چهارمین بازدید مشترک
در چارچوب بازدیدهای هفتگی این دو دستگاه مهمترین مشکلات برخی مدارس سپیدار شهرستان بویراحمد مورد بررسی قرار گرفت و قول هایی از طرف بخشدار مرکزی برای رفع آن ها داه شد ضمن اینکه با حضور یک خانم خیر تعداد 100 دست لباس زمستانه بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع شد.
کد خبر: ۵۴۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸ 18 December 2017
چهارمین بازدید مشترک فرمانداری و آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از مدارس این شهرستان با حضور سرپرست آموزش و پرورش و بخشدار مرکزی شهرستان از حوزه سپیدار انجام گرفت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در چارچوب بازدیدهای هفتگی این دو دستگاه مهمترین مشکلات برخی مدارس سپیدار شهرستان بویراحمد مورد بررسی قرار گرفت و قول هایی از طرف بخشدار مرکزی برای رفع آن ها داه شد ضمن اینکه با حضور یک خانم خیر تعداد 100 دست لباس زمستانه بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع شد.
مدیری که در پی جذب کمک های خیرین است
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در پایان و در جمع بندی دستاوردهای این بازدید گفت : مشکلات در برخی مدارس شهرستان زیاد است و به همین دلیل سعی نموده ایم با انجام این بازدیدهای هفتگی که با مدیران فرماندای شهرستان ، انجام می گیرد ، حتی الامکان برخی از این مشکلات را رفع نماییم .
 
مدیری که در پی جذب کمک های خیرین است/بخشداری که نه نمی گفت / خیری که هیچگاه زادگاهش را فراموش نکرده است 
سید نظام مرادی افزود : در بازدید این هفته علاوه بر حضور بخشدار مرکزی از طرف فرمانداری بویراحمد ، توانستیم یکی از خیرین را هم با خود همراه کنیم و علاوه بر تلاش برای رفع برخی مشکلات فیزیکی مدارس ، تعدادی البسه زمستانی را هم که از طرف این بانوی خیر اهدا شده بود با حضور وی ، بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع کنیم.
مرادی در ادامه یکی از مشکلات مدارس حوزه سپیدار را برودت زیاد هوا دانست و گفت : متاسفانه ساختمان های بیشتر مدارس قدیمی است و سیستم های گرمایشی شوفاژ چندان پاسخگوی فضای مدارس نیست و همین موضوع باعث گلایه های دانش آموزان و مدیران شده است هر چند در این بازدید از مدیران خواستیم که با پرده کشی پنجره ها و اقداماتی دیگر سعی نمایند فضای فیزیکی کلاس و مدرسه را برای دانش آموزان گرم نگه دارند اما در مجموع به نظر می رسد مسئولین نوسازی و تجهیزمدارس باید در این خصوص در سطح کلان فکری بنمایند.
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، در بخش دیگری از سخنان خود ، به حضور بانوی خیر همراه گروه برای بازدید از مدارس این شهرستان اشاره کرد و گفت : همه  تاش ما این است که با شناسایی و ترغیب خیرین ، کمک های این عزیزان را به دست نیازمندان در مدارس برسانیم که این هفته خانم نیکوکاری با خرید البسه و همراهی گروه ، با نظارت خودشان البسه بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع شد.
مرادی افزود : یکی از اقدامات بسیار مهم ما در آینده توسعه استفاده از ظرفیت خیرین در کمک به مدارس شهرستان خواهد بود و از همین جا اعلام می کنیم دست خیرین عزیز را به گرمی می فشاریم و آمادگی کامل جهت شناسایی و معرفی دانش آموزان بی بضاعت به آن ها و همچنین هماهنگی جهت حضور خیرین در مدارس جهت توزیع کمک های آن را داریم.
مرادی به خوشحالی دانش آموزان پس از توزیع کمک های خیرین در بازدید اخیر را یکی از بهترین خاطره های کاری خود بیان کرد و گفت : مطمئنا به عنوان سرپرست آموزش و پرورش خوشحالی دانش آموزان برایم بسیار ارزشمند است و بر این اعتقادم که چنین کمک هایی می تواند ضمن خوشحال کردن و انگیزه دادن به دانش آموزان ، برخی نیازهای آن ها را هم برطرف می کند و انگیزه ی بیشتری برای ادامه تحصیل به آن ها خواهد داد.
مرادی در پایان ضمن تقدیر از بخشدار مرکزی و همکارش برای حضور در این بازدید گفت : حقیقتا حوزه ی فرمانداری تاکنون در این بازدیدها سنگ تمام گذاشته اند که امیدوارم دیگر دستگاه ها هم در این خصوص تلاش نمایند ضمن اینکه از همین جا اعلام می کنم آمادگی داریم دیگر دستگاه ها را هم در چنین سفرهایی برای کمک به رفع مشکلات آموزش و پرورش میزبانی کنیم.
بخشداری که نه نمی گفت
اما در این بازدید دو نفر از حوزه فرمانداری گروه را همراهی می کردند که بسیار پر تلاش و موشکافانه مشکلات مدارس را بررسی می کردند و تلاش برای رفع این مشکلات می نمودند.
نصیر پور علی بخشدار به همراه رمضانی همکارش در بخشداری مرکزی بویراحمد ، از همان ابتدای بازدید میدانی و شنیدن مشکلات از زبان مدیران و دانش آموزان اقدام به تمهیداتی از جمله بهره گیری از ظرفیت دهیاران با آوردن آن ها در مدارس  برای برطرف نمودن مشکلات تلاش  می نمودند.
 
مدیری که در پی جذب کمک های خیرین است/بخشداری که نه نمی گفت / خیری که هیچگاه زادگاهش را فراموش نکرده است
 
پورعلی در جمع بندی این سفر گفت : مدرسه شبانه روزی رضوان سپیدار اولین محل بازدید بود که با توجه به سیستمی بودن اقدامات در مدارس و گفته های مدیر ، نبود تلفن و اینترنت ، باعث ایجاد مشکلاتی برای آن ها شده بود و جهت انجام کارهای مدرسه مجبور به حضور در دیگر مدارس می شوند که به آن ها قول رفع مشکل در سریعترین زمان را دادیم.
وی افزود : از دیگر مشکلات این مدرسه شبانه روزی ، نیاز به برخی اقلام از جمله جاروبرقی و آب سرد کن برای ابتدا و انتهای سال تحصیلی به علت گرمی هوا بود که این دو وسیله را هم قول تهیه به آن ها داده شده که البته در خصوص آب سرد کن خود خانم مدیر بخشی از هزینه را متقبل شدند و بخش دیگر را هم همکار ما آقای رمضانی برعهده گرفتند که از هر دو نفر تشکر می نمایم.
پورعلی در ادامه بیان کرد : در این بازدید ما متقبل شدیم که شن ریزی مدرسه شهید مدنی ، خرید کنتور مدرسه شهید شهبازی روستای سیوکی ، پرداخت هزینه معوقه گاز دبیرستان روستای سیوکی که موجب قطعی گاز آن شده بود ، تخریب سرویس بهداشتی قدیمی ، شن ریزی محوطه و دیوار کشی حیاط مدرسه وحدت آباد سپیدار را انجام دهیم.
بخشدار مرکزی شهرستان بویراحمد گفت : در خصوص تلاش برای رفع مشکلات این مدارس ضمن این که خواستار حضور دهیاران شدیم ، توضیحات لازم در خصوص چگونگی پیگیری مصوبات در این بازدیدها ، با آن ها صحبت های لازم صورت گرفت که هر کدام در سریعترین زمان ممکن برخی مشکلات را در محل و آن هایی که لازم به پیگری است را با مراجعه به بخشداری پیگیری و حل خواهیم نمود.
پورعلی در پایان ضمن تشکر از همه مسئولین در دو دستگاه آموزش و پرورش و حوزه ی فرمانداری که با این اقدام هفتگی خود مشکلات مدارس را پیگیری و مرتفع می نمایند افزود : دوستان ما در آموزش و پرورش مطمئن باشند که همکاران ما در حوزه ی فرمانداری به مدیرانی که اینگونه پیگیر رفع مشکلات مردم هستند ، کمک خواهند نمود و از همه ی ظرفیت های ممکن برای کمک به آن ها دریغ نخواهیم کرد. 
 
 مدیری که در پی جذب کمک های خیرین است/بخشداری که نه نمی گفت / خیری که هیچگاه زادگاهش را فراموش نکرده است
 
خیری که زادگاهش را فراموش نکرده است
اما از نکات جالب این سفر حضور خیری در گروه بود که با خرید 100 دست البسه برای دانش آموزان بی بضاعت ، سعی در کمک نمودن به انگیزه دادن به دانش آموزان بود.
خانم نیکوکاری در این خصوص گفت : برایم بسیار خوشایند است وقتی می بینم با کمک هایی که انجام می دهم ، تعدادی دانش آموز ، خوشحال می شوند و از همین جا از دیگر کسانی که توانایی کمک کردن به دیگران دارند ، می خواهم حتما اینکار را انجام دهند چرا که علاوه بر اجر معنوی ، بسیار لذت بخش است .
خانم نیکوکاری می گفت : من خود ساکن یکی از همین روستاها بوده ام که از دوران راهنمایی به شهر یاسوج مهاجرت کرده ایم اما هیچگاه از کمک به افراد بی بضاعت مردم روستای زادگاهم دریغ نکرده ام و نخواهم کرد. البته به دیگر مناطق هم کمک می کنم و اگر از دستم کاری برآید حتما کوتاهی نخواهم نمود.
چند نکته
لازم به توضیح است خانم نیکوکاری به مبلغ 2 میلیون تومان هم در ابتدای سال برای دانش آموزان حوزه ی سپیدار ، لوازم التحریر و نوشت افزار خریداری و بین دانش آموزان توزیع نموده است.
در این بازدید با توجه به این که بیشتر مشکلات مربوط به فضای فیزیکی و تجهیزات مدارس بود ، هادیان کارشناس خدمان در متن بازدید و هماهنگی با مسئولین و ارائه توضیحات بود.
نکته دیگر این بازدید حضور از اول شروع برنامه دهیاران روستاها بود که به جد پیگیر مشکلات بودند و به توصیه های بخشدار به دقت گوش داده و امادگی کامل خود را برای کمک به رفع مشکلات اعلام می کردند.
نکته آخر
این بازدیدهای بسیار پر برکت می تواند الگویی باشد برای دیگر مناطق و دیگر دستگاه ها تا با حضور میدانی در میان مردم به بررسی مشکلات آن ها بپردازند و در حد توان مشکلات را برطرف نمایند چرا که حضور میدانی می تواند به درک بهتر مشکل وکمک به رفع آن ها کمک کند.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
تمام نذورات ...زکات ...هدایای مردم .و سود حاصل ا وقفها ر وزکاتها و خمس هها را باکمک از جامعه مدنی .مردم سر و سامان بدهند ..نه دوباره یک عده دفتر و دستک راه بیندازنند بعنوان خیره ..یا موسسه مالی .یا وووووواز این موقعیات سوئ استفاده کنند .مردم خودتان دست بکار بشوید در هرجا که میبنید مردم احتیاج به کمک دارند .خودتان دست بکار بشوید دیگر هیچ اعتمادی به این ارگانها نیست ................وهیچ پولی و نذری و نذوراتی و را دبه ددست اینها ندهید ...........همه پولهای خورده شده را هم از حلقوم اینها بیرون بکشید .مردم دوباره بیایید مردم قبل از لنقلاب بشوینم دست در دست هم ایران را را نجات بدهیم .بد جوری گول خوردیم ما به نسل های اینده بدهکار هستیم.بیایید جبران کنیم
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
همه مردم ایران خیرند وبه اندازه وسع خود می توانند دراین مورد، بهترین کمکها را انجام دهند به شرطی که مسئولین بی عرضه ونا کارآمد از مسئولیتهای خود کنارگذاشته شوند.اگر اینطور شد ببینید مردم مانند کمک به زلزله زدگان کرمانشاه وارد میدان شده وخودشان امور را در دست میگیرند.والسلام.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار