150 میلیارد تومان ساخت و ساز عمرانی به غفلت رها شده است
کرج، کلانشهری که یکهزار هکتار بافت فرسوده و غیر مقاوم شهری دارد و از طرفی150 میلیارد تومان ساخت و ساز عمرانی این کلانشهر بدون توجه به نیاز ملی و محلی در سال های گذشته اجرایی شده که به غلفت سپرده شده است.
کد خبر: ۵۳۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 16 December 2017
به گزارش تابناک البرز، کرج، کلانشهری که یکهزار هکتار بافت فرسوده و غیر مقاوم شهری دارد و ازسویی بسیاری از پروژه های بزرگ و کوچک آن مانند قطار شهری، تقاطع های غیر همسطح، بزرگراه ها، مراکز رفاهی، خدماتی و شهری آن ناتمام است.

بر اساس این گزارش ، در این حال جمعیت میلیونی و قرار داشتن در مسیر گردشگران کشوروجاذبه های تاریخی وطبیعی البرز ظرفیت هایی است که برای سرمایه گذاران، تولید سرمایه بیشتر است ضمن آنکه شهروندان هم از مشکلات ناشی از رکود شهری رهایی خواهند یافت مشکلاتی مانند ترافیک پرحجم و سنگین که شبانه روز کرج و البرزی ها را خسته و کلافه کرده است. 

این در حالی است که به گفته رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهرکرج ، 150 میلیارد تومان ساخت و ساز عمرانی این کلانشهر بدون توجه به نیاز ملی و محلی در سال های گذشته اجرایی شده که به غلفت سپرده شده است.

به گفته کارشناسان فرصت های سرمایه گذاری در این کلانشهر باید به صورت کاملا علمی و بر اساس الگوهای محلی و کشوری برنامه ریزی شوند تا بتوان بسته های سرمایه گذاری را بر اساس اولویت های شهری ارائه دهیم و مشارکت بخش خصوصی را جلب نماییم.

در این باره منصور وحیدی نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج معتقد است: نوسازی بافت های فرسوده از ضروری ترین برنامه های مجموعه مدیریت شهری کرج است.

منصور وحیدی می گوید: زمینه های حضور سرمایه گذاران برای بازسازی بافت های فرسوده از طریق ایجاد جذابیت های سرمایه گذاری باید فراهم شود و اولویت شورای پنجم و شهرداری کرج به نتیجه رساندن پروژه های شهری با بهره گیری از توان سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

واضح است که پرهیز از فضای بروکراسی موجب سرعت بخشیدن به امر خدمت رسانی در نوسازی بافت های فرسوده است.

همچنین اخذ مشاوره های اختصاصی با دستگاه های فرادستی و نظارتی در نوسازی بافت های فرسوده ضروری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار