بدون محدوديت زمان و مکان از طريق تلفن همراه خود موقعيت مکاني خودرو را رديابي کند.
وي ادامه داد: هم‌اکنون تعدادي از اين دستگاه‌ها در شهرهاي مختلف کشور به فروش رسيده که با استقبال خوبي نيز مواجه شده است.
اين مخترع جوان کشور از ساخت دستگاهي جديد براي کنترل سوخت و آلودگي هوا خبر داد و تصريح کرد: اين دستگاه نيز با نصب بر روي خودرو در توقف‌هاي بالاي 25 ثانيه خودرو را در حالت خواب قرار مي‌دهد که با فشار دادن پدال سریعا خودرو روشن مي‌شود.
صالحي با بيان اينکه از مشکلات کلاه‌هاي کاسکت عدم ديد در طرفين و گرمي محفظه داخلي است، عنوان کرد: کلاه کاسکتي نيز طراحي کرده‌ايم که به دور گردن راکب موتورسيکلت بسته مي‌شود و در هنگام سانحه مانند کيسه هواي خودرو به دور سر راکب باز مي‌شود.
عضو انجمن مخترعين کشور دستکش مرتعش براي افراد نابينا را از ديگر اختراعات خود دانست و گفت: افراد نابينا با پوشيدن اين دستکش هنگام نزديک شدن به جسمي لرزش دستکش را احساس مي‌کنند.
ابراهيم صالحي متولد سال 71 در شهرستان لردگان دانشجوي مرکز علمي کاربردي جهاد دانشگاهي شهرکرد و از جوانان مخترع استان است که تاکنون شش اختراع را ثبت کرده و چهار اختراع را نيز به تأييد رسانده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار