مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج گفت: این ناحیه رتبه اول معاونت متوسطه البرز را کسب کرد و سه کارگاه کیفیت بخشی و توانمند سازی نیروی انسانی و شورای پیشگیری و سلامت برگزار کرد.
کد خبر: ۵۳۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹ 07 December 2017
به گزارش تابناک : ** کسب رتبه اول استانی 
عبدالکریم رستمی گفت : بر اساس اعلام معاونت متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز ، معاونت متوسطه ناحیه 3 کرج موفق به کسب رتبه اول در حوزه فعالیت کاری - اجرایی این معاونت در سطح استان شد.
وی اظهار کرد: تلاش برای بالا بردن کیفیت مدارس خاص، اجرای متوازن سند تحول بنیادین ، مدل تعالی مدیریت مدرسه، توسعه کلاس های موضوعی، توزیع متوازن رشته ای دانش آموزان پایه دهم و کیفیت بخشی به رشته انسانی از جمله شاخص های کسب این موفقیت معاونت متوسطه این ناحیه در البرز را تشکیل می دهد.
وی افزود: با توجه به جمعیت بالای دانش آموزی این ناحیه لازم است در بخش کیفیت بخشی برنامه های آموزشی اقدامات مناسب همراه با برنامه ریزی جامع داشته باشیم.
** برگزاری نخستین کارگاه تلفیقی فراگیر 
رستمی افزود: به منظور کیفیت بخشی به آموزش کودکان تلفیقی - فراگیر نخستین کارگاه تلفیقی فراگیر در دبستان امام حسین (ع ) برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این کارگاه را دانش افزایی و شناخت صحیح دانش آموزان تلفیقی ، ارائه راهکار برای بهبود روند آموزش ذکر کرد. وی خاطر نشان کرد: در این کارگاه در زمینه 7 گروه آموزش تلفیقی - فراگیر که شامل دیر آموز، اختلالات یادگیری ، بیش فعال ، اختلالات رفتاری، آسیب دیده شنوایی و بینایی ، جسمی و حرکتی نکات آموزشی لازم ارائه شد.
** کارگاه هم اندیشی طرح جابربن حیان 
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج در ادامه به برگزاری کارگاه هم اندیشی رابطان طرح پروژه علمی دانش آموزان ابتدایی با عنوان جابربن حیان در این ناحیه پرداخت.
زستمی هدف از اجرای طرح جابربن حیان را هدایت دانش آموزان برای کسب معرفت و دانش علمی، تقویت ماهیت هیجانی و اکتشافی در فرآیند یاد دهی و یادگیری ذکر کرد.
وی خاطر نشان کرد: کسب مهارت در فکر کردن ، شنیدن ، بیان مقصود ،آشنایی با مهارت های تحقیق و پژوهش از طریق فعالیت های تیمی با پرورش حس مسئولیت پذیری عنوان کرد.
** توانمند سازی برنامه تدبیر
رستمی گفت: برای رابطین و ارزیابان برنامه تدبیر کارگاه توانمند سازی رابطین و ارزیابان برنامه تدبیر برگزار شد. وی بیان کرد: تحول و پویایی در امر مدیریت اموزشگاهی بر اساس برنامه محوری و برنامه محوری است. 
وی بیان کرد: با اجرای برنامه تدبیر بر اساس راهبر دهای مشخص و با استفاده از تعامل تیمی می تواند نقش موثری داشته باشد.
وی تصریح کرد: در این کارگاه برنامه های عملیاتی سالانه مدارس مورد بررسی و چگونگی فرآیند اجرا ، نظارت و ارزیابی بهینه در بین معلمان مجری طرح مورد تبادل نظر قرار گرفت.
** شورای سلامت و کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی 
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج یاد آور شد: فراهم کردن بستر مناسب برای آموزش دانش آموزان در حوزه سلامت و پیشگیری و پرداختن به مسائل جسم و روان از دیگر محورهای مهمی است که باید به آن توجه کرد.
رستمی اضافه کرد: سلامت بهداشت و ایمنی مدارس، محیط زیست و توانمند سازی نیروی انسانی از دغدغه های این حوزه و شورا در آموزش و پرورش البرز است.
وی تصریح کرد: در این شورا بر پیشگیری از بیماری های واگیر و غیر واگیر ، دبابت ، چاقی و کیفیت سازی مدارس مروج سلامت تاکید شد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار