نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این‌که «دانشجویان و دانشگاهیان در تمامی عرصه‌ها نقش محوری داشته‌اند» گفت: وزارت علوم و نهادهای مسئول باید در بسترسازی فعالیت دانشجویی نظارت کرده و به تاسیس تشکل‌ها و اتحادیه‌ها کمک کنند.
کد خبر: ۵۳۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 07 December 2017

به گزارش تابناک : محسن علیجانی درباره این‌که گفته می‌شود آزادی کامل بیان عقاید وجود دارد در حالی که هیچ تشکل دانشجویی فعالی نداریم و دلایل آن اظهار کرد: فعالیت‌های دانشجویی یک فعالیت بسیار ارزشمند برای کشور، دانشگاه و نظام است و اعتقاد دارم  دانشگاه و  دانشجو برای جریان‌های سیاسی هستد و  به نوعی دانشگاه و دانشجو بر کشور و دستگاه‌های اجرایی نظارت دارند.

وی افزود: از آن‌جایی که دانشجویان عدالت‌طلب هستند حتما به عدالت اجتماعی توجه می‌کنند و می‌پسندند که هر چیزی در جای خودش باشد. ضمن این‌که دانشجویان به شعارهای محوری استقلال و آزادی که از ابتدای انقلاب مطرح شده، پایبند هستند.

وی همچنین بیان کرد: گاهی اوقات این امکان وجود دارد که برخی از مدیریت‌ها تنگ نظرانه بوده و یا این‌که دید وسیعی نداشته‌اند که در پی آن فعالیت‌های دانشجویی محدود شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: دانشجویان مصالح کشور را می‌دانند و به  تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... توجه دارند و همه این مسائل را مطالبه می‌کنند.

وی اظهار کرد: ممکن است برخی از دانشجویان تمایل داشته باشند در بسیج یا اتحادیه‌های دانشجویی فعالیت کنند، وزارت علوم و نهادهای مسئول باید در بسترسازی فعالیت دانشجویی نظارت کرده و به تاسیس تشکل‌ها و اتحادیه‌ها کمک کنند.

وی یادآور شد:  بعضی از اتحادیه‌ها در روند تاسیس دچار مشکل هستند  که این مساله باید هر چه سریع‌تر برطرف شود؛ زیرا خود دانشجویان خط قرمزها را می‌دانند و باید به آن‌ها اجازه داده شود تا فعالیت‌های دانشجویی خود را انجام دهند.  

علیجانی با بیان این‌که «دانشجویان همواره در تمامی مقاطع مشارکت داشته‌اند و باید در تاسیس تشکل‌ها  و اتحادیه‌ها به آن ها کمک شود»، گفت: متاسفانه برخی از این تشکل‌ها به راحتی مجوز گرفته و تاسیس می‌شوند اما برخی دیگر با مشکل مواجه می‌شوند؛ لذا نهادهای نظارتی باید در نظر داشته باشند که خط قرمزهای اساسی را مطرح کنند نه این که سلیقه‌ای و تنگ‌نظرانه باشد.

وی خاطرنشان کرد: در هر دوره‌ای از انتخابات‌ها چه مجلس شورای اسلامی و چه ریاست جمهوری دانشجو و دانشگاه محور بوده‌اند، این‌که بگوییم دانشجویان حضور نداشته‌اند، ظلم به دانشجویان و دانشگاه است اما این‌که دانشجویان می‌توانند بهتر عمل کنند نیاز به تاسیس تشکل دارد که آن هم نباید بی جهت و سلیقه‌ای باشد.






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار