بسته خبری ویژه «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «‌نظر خرازی درباره هاشمی و احمدی‌نژادیسم» رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰ 25 June 2015
رونمایی از آقای «ر» به عنوان دلال جدید نفت

با اینکه دو سال از فعالیت دولت یازدهم می گذرد و تنها چند ماه از آغاز به کار دولت بیشتر نگذشته بود، بیژن زنگنه به رئیس جمهور قول داد در این دولت نفت و فراورده به دلالان فروخته نخواهد شد اما بر اساس اطلاعات رسیده به نظر می رسد وزیر نفت نتوانسته به این وعده خود عمل کند. این گزارش حاکی است هنوز حرف‌وحدیث‌ها در خصوص بدهی 5.3 میلیارد دلاری (م.س) دلال نفتی (بابک زنجانی دوم) به اتمام نرسیده که خبرهای جدیدی از جمله دریافت حق دلالی 5 دلاری به ازای هر بشکه نفت خام و ورود وی به بازار ارز و فراورده به گوش می رسد. در این میان برخی ‌منابع مطلع از تشکیل شرکت های دلالی توسط برخی از مسئولان ارشد صنعت نفت در امارات و ورود به کار دلالی در صادرات نفت و فراورده نفتی خبر می دهند. ظاهرا یکی از این دلالان که تحت حمایت سه مدیر ارشد صنعت نفت مشغول به کار صادرات فراورده نفتی است (ر) نام دارد. این فرد توانسته شرکت بازرگانی را در امارات به ثبت رسانده و با حمایت برخی از مدیران صنعت نفت اقدام به دلالی فراورده نفتی کرده و از این طریق پول های کلانی را برای خود و حامیانش به ارمغان آورده است. برخی از منابع آگاه می گویند یکی از مدیران صنعت نفت که پس از بارها تمدید فعالیت اخیرا بازنشست شده است پیش از بازنشستگی تسهیل در دریافت نفت و فراورده نفتی را برای شرکت آقای (ر) فراهم می کرده و خود نیز یکی از اعضای هیأت مدیره و مدیران فعال در این شرکت اماراتی بوده است. گفته می شود براساس لابی های متعدد صورت گرفته مقرر شده از طرف برخی از مدیران ارشد صنعت نفت هر 15 روز یک بار برخی از معتمدین صنعت نفت برای فعالیت در این شرکت بازرگانی به امارات بروند تا با کار دلالی آشنا شوند.


فرار فردوسی‌پور از دست تتلو، در استخر!

عادل فردوسی‌پور پس از دیدن یک خواننده زیرزمینی در استخر، به سرعت محل را ترک کرده است!‌ خبرآنلاین با این مقدمه، نوشت: امیر تتلو - خواننده زیرزمینی - خبری در صفحه شخصی خود منتشر کرده که بسیار جالب است. او مدعی شده است که به استخر رفته و در آنجا عادل فردوسی‌پور را دیده است. تتلو در بخشی از پست تازه‌اش، با این ادعا، نوشت: «...راستی عادل هم اینجا بود ولی تا منو دید در رفت. فکر کنم می‌ترسه منشوری شه.». این سایت خبری در ادامه نوشت: تتلو در ماه‌های گذشته تلاش کرده با فوتبالی‌ها ارتباط بگیرد. او مدتی با پیام صادقیان ارتباط داشت که باعث ایجاد حاشیه‌هایی برای این بازیکن شد. او به تازگی با فرهاد کاظمی هم رابطه برقرار کرده و مدام می‌گوید در جام جهانی 2018 پیراهن تیم ملی را به تن خواهد کرد!


پیام سرمربی والیبال آمریکا در مورد ایران

سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا در پیامی کوتاه، ایران را برای هموطنانش توصیف کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این پیام آمده است: نخستین برداشت من از ایران این است که همه به شکل شگفت‌انگیزی مهمان‌نواز هستند. همه با ما خیلی خوب بودند و تلاش مفرطی داشتند که مطمئن شوند ما تجربه خوبی در این سفر داشته باشیم. من فکر می‌کنم که ما خیلی از این سفر لذت بردیم. این موقعیت را داشتیم که در شهر گشتی بزنیم، به برج میلاد رفتیم و اندکی در مورد تهران آموختیم و فکر می‌کنم این برایمان خیلی خوب بود و غذای خوبی هم در کوهپایه‌ تهران خوردیم.ما دوست داشتیم این کارها را انجام دهیم زیرا همه می‌دانیم که چهره‌ای که رسانه‌ها از روابط ایران و آمریکا ترسیم کرده‌اند چندان دقیق نیست. احتمالا برای هر دو طرف همینطور است. چیزی که من می‌دانم و آنچه از وقت گذراندن با تیم‌های ایران و آمریکا، پارسال و امسال آموخته‌ام این است که روابط بین ملت ایران و آمریکا به هیچ وجه بازتابی از روابط بین دولت‌هایشان نیست. مردم ایران مردمی عالی هستند که با ما با مهربانی رفتار کردند و فکر می‌کنم که ما هم همین رفتار را نشان دادیم چون آمریکا هم کشوری عالی با مردمی عالی است. بله اینجا جای بسیار خوبی است و پیامی که ما به خانه می‌بریم این است: سفر بی‌نظیری بود و بسیار مشتاقیم که دوباره به اینجا بیاییم و فکر می‌کنم درک بهتری از آنچه داخل و خارج ورزشگاه می‌گذرد پیدا کرده‌ایم.


نظر خرازی درباره هاشمی و احمدی‌نژادیسم

صادق خرازی می‌گوید احمدی‌نژادی‌ها می‌خواهند فضای سیاسی کشور را دوقطبی کنند. او پشت پرده حملات به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در همین راستا ارزیابی کرد و گفت که اینها می‌خواهند با پاره کردن شناسنامه انقلاب، اسم پدران انقلاب را عوض کند.خرازی در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد، درباره مسائل سیاسی سخن گفته است که گزیده‌هایی از آن را در زیر می‌خوانید:

- «ندا» هم از رفقا نامردمی دید هم از رقبا ناجوانمردی تحمل کرد.

- نسبتی بین عوالم شهدای سبکبار ما با کاسبی‌های دو روزه سیاسی و جناحی عده‌ای نیست.

- جریانی سعی دارد تا با تخریب آقای هاشمی رفسنجانی، فضای سیاسی را دوقطبی کند.

- تخریب‌کنندگان هاشمی، خود متهم پرونده‌های مفاسد اقتصادی هستند.

- هاشمی رفسنجانی، شناسنامه انقلاب است.

- تازه به دوران رسیده‌ها نمی‌توانند اسم پدران انقلاب را عوض کنند.

- احمدی‌نژاد تمام شده و احیا نخواهد شد اما خطر احمدی‌نژادیسم و مصادیق آن هنوز نظام را تهدید می‌کند.

- انحراف را با منطق می‌توان زدود نه با خون.

- مسئولیت داشتن در مملکت جرم نیست، اما سوءاستفاده از موقعیت و فساد اقتصادی جرم است.

- اینهایی که به آیت‌الله هاشمی می تازند سال 1384 چاووشی آقای هاشمی می‌کردند.

- هرگز با حرکت‌های منتهی به خشونت و درگیری‌های غیرقانونی موافق نبودم و نخواهم بود.

- معتقدم احمدی‌نژاد یک بازنشسته سیاسی است و نظام به او فرصت بازگشت دوباره به قدرت را نخواهد داد.

- احمدی‌نژاد رفت و تمام شد، اما احمدی‌نژادیسم دارای ریشه‌ها و شاخه‌هایی است که قطع آن زمان می‌برد.

- چرا این دلواپسان، نگران رقم‌های میلیاردی اختلاس‌ها و سوءاستفاده‌ها که هر روز در رسانه‌ها منتشر و از سوی مراجع قضایی تأیید می‌شود، نیستند؟

- رئیس‌جمهور محترم گفته دولت وعده‌هایش را فراموش نکرده است؛ پس ما هم قاطعانه از این دولت که میراثدار معضلات اساسی است، حمایت می‌کنیم.

- اگر می‌خواستم عهده‌دار مقامی شوم، در دوران خانه‌نشینی اصلاحات، یار و همراه سید اصلاحات نمی‌شدم.


نظر انصاری درباره خاطرات من بودم و امام

حمید انصاری، قائم‌مقام مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) در گفت و گو با تسنیم گفت، نقل خاطرات مقوله دیگری است و عنوانش خاطره است. گوینده خاطره می‌گوید من در جایی با امام بودم. یک وقت این جایی که دارد می‌گوید، در یک جمع عمومی است که ما مستنداتش را داریم. صوت و تصویر و فیلم داریم، اما یک وقت می‌گوید من در جلسه‌ای خصوصی خدمت امام بودم و صحبتی شد، در اینجا مورد به مورد را مؤسسه حفظ و نشر آثار امام نمی‌تواند تأیید یا تکذیب و اظهارنظر کند. با کدام مبنا و مستند می‌توانیم بر نقلی صحه بگذاریم یا آن را رد کنیم؟جلسه خصوصی امام که مخفیانه ضبط نمی‌شده، بله اگر مخالف با مسلمات اندیشه امام باشد یا سیره امام این را نفی کند، اینجا موسسه حفظ و نشر آثار امام موضع می‌گیرد که تاکنون گرفته است، البته معتقدیم در انتشار خاطرات مربوط به امام نیز طبق قانون «نحوه حفظ آثار و یاد حضرت امام» باید از مؤسسه حفظ و نشر آثار امام مجوز بگیرند.


اموات هنوز هم یارانه می‌گیرند

هفته گذشته بود که برای اولین بار محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت تعداد دقیق یارانه بگیران را به خبرنگاران اعلام کرد که براساس این آمار در خردادماه 76میلیون و 57هزار و 430 نفر یارانه 45500 تومانی را دریافت کرده‌اند.رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی که سه‌شنبه هر هفته به‌عنوان سخنگوی دولت به جمع خبرنگاران می‌آید در نشست این هفته خود اعلام کرده که 2میلیون و 300هزار نفر از دریافت یارانه انصراف داده‌اند!گفتنی است که اگر این دو آمار را کنار آمار تعداد حذف‌شده‌ها از فهرست یارانه بگیران قرار دهیم به جزئیاتی جدید از تعداد یارانه بگیران در جامعه آماری کشور خواهیم رسید.قبلاً علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود که 200هزار نفر از فهرست یارانه بگیران خط خورده‌اند، هرچند این آمار از سوی نمایندگان مجلس کمتر و بیشتر اعلام می‌شود ولی در این گزارش آمار اعلام شده از سوی دولت مستند می‌باشد.بنابراین اگر آمار دقیق یارانه بگیران، انصرافی‌ها و حذف شدگان را کنار جمعیت ایران قرار دهیم مشخص می‌شود که با احتساب حذفی‌ها و انصرافی‌ها مجموع یارانه بگیران 78میلیون و 560هزار نفر بوده‌اند. این در حالی است که طبق اعلام مرکز آمار جمعیت ایران تا ساعت 15:00 روز سه‌شنبه دوم تیرماه معادل 78,442,861 نفر بوده است! بنابراین می‌توان گفت که در فهرست یارانه بگیران کماکان اسامی اموات نیز وجود داشته است!


نظر معاون دیوان محاسبات درباره ادعای ۳۵ میلیارد دلاری ترکان

عبداله صفایی نسب معاون فنی و حسابرسی، امور اقتصادی و زیر بنایی دیوان محاسبات در خصوص ادعای مفقود شدن 35 میلیارد دلار پول نفت در دولت قبل توسط اکبر ترکان مشاور اقتصادی رئیس جمهور اظهار کرد: این ادعا در حال حاضر در دیوان محاسبات در حال بررسی است و دیوان فعلا قصد رسانه ای کردن آن را ندارد. وی افزود: مطمئنا تا زمان تفریغ بودجه نتیجه بررسی خود را به اطلاع مردم و رسانه ها خواهیم رساند.پیش از این، اکبر ترکان در مراسمی که به مناسبت ۲۴ خرداد با عنوان «طلوع امید» در استان لرستان برگزار شده بود اتهاماتی را به دولت دهم زده بود و اظهار داشت: مقداری از بدهی دولت که به سیستم بانکی برگشته 90 هزار میلیارد تومان است که در آن موقع گفتند بانک مرکزی دلارهایی که الآن دارد ریالی‌اش را به مردم داده و خود دلار را به‌جای اینکه نزد بانک‌ها سپرده کند قرار شده به شرکت نیکو سپرده شود.


ارزیابی یک حقوقدان از مصوبه هسته ای مجلس

استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی گفت: مصوبه روز گذشته مجلس درباره الزام دولت به حفظ حقوق هسته ای در این برهه زمانی که تنها چند روز تا پایان ضرب الاجل باقی مانده، نه فایده عملی برای مذاکرات دارد و نه مانعی در روند آن ایجاد می کند.میرحسین میر محمد صادقی  در گفت و گو با خبرآنلاین، درباره امروز مجلس با موضوع الزام دولت به حفظ حقوق هسته اظهار کرد: اگر این طرح یک سال پیش تصویب شده بود، برای مذاکرات سودمند بود، نقشه راه را به مذاکره کنندگان ایرانی نشان می داد و طرف مقابل هم متوجه می شد که مجلس ایران نسبت به موضوع حساس هستند.عضو پيشين شوراي نگهبان با تاکید بر خنثی بودن این مصوبه، تشریح کرد: عباراتی که در متن مصوبه آمده، مانعی در روند مذاکرات تا رسیدن به توافق ایجاد نمی کند به عنوان مثال در جایی نوشته شده مذاکره کنندگان باید روند اجرای توافق نامه را به مجلس گزارش دهند که این گزارش ها مربوط به زمانی است که توافق صورت گرفته باشد یا در این مصوبه آمده است که نتیجه مذاکرات باید به مجلس ارائه شود و این در حالی است که بر اساس قانون، معاهدات بین المللی باید به تصویب مجلس برسد.این حقوقدان ادامه داد: مباحث دیگری که در متن مصوبه آمده نیز همواره موضع طرف ایرانی در مذاکرات هسته ای بوده و رهبری نیز بر آنها تاکیده کرده بودند.میرمحمدصادقی درباره اشکال نوبخت، سخنگوی دولت به این مصوبه که آن را با اصل 176 قانون اساسی مغایر دانسته بود، اظهار کرد: متن مصوبه با این اصل مغایرتی ندارد و حتی در آن تاکید شده که مصوبات شورای عالی امنیت ملی باید رعایت شود.وی گفت: موضوع این مصوبه در جریان قرار گرفتن مجلس از روند مذاکرات است که آن هم حق مجلس است.این حقوقدان با تاکید بر اینکه طرح یادشده شتابزده نوشته شده، توضیح داد: نوع جمله بندی ها در این طرح نشان می دهد که متن آن شتابزده تدوین شده است.


دعوا بر سر مبدع کف خیابانی کردن سیاست خارجی

صبح دیروز سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از انتقادات صورت گرفته از عملکرد تیم مذاکره کننده گفت: «متأسفم که این بحث (مذاکرات هسته‌ای) کف خیابانی و کوچه بازاری شده است.» سایت منتقد رجانیوز درواکنش به این سخنان نوشت: این اظهارات در حالی از سوی آقای نوبخت بیان می شود که اولا تحقیر منتقدان با «کف خیابانی و کوچه بازاری» توصیف کردن انتقادات آنها در مراسم بدرقه شهدا، وجه دیگری از تبختر دولت یازدهم در مواجهه با منتقدان را نشان می دهد، ثانیا بیانگر آن است که ظاهرا آقای نوبخت فراموش کرده است که نخستین بار شخص رئیس جمهور از سیاست کف خیابانی کردن و کوچه بازاری شدن سیاست خارجی رونمایی کرد  و به فاصله چند ماه بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، در  مهر  ۹۲ اعلام کرد که باید درباره رابطه با آمریکا رفراندوم گذاشته شود.لذا اگر امروز آقای نوبخت معترض این موضوع است، اول از همه باید سراغ رییس جمهور رفته و از وی گلایه کند که به چه حقی بعد از انتخابات ریاست جمهوری، خواستار به رفراندوم گذاشتن اصول اولیه سیاست خارجی جمهوری اسلامی برای مردم «کف خیابان» و «کوچه و بازار» شده بود!


حمایت مالی مؤسسه غیرمجاز از «ماه عسل»

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی از حمایت مؤسسه غیرمجاز از برنامه تلویزیونی ماه عسل انتقاد کرد. به گزارش مهر، در پایان جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی ابراهیم نکو در تذکر شفاهی گفت: برنامه ماه عسل از سوی مؤسسه غیرمجاز حمایت می شود، چرا از این مؤسسه نام نمی برند تا منابع مالی این برنامه مشخص شود. نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برنامه ای که به دنبال ترویج موضوعات اسلامی است، چگونه مورد حمایت مؤسسه ای قرار می گیرد که در معرض اتهام است.وی تاکید کرد: این همه حامی در کشور وجود دارد که می توانند این گونه برنامه ها را حمایت کنند. حمایت این گونه مؤسسات از برنامه های تلویزیونی آثار مخربی دارد، اگر این موضوع صحت دارد تکلیف را معلوم کنید.


تشکیل 100 شبکه ماهواره‌ای برای مقابله با مذاکرات

یک کارشناس مسایل بین‌الملل با بیان اینکه در 10 سال گذشته 100 شبکه ماهواره‌ای از سوی عربستان تشکیل یا کمک مالی شده‌اند، تصریح کرد: وظیفه این شبکه‌های فعالیت علیه برنامه هسته‌ای ایران است. حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به انتظار نیم میلیون سند از اسناد محرمانه عربستان سعودی توسط ویکی لیکس که اکثریت آنها در رابطه با سیاست خصمانه این کشور علیه ایران بوده، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، عربستان به عنوان کشوری که از نظر ایدئولوژیک در تعارض با انقلاب اسلامی بود٬ نقش تخریبی در منطقه و به خصوص علیه جمهوری اسلامی ایران ایفا کرد.وی با اشاره به تشکیل شورای همکاری کشورهای خلیج فارس در 1981 میلادی توسط عربستان٬ اظهار داشت: از آن زمان به بعد شورای همکاری کشورهای خلیج فارس تابعی از سیاست عربستان شده‌اند٬ که ما مشاهده کرده‌ایم در 8 سال دفاع مقدس عربستان و شورای همکاری خلیج فارس 120 میلیارد دلار به عراق کمک کرد و از این طریق موجب ادامه یافتن جنگ و بقای صدام شده‌اند و در مجموع در 35 سال گذشته عربستان از تمامی ابزار علیه ایران استفاده کرده است.


سرقت ۱۲۶ هزار تُن چای از انبارها در دولت قبل

اعتماد نوشت: تخلفات در حوزه چاي، مجلس را وادار به تحقيق و تفحص از عملكرد سازمان چاي در دولت پيشين كرد. اينكه ٥٢ هزار تن چاي غيرقابل شرب از سوي سازمان تعاون روستايي خريداري و توزيع شده و ١٢٦ هزار تن چاي از انبار سازمان سرقت شده است تنها نمونه‌اي از چندين و چند تخلف در اين حوزه است.اينكه اين چاي‌هاي غيرشرب با چه نامي عرضه شده و توسط چه تعدادي از افراد مصرف شده؛ موضوعي است كه سازمان چاي بايد براي آن پاسخي قانع‌كننده داشته باشد. در واقع چايي كه بايد كود مي‌شد و قابليت مصرف خود را از دست داده بود؛ تنها به دليل رانت نهفته در آن به مصرف مردم مي‌رسد.به جز اين تخلف صدور حواله كيلويي سوم براي شركت‌هاي پيشتازان و ايرانيان در سال‌هاي ١٣٨٩ و ١٣٩٠ نيز توانسته ضربه سنگيني به توليد داخل وارد كند. صدور حواله براي شركت ديگري بدون اينكه مبلغي پرداخت يا خريدي صورت گرفته باشد و همچنين عدم پرداخت مطالبات چايكاران تا به حال كه دوره جديد برداشت هم صورت گرفته است از ديگر تخلفات اين سازمان عنوان شده است.


ادعای عملیات انتحاری عضو ایرانی داعش

داعش که طی ماه‌های اخیر شکست‌های سنگینی در جبهه‌های جنگ با نیروهای ارتش سوریه متحمل شده به جنگ روانی و تبلیغاتی با هدف تأثیرگذاری بر روحیه این نیروها روی آورده است.به گزارش ابنا دو عضو انتحاری گروه تروریستی داعش روز گذشته به یک مجتمع امنیتی در شهر حسکه واقع در شمال شرقی سوریه حمله کردند.گروه تکفیری داعش با انتشار دو عکس از عاملان انتحاری خود در حسکه که آن را «ولایت برکه» نامیده آنان را «ابوقتاده الایرانی» و «ابوالبراء البرکة» معرفی کرده است.یکی از این دو عامل انتحاری با نام مستعار ابوقتاده الایرانی از سوی این گروه تروریستی معرفی شده که داعش تاکید دارد وی ایرانی است.این برای نخستین بار است که گروه تروریستی داعش از یک ایرانی به عنوان عضو خود و عامل انتحاری نام برده؛ هرچند ‌این فرد در تصویر منتشر شده چهره خود را پوشانده و نام واقعی وی نیز منتشر نشده است.


کنایه نویسنده وطن امروز به احمدی نژاد

حسین قدیانی درباره حضور احمدی نژاد در جایگاه هنگام تشییع شهدا در وطن امروز نوشت: حرمتی دارد جایگاه مراسم تشییع شهدا، فلذا آن شست‌وشو نکرده از انحراف که لج‌بازی‌ها و کج‌مداری‌هایش در راه انداختن بساط فعلی بی‌نقش نبود، خودش هم اگر بالای جایگاه رفت، دوستان باید مانع می‌شدند؛ «زیگورات چغازنبیل» که نیست؛ «جایگاه مراسم تشییع شهدا» است! عاقبت این هم جزو پیام شهدا بود؛ مومن! از یک سوراخ، چند بار می‌خواهی گزیده شوی؟


کشف فساد میلیاردی در کرج

رئیس کل دادگستری استان البرز از کشف فساد 350 هزاردلاری در کرج خبر داد.احمد فاضلیان، رییس کل دادگستری استان البرز در گفتگو با خبرنگار "تیتر1" با اعلام این خبر افزود:  مأمور خرید یکی از مؤسسات دولتی مستقر در کرج اقدام به اخذ پورسانت 350 هزار دلاری از یک شرکت هندی در ازای خرید مواد اولیه بی کیفیت نموده است.وی ادامه داد: پس از اینکه موضوع تحت رسیدگی قرار گرفت مشخص شد که این فرد، وجه رشوه و اخذ مال نامشروع را که در قالب ارزهای خارجی بوده و با سوء استفاده از کارت ملی دوستان و آشنایان در صرافی ها تبدیل به چک بانکی نموده و سپس اقدام به خرید املاک و مستقلات به نام همسر و نزدیکان خود کرده است.رییس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه این فرد در قدم بعدی این املاک را با مبایعه نامه های عادی به نام انتقال داده است اظهار داشت: دستگاه قضایی استان پرونده های فساد را در هر سطحی که باشد به صورت ویژه مورد رسیدگی و برخورد قرار خواهد داد.فاضلیان در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که مسئولیتی در دستگاه های اجرایی دارند با درستکاری قدر این امانت را دانسته و بدانند دستگاه های نظارتی هوشیارانه بر اعمال نظارت می‌کنند.


انتقاد حزب حامی دولت از معدل سن كابینه

غلامعلی دهقان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه به سایت نماینده گفت: ببینید انقلابی شکل گرفت و با انقلاب اسلامی، مدیران جدیدی آمدندهمین آقای نعمت زاده سال ۵۸ پس از استعفای دولت موقت اولین مسئولیت اجرایی را برعهده گرفت آن موقع جوان بود و الان تجربه خوبی بدست آورده است و باید از این تجربیات استفاده کند اما فراموش نکنیم این کشور یک آینده ای دارد به همین جهت من فکر می کنم که اگر دوستان بتوانند از نیروهای میان سال و جوان در معاونت هایشان استفاده کنند نه خود ضرر می کنند و نه جریان میانه. به نظرم اگر قرار است نقدی داشته باشیم به جریان خودمان همین جا است چراکه که بهتر از این می شد از میانسال و جوان ها در ابعاد مدیریتی و استاندارای استفاده شود تا ما در آینده بی بهره از نیروهای جریان میانه نباشیم به هر جهت شاید بشود به این رویکرد نقدهای جدی وارد کرد.


رمزگشایی از طرح دستگیری امام زمان(عج)

آیت الله غرویان دباره سخنان اخیر احمدی نژاد که گفته بود برخی به دنبال دستگیری امام زمان هستند به ندای ایرانیان می گوید:من تصور می کنم احمدی نژاد دستگیری خودش و یاران نزدیک اش را به دستگیری امام زمان (عج) تشبیه کرده است و از این راه خواسته پیامی سیاسی را به هوداران منتقل کند. البته امکان این ادعا هم وجود دارد که شخصی را به عنوان نایب امام زمان(عج) در جمع خود معرفی کنند. به هر حال این تفکر منحرف با حمایت برخی از شخصیت های حوزوی 8 سال اداره کشور را بر عهده داشت.


واکنش نقویان به اقدام توهین آمیز یک سایت

حجت السلام نقویان، در گفت و گو با ایران خبر در واکنش به تیتر سایت دولت بهار گفت: مردم باید قضاوت کنند چه اتفاقی افتاده که ادبیات سایت نزدیک به آقای احمدی نژاد شبیه سازمان منافقین شده است.وی در ادامه گفت: آنهایی که در رسانه ها فعالند باید این موضوعات را به مردم منتقل کنند و خوشبختانه مردم ما پذیرای روشنگری هستند.حجت الاسلام نقویان گفت: این جریانها حتی در انعکاس اخبار هم شیادی و حقه بازی می کنند.وی در ادامه گفت: البته بسیاری از سایتها نیز همان مصاحبه من درباره سخنان آقای احمدی نژاد در سازمان ملل را ناقص و نادرست منتقل کردند.گفتنی است سایت دولت بهار در انعکاس گفته های انتقادی حجت السلام نقویان درباره عملکرد احمدی نژاد، به جای اصطلاح متداول حجت السلام و المسلمین نقویان از واژه آخوند نقویان استفاده کرده بود که پس از بازخورد فراوان رسانه ای مجبور به اصلاح آن شد.


واگذاری سرخابی ها به سال آینده موکول شد

مزایده سرخابی ها پس از چهار مرحله بی نتیجه بود و در نهایت نیز اعلام شد واگذاری از طریق مزایده منتفی شده است.مسئولان سازمان خصوصی در همین خصوص اعلام کردند قرار است مجلس قانونی جدید در خصوص نحوه واگذاری ها مصوب کند و پس از آن سازمان خصوصی طبق قانون جدید واگذاری را انجام خواهد داد.وضع قانون جدید در خصوص نحوه واگذاری اما زمان بر بوده و به این زودی ها خبری از آن نخواهد شد.جلیلی نایب رئیس فراکسیون ورزش در همین خصوص به خبرنگار نامه نیوز گفت: قانون جدید فقط مختص استقلال و پرسپولیس نبوده و مربوط به همه واگذاری هاست که زمان بر خواهد بود.  پیشنهاد طرح، رفتن به کمیسیون، بحث فوریت یا عدم فوریت، نوبت صحن و سایر موارد مربوط به آن زمان زیادی صرف خواهد کرد و قطعا به این مجلس نمی رسد و به دوره آینده خواهد کشید.از آنجا که انتخابات مجلس در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد، طبعا وضع قانون جدید و اجرای آن به سال آینده موکول می شود و سرخابی ها همچنان مانند گذشته(تحت مالکیت وزارت اقتصاد و نظارت وزارت ورزش و جوانان) اداره خواهند شد.


عیسی خان؛ قهرمان تازه افغانستان!

در جریان حمله انتحاری طالبان به پارلمان افغانستان، یک سرباز افغانی به نام "عیسی خان" موفق شد هر شش مهاجم مسلح را از پای دربیاورد.این سرباز افغان حالا مورد توجه و تشویق رسانه ها و مقامات افغانی قرار گرفته است و سیل جوایز و هدایا به سمت او روانه شد!عباس ابراهیم زاده نماینده بلخ در پارلمان افغانستان مبلغ 150 هزار افغانی، و دکتر نیلوفر ابراهیمی، نماینده بدخشان، حقوق یک ماه خود را به پاس نجات جانشان به عیسی خان تقدیم کردند.به نوشته پارسینه ژنرال عبدالرشید دوستم از چهره های شاخص قوم ازبک و از جنگاوران سابق افغانستان نیز مبلغ 20 هزار دلار آمریکا پول نقد و یک اتوموبیل تویوتای "هایلکس" را  به عیسی خان هدیه داد.

بسته چهارشنبه

يک دکل نفتی در دولت قبل مفقود شد!

وزير نفت گزارش‌ها درباره «مفقود شدن» يک دکل نفتی خريداری شده از يک شرکت خارجی در دولت گذشته را تایيد کرد و گفت که با «پيگيری و شکايت» اين وزارتخانه، پرونده ای در اين زمینه تشکيل شده است.به گزارش خانه ملت بيژن زنگنه تاکيد کرد که وزارت نفت به دنبال خريد دکل‌های خارجی نيست و قراردادهای موجود در اين زمینه، در دولت سابق منعقد شده است.


این چهل هزار تومان ماهانه شیرین هست یا نیست؟

مصطفی ملکیان در گفت وگو با جماران اشاره کرده: زرگ ترین خصیصه پوپولیزم این است که خوشایند مردم را بر مصلحت مردم ترجیح می دهد. می گوید: مردم! چهل هزارتومانی که ماهانه در خانه تان دادند، شیرین هست یا نیست؟ اکثر مردم می گویند شیرین است؛ چون اکثر مردم در جهت تشخیص ندادن مصلحتشان مثل عوام الناس و کودکانند. ولی اگر کسی بیاید و بگوید یه قران هم به شما نمی دهم، اتفاقا مالیات بیشتری هم از شما می گیرم ، سخت گیری بیشتری هم می کنم ولی بالمآل همه تان رشد می کنید، این چنین شخصی مصلحت را بر خوشایند ترجیح داده است.


شکست واقعی در مکتب امام چیست؟

صفحه اینستاگرام حضرت امام خمینی با انتشار بخشی از صحیفه امام نوشت:ما اگر مكتبمان محفوظ باشد و شكست بخوريم، اشكالى در كار نيست. بسيارى از اولياى خدا در مقابل غير شكست خوردند اما مكتبشان محفوظ بود. اگر خداى نخواسته ما پيروز بشويم، به اين معنا كه آن دسته از ظالمها كه بودند و آن دسته از چپاولگرها كه بودند بيرون كرديم، لكن به جاى آنها يك دسته ظلمه ديگرى با يك محدوديت خاصى و چپاولگرهاى ديگرى با يك محبوبيتى به جاى آن نشست، اين موجب اين مى‌شود كه مكتب ما در دنيا منعكس بشود [كه‌] مكتب درستى نبوده؛ شكست در مكتب واقع بشود. آن شكستى كه جبران نپذيرد، اين شكست است.


پرونده کامران دانشجو به قوه قضائیه ارسال شد

رئيس سازمان امور اراضی ايران می‌گويد پرونده صدور به‌گفته او مجوزهای غيرقانونیِ تغيير کاربریِ زمين توسط کامران دانشجو، وزير پيشين علوم، به قوه قضاييه ارسال شده است. به گزارش خبرگزاری ايلنا، قباد افشار، رئيس سازمان امور اراضی ايران گفته کامران دانشجو در دوره مسئووليتش در استانداری تهران مجوزهای غيرقانونی صادر کرده است. کامران دانشجو در دولت اول محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری سابق ايران، مدتی استاندار تهران بود و در دولت دهم بعنوان وزير علوم منصوب شد.


تهرانی ها روزانه یک دریاچه چیتگر آب مصرف می‌کنند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه مصرف روزانه آب تهران به اندازه حجم دریاچه چیتگر است گفت:وضعیت سدهای تامین کننده آب تهران در حالت سر به سر است. پرورش تأکید کرد: این میزان مصرف را شاید زمانی بتوانیم بهتر درک کنیم که بدانیم حجم کل دریاچه چیتگر حدود سه میلیون متر مکعب است و به عبارت دیگر در حال حاضر در هر شبانه‌روز بیش از حجم این دریاچه در تهران آب مصرف می‌شود. به گفته وی، علاوه بر این حجم بالا، باید توجه داشته باشیم که در طول فصل تابستان به ازای هر نیم‌درجه سانتی‌گراد افزایش دما، نزدیک به ۵۰ هزار متر مکعب آب به میزان مصرف آب تهران افزوده می‌شود.


داعش اعلام عفو عمومی کرد

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، ابومحمد العدنانی، سخنگوی گروه تروریستی داعش در فایلی صوتی که در سایت‌های وابسته به این گروه منتشر شد از آوارگان استان الانبار در غرب عراق که کنترل بیشتر آن در اختیار داعش است خواست به خانه‌های خود بازگردند. العدنانی اعلام کرد: داعش به مناسبت ماه رمضان تمامی کسانی را که علیه آنان سلاح به دست گرفته‌اند عفو می‌کند.

سخنگوی داعش با تهدید دولت واشنگتن گفت: در طول تاریخ چیزی درباره شکست تاکتیکی آمریکا نشنیده‌ایم اما پس از این و در آینده شاهد شکست‌های متعدد و متوالی آن خواهیم بود. وی در این فایل صوتی ضمن اعلام تشکیل "ولایت قفقاز" اعلام کرد ابوبکر بغدادی، رهبر داعش، ابومحمد القدری را به عنوان والی قفقاز تعیین کرد.


چه کسی کویر لوت را وثیقه وام میلیاردی کرده است؟

مهدی پازوکی اقتصاددان و استاد دانشگاه علت عدم شفافیت را بوجود آمدن انحصار ذکر کرد و گفت: هرگونه رانتی که در اقتصاد ایجاد فساد کند، مانع شفافیت است. البته نباید فراموش کرد که ریشه فساد در اقتصاد ایران اقتصاد دولتی است؛ هرچه اقتصاد دولتی گسترده تر باشد، فساد بیشتر می شود، چون اقتصاد دولتی منشا رانت است. او افزود: این رانت می تواند طبقه جدید ایجاد کند‌. بابک زنجانی یک نمونه از اقتصاد رانتی است. من طرفدار بخش خصوصی هستم اما بخش خصوصی سالم نه رانتی. مثلا بخش خصوصی وجود دارد که زمین های کویر لوت را وثیقه گذاشته، وام میلیاردی گرفته و این وام را برنگردانده است. تردیدی نیست که رانت بخش خصوصی را هم فاسد می کند. این کارشناس اقتصادی گفت: بخشی از رانت به دلیل درآمد نفت است؛ متاسفانه فساد درآمد نفت تا پوست و خون جامعه رفته است.


احمدی نژاد متهم شماره یک فسادهای اقتصادی است

علی تاجرنیا فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در تشریح مسائل کشور در هشت سال دولت احمدی‌نژاد گفت: من فکر می‌کنم مسئله‌ای که در دولت احمدی‌نژاد اتفاق افتاد، این بود که ما مشکلات اقتصادی داشتیم که مسبب یک بخش آن تحریم‌ها بود و بخش دیگر به‌خاطر ناکارآمدی سیستم دولت. به‌ جای اینکه علت را برطرف بکنند، در جهت حل کردن مسائل اقتصادی، وظیفه‌ای را برای دولت تعیین کردند که قانون را دور بزند و خارج از تصمیمات مجلس، بودجه‌ای به آنها اختصاص پیدا کند و از روش‌های غیرمعمول پول را انتقال دهند.

آقای احمدی‌نژاد اگر مستقیما در مسائل و اختلاس‌های مالی دخالت نداشته باشد، به‌ سبب انتصاب این افراد و هم حمایت از این افراد، الان در واقع متهم شماره یک مشکلات اقتصادی و فسادهای اقتصادی است. تاجرنیا با اشاره به دفاع احمدی‌نژاد از حمید بقایی گفت: آقای احمدی‌نژاد اگر این مسائل را مطرح می‌کند به نوعی خاکریز برای خود درست می‌کند. رئیس قوه مجریه مسئول عملکردهایی است که در آن سیستم به‌وجود آمده است. آقای احمدی‌نژاد اگر مستقیما در مسائل و اختلاس‌های مالی دخالت نداشته باشد، به‌ سبب انتصاب این افراد و هم حمایت از این افراد، الان در واقع متهم شماره یک مشکلات اقتصادی و فسادهای اقتصادی است.


مرگ زمین در ایران آغاز شده

سید مسعود مصطفوی مدیر کل دفتر حفاظت از منابع آب کشور پیرامون مدیریت منابع آبی کشور اظهار داشت: شورای عالی آب که اکثر اعضای دولت در آن حضور دارند با محوریت مدیریت مصرف آب های زیرزمینی ۱۵ پروژه خوب در قالب طرح احیا تعریف کرده است. وی افزود: ما امیدواریم وزارت خانه ها با هماهنگی و تعامل با دستگاه های ذی ربط و مصرف کنندگان شرایط بهبود بحران آب را به خوبی مدیریت کنند.

مدیر کل دفتر حفاظت از منابع آب کشور درباره وضعیت دخایر آب های زیرزمینی در کشور گفت: آب های زیرزمینی شرایط خوبی ندارند. بسیاری از چاه ها دچار افت سطح آب شده و تبعات آن در سراسر کشور به صورت نشست زمین که به آن «مرگ زمین» می گوییم خود را نشان داده است، اتفاقی که قابل برگشت نیست. وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از مرگ زمین و کاهش ذخایر آب های زیرزمینی مربوط به ۲۰ سال گذشته است، افزود: فرصت های زیادی در طول این سال ها از دسترس مردم خارج کردیم و در این زمینه مردم و مسئولان هر دو سهیم هستند.


واکنش فرانسه به خبر جاسوسی آمريکا

شبکه تلویزیونی ای پی تی ان گزارش داد: فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، امروز چهارشنبه نشستی فوق العاده با مقامات ارشد امنیتی این کشور در کاخ الیزه برگزار کرد تا ضمن رایزنی با یکدیگر، به اسناد منتشر شده توسط پایگاه اینترنتی ویکی لیکس واکنش مناسب نشان دهند. در اسناد درز پیدا کرده توسط پایگاه ویکی لیکس آمده است که آژانس امنیت ملی آمریکا، مکالمات سه رئیس جمهور اخیر فرانسه را به صورت غیر قانونی شنود کرده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، یکی از دستیاران رئیس جمهور فرانسه که مجاز نبود نام خود را فاش کند، گفت: جلسه فوریِ چهارشنبه به این علت منعقد شده است که شرکت کنندگان در این نشست، اطلاعات منتشر شده (توسط ویکی لیکس) را ارزیابی کنند و نتیجه گیری های مرتبط با آن را نیز انجام دهند. این منبع افزود: اطلاعاتِ به بیرون نشت یافته که در اواخر روز گذشته توسط روزنامه فرانسوی لیبراسیون و همچنین پایگاه اینترنتی میدیاپارت منتشر شده است، شامل اظهارنظرهای ضبط شده ی مقامات فرانسوی در پاریس است که رک و بی پرده درباره اقتصاد یونان و مناسبات فرانسه با آلمان صحبت می کردند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار