البرز نیازمند 6 هزار کلاس درس است
البرز در بخش سرانه فضای آموزشی با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد لذا رفع فضای آموزشی در این استان مهاجر پذیر نیاز به توجه خاص مسئولان و خیرین نیک اندیش دارد.
کد خبر: ۵۳۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 09 December 2017
به گزارش تابناک البرز، طی 4 سال گذشته یکهزار و 400 کلاس درس به مجموعه فضای آموزشی البرز افزوده شده که این تعداد، کاستی های گذشته را جبران نکرده است.

بنا به گفته مدیر کل آموزش و پرورش البرز ، در سال تحصیلی جاری 455 هزار و 452 دانش آموز درمدارس استان به تحصیل مشغول هستند و به واسطه رشد جمعیت دانش آموزی در البرز بین 5 تا 6 هزار کلاس درس جدید نیاز است.

بر اساس این گزارش 3 هزار کلاس درس موجود در این استان نیز نیازمند بازسازی و تعمیر است.

طبق آمار، از سال 92 تاکنون 50 هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزی البرز اضافه شده است که برای خروج این استان از کمبود فضای آموزشی لازم است سالانه 800 کلاس درس جدید در البرز ساخته شود.


ساخت 6 هزار کلاس درس در البرز نیاز به کمک خیرین  
این در حالی است که به گفته مدیر کل آموزش و پرورش البرز ، این استان برای ساخت 6 هزار کلاس درس جدید به مشارکت و کمک خیرین نیک اندیش نیاز دارد.

به گفته خسرو ساکی، در ولادت نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق ( ع ) شاهد افتتاح یک مدرسه خیر ساز در روستای سلطان آباد شهرستان ساوجبلاغ بودیم که در این آیین از خیرین نیک اندیش در خواست کردیم برای خروج البرز از کمبود فضای آموزشی نیاز به مشارکت آنان در کنار کمک ها و اعتبارات دولتی داریم.

بنا بر این گزارش مجمع خیرین مدرسه ساز ایران بزرگترین تشکل مردمی ' NG0' جهان است که در آن انسان های علاقمند به رشد و تعالی آموزشی - علمی کشور گردهم آمده اند تا با هر توان مالی گامی برای شکوفایی اندیشه ها بردارند.

گفتنی است تاکنون 37 درصد از کل مدارس کشور با همت خیرین مجمع احداث شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار