رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج گفت: از ۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی شهرداری کرج تنها یک درصد صرف هزینه کرد در پروژه قطار شهری شده است.
کد خبر: ۵۲۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 26 November 2017
به گزارش تابناک : صبح یکشنبه در ابتدای جلسه بیست و ششم شورای اسلامی شهر کرج حسین محمدی در بیان نطق پیش از دستور خود در خصوص جلسه ای که پیرامون قطار شهری کرج هفته گذشته در شهرداری برگزار شده است، گفت: طرح شبکه متروی کرج در حومه شامل ۶ خط با ۱.۵ کیلومتر طول است که در طرح توسعه ای آن افزاسش طول مسیر تا  ۱۲۰ کیلومتر تعیین شده است

وی در ادامه افزود: خطوط مترو کرج و حومه به ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد که از عهده شهرداری خارج بوده و نیاز به مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی برای دورو به این عرصه است.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه اجرای خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر تعیین شده است، گفت: این خط در  فاز یک از پایانه شهید سلطانی تا میدان خوارزمی و به طول ۱۵ کیلومتر و در فاز دوم از پایانه شهید سلطانی با ملارد به طول ۱۲ کیلومتر اجرایی می شود.

وی توضیح داد: ۶۹۲ میلیون دلار میزان قرارداد اولیه پروژه بوده است که از نظر ریالی برابر ۳ هزار میلیارد تومان است.این میزان بودجه برای اجرای خط ۲ قطار شهری کرج است که در سال ۸۹ تعیین شده بود.

محمدی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه فایناس های خارجی برای کمک به انجام پروژه تعیین شده بود در آن زمان این اقدام به دلیل عدم ادامه همکاری فیاینانسور متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه تنها ۸۰ میلیارد تومان از سوی کارفرما که برابر ۵ درصد مبلغ قرار بود در سال ۸۹ به پیمانکار پرداخت شد و از نطر اجرای پروژه نیز تنها ۱۵ درصد کار در آن سال ها انجام شده است.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: برای تعمیم قیمت پروژه در سال ۸۹ مبالغ  500میلیارد تومان ریالی و ۱۷۹ میلیون یورو برای انجام ۱۵ کیلومتر تعیین شد تا در نهایت با این میزان فاز یک خط دو تکمیل شود.

وی اضافه کرد: ۱۱۵ میلیارد تومان میزان رقم پرداختی تعیین شده برای انجام پروژه قطار شهری کرج تا پایان سال ۹۲ است که قرار بود شهرداری ۵۰ درصد این مبلغ را تامین کند، اما تنها  ۲۵ میلیارد تومان یعنی ده درصد این مبلغ توسط شهرداری کرج پرداخت شد.

محمدی با اشاره به اینکه ۱۱۶ میلیارد تومان طی سال های ۹۳ و ۹۴ تا بابت بخشی از بودجه مورد نیاز پروژه قطار شهری کرج پرداخت شده است، تشریح کرد: در کل ۳۱۳ میلیارد تومان پرداخت شده است و سهم شهرداری ۴۳ میلیاردتومان بوده است که تا کنون پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد از بودجه منظور شده پروژه قطارشهری کرج برای فراهم کردن تجهیزات و ۶۰درصد نیز برای تامین سازه های سیویل در این پروژه منظور شده است.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج گفت: به طور متوسط پروژه در حال حاضر ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از نظر ریالی این پیشرفت برابر ده درصد بوده است، طلب پیمانکار از کارفرما نیز ده درصد است.

وی بیان کرد: اگر اعتبارات عمرانی شهرداری در حدود ۴ هزار میلیاردتومان باشد تنها یک درصد از این اعتبارات را برای قطار شهری هزینه کرده است.

 در ادامه جلسه عباس زارع رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج گفت: در نظام مدیریت شهری از جزئیات غافل هستیم در حالی که برای بالا بردن سطح آسایش و آرامش شهروندان پرداختن به این مقوله امری مهم است.

وی با اشاره به مثبت ارزیابی کردن اقدام شهرداری در اجرای طرح بهبود نگهداشت شهر کرج که از منطقه ۵ آغاز شده است، افزود: طرح مذکور به این جزئیات می پردازد و با تدوام آن بسیاری از نواقص موجود در مناطق رفع خواهد شد.

منصور وحیدی نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج نیزضمن تاکید برحمایت از کارگرانی که حقوق آنها از سوی پیمانکاران پرداخت نمی شود، افزود: مدیران مراقب باشند که توانایی، شایستگی و لیاقت در امور شهری مدنظر باشد و در مقابل اقدامات زیاده خواهان از جمله سکوت نکنند.

وی در ادامه از تهدید و توهین یکی از معاونان شهردار به نیروهای خدمات شهر سخن گفت و افزود: این برخوردها به هیچ عنوان قابل توجیه نیست از سویی دیگر در این حوزه به تنظیم صورت وضعیت ها دقت نشده و در مقابل به پیمانکاران و رسیدگی به انها توجه می شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: تفکیک باغات و اراضی شهر از جمله مواری است که توسط دست های پنهان به نیستی و نابودی رسیده است و نباید از آن غفلت کرد.

وی در ادامه توضیح داد: شهر به آرامش نیاز دارد و آرامش با تصمیمات ارزنده مدیران در شهر اجرایی می شود، در گذشته خرید و فروش در انتصاباتی از جمله کنترل نظارت و یا خدمات شهر شایع بوده است اما شورای پنجم شهر کرج به دنبال برچیدن آن است.

وحیدی ادامه داد: با پیگیری های شورای پنجم جلوی این اقدامات  گرفته شود؛ چرا که در اموری از جمله تغییر پیمانکاران خدمات شهر و یا تامین ماشین آلات این حوزه  صورت وضعیت های جدید بدون دادن فرصت کافی روی میز تصمیم گیری مدیریت شهری قرار داده می شود در حالی که هر گونه پرداخت در این مورد از جیب مردم و شهروندان است و نیاز به اعمال دقت کافی در پرداخت ها دارد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج افزود: با توجه به اینکه شورای اسلامی دوره پنجم شهر کرج بر پاکدستی و حقیقت گویی تاکید دارد طرحی از سوی شهرداری برای تعیین نیروها و یا انجام اقدامات در حوزه مهم خدمات شهر به شورای اسلامی شهر کرج ارسال شود.





منبع : پیام آشنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار