معضل انتقال فاضلاب به اراضی کشاورزی، در دست پیگیری!
هفته گذشته گزارشی مبنی بر اینکه در اراضی اطراف شهرک صنعتی اشتهارد، لجن صنعتی تخلیه می شود در فضای مجازی منتشر شد که امروز از سوی محیط زیست استان تکذیب شد. این در حالی است که مدیر کل محیط زیست ، معضل انتقال فاضلاب شهرک به اراضی کشاورزی را در حال پیگیری اعلام میکند.
کد خبر: ۵۳۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 10 December 2017
به گزارش تابناک البرز، سال گذشته شهرک صنعتی اشتهارد قراردادی با یکی از پیمانکاران مجاز حمل پسماند و لجن صنعتی جهت انتقال به یکی از مراکز مجاز امحای پسماند (لجن صنعتی) در اراک منعقد کرد.

بر اساس این گزارش، پس از انعقاد این قرارداد کار انتقال انجام شد ولی به گفته مدیر کل محیط  زیست استان البرز، در مرداد مال امسال گزارشی مبنی بر اینکه در این محدوده تخلیه لجن در اراضی پیرامون شهرک انجام شده، داشتیم.

اما فردین حکیمی در این باره اعلام می کند: گزارشات مبنی بر تخلیه لجن صنعتی (پسماند و فاضلاب) در اراضی اطراف شهرک صنعتی اشتهارد صحت ندارد و مورد تایید نیست.

وی با اشاره به انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر تخلیه این پسماندها در اراضی محدوده شهرک صنعتی در هفته گذشته، گفت: همکاران ما در اداره اشتهارد موضوع را پیگیری کردند و به مرجع قضایی اعلام کردند و موضوع در حال رسیدگی است ولی اینکه اخیرا تخلیه لجنی در این محدوده انجام شده باشد، توسط کارشناسان ما تایید نشده زیرا بارها منطقه را بررسی کردند و پایش میدانی داشتند و این موضوع تایید نشده است.

نکته جالب توجه اینکه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در خصوص انتقال فاضلاب شهرک صنعتی اشتهارد به صورت غیرقانونی به سوی اراضی کشاورزی که در سال های اخیر مشاهده شده، می گوید: این مورد نیز در حال پیگیری است ولی نسبت به سال های گذشته وضعیت بهتر است ولی به حد استاندارد محیط زیست نرسیده و پیگیر هستیم تا این معضل برطرف شود.

وی با بیان اینکه برای این موضوع نیز پرونده در مراجع قضایی تشکیل شده، می افزاید: ما تاکید می کنیم هر چه سریعتر به حد استاندارد محیط زیست برسند زیرا زیرساخت تصفیه خانه فاضلاب در این شهرک وجود دارد فقط باید در بحث راهبری درست عمل کنند که به آن حد استانداردهای ملاک عمل محیط زیست برسند.

حکیمی همچنین در خصوص انتشار بوی نامطبوع فاضلاب شهرک صنعتی اشتهارد در شهر اشتهارد افزود: این وضعیت نسبت به سال پیش کمتر شده ولی به صورت 100 درصد خوب نشده است.

وی بهترین برنامه برای کنترل این فاضلاب ها را تاکید بر استانداردسازی پساب و بازچرخانی آن دانست و اظهار داشت: بر این موضوع در برنامه ششم توسعه نیز تاکید شده که می تواند با عنوان پروژه اقتصاد مقاومتی هم مطرح باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار