نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد در یک ضیافت ناهار با رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص ایران دیدار و گفت‌وگو کند و احتمالاً با سؤالاتی درباره قدس شرقی نیز روبرو خواهد بود.
کد خبر: ۵۳۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 10 December 2017
به گزارش تابناک : قرار بود که ضیافت ناهار «بنیامین نتانیاهو» و «امانوئل ماکرون» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهور فرانسه دوستانه برگزار شود اما هم‌اکنون احتمال می‌رود به دنبال اعلام تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، با تنش همراه باشد.

طبق این گزارش، نتانیاهو شنبه شب به وقت محلی برای دیدار روز یکشنبه (امروز) با امانوئل ماکرون به سمت «پاریس» پایتخت فرانسه پرواز کرد.

این نشست کاخ الیزه قرار بود یک ضیافت ناهار دوستانه باشد و تمرکز اصلی آن بر روی ایران باشد اما هم‌اکنون به دنبال اقدام هفته گذشته آمریکا در به رسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، انتظار می‌رود که تنش‌هایی نیز در این نشست صورت بگیرد و رئیس‌جمهور فرانسه خواستار توضیحاتی درباره نیات رژیم صهیونیستی در قدس شرقی و کرانه باختری شود.

هفته گذشته، درست مدت اندکی قبل از آنکه رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس ابراز نظر کند، ماکرون اولین رهبر اروپایی بود که با وی تماس گرفت و درباره تأثیرات احتمالی منطقه‌ای به رسمیت‌ شناختن یکجانبه قدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هشدار داد.

روز یکشنبه، ماکرون اولین رهبری خواهد بود که بعد از این اعلام تصمیم ترامپ، میزبان نتانیاهو می شود و قصد دارد از این دیدار برای بررسی اقداماتی که رژیم صهیونیستی قصد دارد هم‌اکنون انجام دهد، بهره جوید. 

نشست این دو نفر ماه گذشته برنامه ریزی شده بود و آن زمان هنوز ترامپ تصمیمی درباره قدس اتخاذ نکرده بود و در واقع این دیدار در واکنش به بحرانی برنامه ریزی شده بود که بعد از استعفای «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان به وجود آمده بود. الحریری در عربستان استعفای خود را اعلام کرد و سپس از آنجا به فرانسه پرواز کرد.

موضوعاتی که احتمالاً در نشست امروز نتانیاهو و ماکرون بررسی می‌شود، شامل قدس، شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و رفتار این رژیم با فلسطینیان مناطق «سی»، بخشی از کرانه باختری که طبق توافقات اسلو تحت کنترل کامل رژیم صهیونیستی است، می‌شود.





منبع : روزنامه هاآرتص
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار