اجرای طرح روستای بیکار در البرز
قرار است طرح روستای بیکار در استان البرز انجام شود اما آیا استانداری تا چه اندازه می تواند این طرح را اجرا کند و این وعده عملی خواهد شد یا خیر، خود بحث دیگری است!
کد خبر: ۵۳۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹ 13 December 2017
به گزارش تابناک البرز، استاندار البرز اعلام کرده می توان طرح روستای بدون بیکار را در البرز به صورت پایلوت اجرا کرد اما این طرح جای کار بسیار دارد.

بر اساس این گزارش محمدعلی نجفی در جلسه کارگروه اشتغال استان با اشاره به اینکه مسئولیت ما در ایجاد اشتغال پایان پذیر نیست، افزود: تاکنون با توجه به گزارش های ارائه شده روند خوبی در پیش است.

استاندار البرز همچنین ادامه داد: در چند ماه اخیر با همراهی و تعامل مردم و مسئولان و عزم جدی به وجود آمده، وضعیت اشتغال رو به بهبود است از سویی ضوابط نباید برای پیشبرد اهداف تحقق اشتغال، دست و پا گیر باشد.

وی با بیان اینکه جهادکشاورزی همواره بانی ایجاد اشتغال بوده، اضافه کرد: ضرورت دارد در این زمینه تدابیر لازم با برنامه ریزی صحیح و تعامل بانک ها اتخاذ شود.

این در حالی است که استاندار البرز به دستگاههای اجرایی تذکر می دهد و با بیان اینکه رسالت ایجاد مشاغل تمام نشدنی است، گفت: دستگاه‌هایی که در کارهای محوله عقب تر از برنامه هستند، گزارشی از آن‌ها تهیه و به آن‌ها تذکر داده شود.


وی با بیان اینکه باید یکی از معاونتهای شهردار در این جلسه حضور یابند، اضافه کرد: رسالت ایجاد شغل تمام شدنی نیست و در حال حاضر سقف حداقلی در نظر گرفته شده است و این احتمال وجود دارد این سقف در 2 ماه پایان سال جاری افزایش یابد.

نجفی با اشاره به اینکه در بحث اشتغال روستاها و تعاون می‌توان خوب عمل کرد، عنوان کرد: جهاد کشاورزی رسالت سنگین ایجاد اشتغال را دارد.

بر اساس این گزارش جهاد کشاورزی البرز در سامانه رصد یک هزار و 350 شغل تعهد داشت که به یک هزار و 500 شغل افزایش یافته است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه بیش از 900 شغل ایجاد شده است، ادامه داد: این آمار مربوط به اشتغال دائم است که با احتساب مشاغل فصلی آمار بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به مشاغل خانگی، بیان کرد:  بیشترین تعداد ثبت نام‌ها در این بخش به کشاورزی مربوط است که 255 نفر ثبت نام کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار