اداره کل هواشناسی استان البرز با توجه ورود سامانه بارشی به استان آخر هفته‌ای سرد همراه با کاهش دما و بارش برف را پیش‌بینی کرد.
کد خبر: ۵۳۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 05 December 2017
به گزارش تابناک : منصور رحمانیان اظهار کرد: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی حکایت از پایداری بیش‌ازپیش جو و رخداد چندین لایه وارونگی نسبتاً عمیق در سطوح میانی در منطقه دارد.

انباشت گردوغبار، افزایش آلاینده‌ها و کاهش دید افقی در البرز

مدیرکل هواشناسی استان البرز تأکید کرد: با توجه به خروجی مدل‌های عددی و شبیه‌سازی انتشار آلودگی جو، پیش‌بینی می‌شود که این حالت تا چهارشنبه عصر ادامه داشته باشد که منجر به انباشت گردوغبار و افزایش آلاینده‌ها و کاهش دید افقی می‌شود.

رحمانیان بابیان اینکه این آلودگی عمدتاً ذرات گردوغبار PM۲.۵ است، گفت: در حال حاضر وضعیت هوای شهرستان‌های کرج و ساوجبلاغ در سطح ناسالم قرارگرفته و طی ساعات آینده بیشتر مناطق واقع در دشت البرز به این سطح بحرانی خواهند رسید .

بارش برف صبحگاهی در البرز

وی در ادامه اضافه کرد: با ورود سامانه ضعیف بارشی از ظهر پنجشنبه و شمالی شدن سوی جریانات تا ظهر جمعه، بارش باران و برف به‌ویژه در ارتفاعات، احتمال رخداد برف صبحگاهی (صبح جمعه) و وزش باد در نیمه شمالی استان مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: با خروج این سامانه بارشی در روزهای شنبه و یکشنبه و دوشنبه هفته آینده کاهش دما و یخبندان صبحگاهی دمای صفر و زیر صفر در دشت البرز رخ خواهد داد .





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار