300 برند در استان تولید می‌شود
بیش از 300 برند ملی در استان البرز تولید می شود که ظرفیتی اجتناب ناپذیر برای برقراری پیوند بین صنعت و دانشگاه و کاربردی کردن تحقیقات علمی بر اساس نیازهای اقتصاد کشور است.
کد خبر: ۵۳۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 10 December 2017
به گزارش تابناک البرز، بر اساس آخرین آمار، 13 دانشگاه رسمی، 2 مؤسسه علمی و تحقیقاتی و 123 هزار دانشجو دراستان البرز فعالیت دارند و از سویی بیش از 3 هزار و 500 واحد صنعتی نیز در این استان فعال هستند.

در این خصوص استاندار البرز گفت: ظرفیت های علمی و تحقیقاتی با برند ملی در این استان موجب شده است تا نام قطب علم و فناوری کشور را به البرز نسبت دهند و این امر نیز خود ضرورت توجه به پتانسیل های علمی این استان را چند برابر مضاعف می سازد.

محمدعلی نجفی ضرورت بهره مندی از پتانسیل های علمی قطب علم و فناوری کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: تجاری سازی علوم و توسعه فناوری های دانش بنیان اصلی ترین هدف در برنامه ریزی های استانی است که قطب علم و فناوری در کشور به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه البرز یکی از استان های دانشگاهی و صنعتی در کشور محسوب می شود، برقراری پیوند مستحکم تر بین صنعت و دانشگاه و کاربردی کردن تحقیقات و پژوهش های علمی در مراکز دانشگاهی و علمی استان را یک ضرورت دانست. 

وی همچنین رفع مسائل و مشکلات جامعه دانشجویی، تلاش برای رفع مسایل رفاهی دانشجویان، برطرف ساختن موانع دانشگاه ها و تسهیل و بهبود شاخص ها در فعالیت های اساتید علمی دانشگاه ها را مورد تأکید قرار داد. 

دانشگاه خوارزمی، دانشگاه آزاد اسلامی، پژوهشکده مواد و انرژی، مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی، دانشگاه محیط زیست، دانشگاه فنی و حرفه ای، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، پیام نور، دانشگاه فرهنگیان، مجموعه پردیس هنر، مرکز جامع علمی کاربردی، موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) و همچنین مؤسسه های غیرانتفاعی رسام و مرکز مجازی فارابی در استان البرز استقرار دارند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار