مدیر اداره آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان البرز گفت: طرح 30490 به عنوان یکی از طرح های توانبخشی در سطح مدارس استثنایی استان به اجرا درآ مده است.
کد خبر: ۵۳۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ 03 December 2017
به گزارش تابناک : عباس کشاورز روز یکشنبه به مناسبت 12 آذر روز جهانی معلولین در مدرسه استثنایی زمردیان فردیس افزود: در این طرح، دانش آموزان استثنایی علاوه بر خدمات توانبخشی در مدرسه از کاردرمانی، گفتار درمانی و مشاوره خارج از مدرسه استفاده خواهند کرد.
وی به طرح دیگری به نام خدمات حمایتی اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور این طرح را مانند سال گذشته تدارک دیده که شامل پرداخت تمام هزینه های بیمارستان ، درمان ، پاراکلینیکی و هزینه هایی که اولیاء دانش آموزان استثنایی پرداخت می کنند، می شود.
کشاورز گفت: سال گذشته در این طرح مبلغ 650 میلیون تومان هزینه درمانی به دانش آموزان استثنایی پرداخت شد.
مدیر اداره آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان البرز افزود: این استان دارای سه هزارو 200 دانش آموز استثنایی است که دو هزار دانش آموز در مدارس خاص مشغول به تحصیل هستند و یک هزار و 200 نفر از آنها شامل معلولیت جسمی،حرکتی،شنوایی و بینایی در مدارس عادی به صورت تلفیقی تحصیل می کنند.
کشاورز افزود: در مناطق هشت گانه مدارس استثنایی استان البرز حدود 609 معلم به دانش آموزان استثنایی آموزش می دهند.
وی گفت: اکنون پنج مرکز مشکلات ویژه یادگیری در استان البرز وجود دارد که 10 مرکز غیردولتی درحال اخذ مجوزهستند.
وی یادآور شد: امسال 44 هزار نفر دانش آموز پیش دبستانی و دبستانی در استان البرز مورد سنجش قرار گرفتند.
مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه 2کرج و شهرستان فردیس نیز گفت: به مناسبت 12 آذر ماه روز جهانی معلولان ،حمایت از معلولان و همراهی از آنها فرهنگ سازی می کنیم تا بتوانند مانند سایر افراد در جامعه به درجات بالا برسند.
فرشته فهمیده افزود: در جامعه افراد معلول زیادی وجود دارد که در صحنه های مختلف موفق بوده اند.




منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار