مشاور پارلمانی شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری در گذشته با تراکم‌فروشی تامین درآمد می‌کرد، گفت: درآمدها پایدار نیست و ما باید برای بودجه 97 اعتبارات شهرداری را افزایش دهیم.
کد خبر: ۵۳۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 15 December 2017
به گزارش تابناک : داریوش قنبری مشاور پارلمانی شهردار تهران با بیان اینکه بخشی از امورات اداری شهرداری تهران به تعامل با مجلس اختصاص دارد، اظهار کرد: حل بسیاری از مشکلات منوط به گذراندن قوانین خاص و یا اصلاح برخی قوانین است که در این راستا می‌توانند مانع ایجاد کنند.

مشاور پارلمانی شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری در گذشته بر اساس تراکم‌فروشی درآمد خود را تامین می‌کرد، گفت: این نوع درآمدها برای شهرداری پایدار نیست و ما باید به دنبال درآمدهای دیگر باشیم.

وی با بیان اینکه در خصوص حمل و نقل عمومی نیاز به کمک دولت است، افزود: ما تلاش می‌کنیم در ارتباط با حمل و نقل عمومی مصوبات خوبی در بودجه سال 97 مصوب کنیم، زیرا کمک به حمل و نقل عمومی باعث کاهش آلودگی و بهبود سلامت شهروندان می‌شود و انتظار این است همه در این راستا کمک کنند.

قنبری با اشاره به اعتبارات پرداخت نشده شهرداری از سوی دولت گفت: ما هم به دنبال تامین اعتبارات معوقه هستیم و تلاش می‌کنیم رقم آن را افزایش دهیم.

مشاور پارلمانی شهردار تهران با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما افزایش اعتبارات شهرداری است، بیان کرد: اعتباراتی که از قبل تعریف شده چندان قابل توجه نیست و مسائل حمل و نقل عمومی از باب تاثیری که در محیط زیست دارد یک بحث حاکمیتی است و به مساعدت بیشتری در این راستا نیاز است.

قنبری با اشاره به اینکه در حال حاضر بحثی مطرح است که تا از محل مالیات بر ارزش افزوده کمکی به شهرداری‌ها شود، گفت: نحوه توزیع در این طرح 70 درصد برای شهرها و 30 درصد برای روستاها در نظر گرفته شده است،اما در مورد تهران با توجه به اینکه جمعیت روستایی خاصی در آن وجود ندارد باید این موضوع را پیگیری کنیم که برای تهران استثنا قائل شوند و این نسبت برای آن در نظر گرفته نشود.





منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار