معاون استاندار البرز مطرح کرد
مقالات علمی تولید شده در دنیا 39 هزار 918 مقاله بوده که ایران رتبه اول تولید علم در منطقه و رتبه 16 در دنیا را کسب کرده و سهم ایران در تولید علم یک و نیم درصد در دنیا داراست.
کد خبر: ۵۳۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 04 December 2017
به گزارش تابناک البرز، معاون سیاسی استاندار البرز در جلسه کمیسیون دانشجویی استان البرز با اشاره به اینکه 16 آذر روز حماسه و قهرمانی دانشجویان و نشان از فداکاری و ایثار این قشر پیشتاز در برابر استبداد و استعمار است اظهار داشت: این روز نماد آزادی، استقلال و حاکمیت ملی است که به گواه تاریخ سهم دانشگاه ها و دانشجویان در مبارزه با استبداد غیر قابل انکار است.

فتح الله حقیقی با بیان اینکه ارتقای قدرت ملی محک سنجش توانمندی کشور است افزود: لازمه افزایش قدرت ملی داشتن قدرت علمی و اقتصادی است و باید برای آینده کشور به صورت عقلانی و در چارچوب علم و دانش برنامه ریزی شود و دانشگاهیان که دیده بان علم و عقلانیت هستند سهم قابل توجهی در این مهم ایفا می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرزادامه داد: دانشگاه مرکز سعادت و در مقابل شقاوت یک ملت است و از دانشگاه باید سرنوشت یک ملت تعیین شود.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: کل مقالات علمی تولید شده به 39 هزار 918 مقاله بوده که ایران رتبه اول تولید علم در منطقه و رتبه 16 در دنیا را کسب کرده و سهم ایران در تولید علم یک و نیم درصد در دنیا داراست که باید مقالات علمی در مسیر فناوری اطلاعات و تجاری سازی هدایت شوند.

وی با اشاره به اینکه همه وظیفه داریم شان استاد و دانشجو را حفظ کنیم گفت: مسئولان اگر معتقدند  جوانان به عنوان ثروت جامعه محسوب می شوند در عمل نیز باید چنین باوری را ثابت کنند.

 حقیقی افزود: باید بدانیم نقد دلسوزانه جوانان و دانشجویان ضمن ایجاد اعتماد در مدیران، راه بهتر را به آنان نشان می دهد و کسی نباید در این باب به جوانان برچسب بزند و موجبات لکنت آنها را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: بازار تملق با دانشگاه سنخیت ندارد و نباید شیوه ای انتخاب کرد که افراد شایسته که گناهشان شفاف گویی است رانده شوند.
 
حقیقی گفت: دانشجویان و دانشگاهیان چشمان بیدار علم و سیاست هستند و علم و دانش سبب تقویت و پایداری یک ملت است از این رو باید گفتمان علم و فناوری را به گفتمان غالب جامعه تبدیل کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار