ریاست جمعیت هلال احمر شهرستان کرج در خصوص مقدار کمکهای جمع آوری شده جهت زلزله زدگان اخیر اعلام کرد: حدود ۲۰۰ میلیون تومان کمک های نقدی (در صندوق) داشتیم و همچنین در این بین ۸۰۰ میلیون تومان نوشت افزار و عروسک تجمیع و توزیع شده است.
کد خبر: ۵۲۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 24 November 2017
به گزارش تابناک : سید فتح الله هاشم نژاد در همین ارتباط توضیح داد: همچنین تا به اکنون بیش از ۱۴۰ کامیون کالا (با احتساب هر کامیون ۱۰ تن جنس : حدود ۱۴۰۰ تن) از کمک های اهدایی در انبار جمعیت هلل احمر شهرستان کرج به استان کرمانشاه ارسال شده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار «محمدشهرسلام» درخصوص «چگونگی نظارت بر توزیع کمکهای اهدایی» نیز توضیح داد: دقیقا، نظارت کافی وجود دارد. این کمک ها بعد از ارسال به کرمانشاه تحویل انبار هلال احمری می شود که در شهر بیستون به ما معرفی کرده اند و بعد از آنجا نیز به مناطق زلزله زده ایی همچون سرپل ذهاب منتقل می شود.

هاشم نژاد اضافه کرد: در واقع برنامه ریزی کامل در  خصوص چگونگی ارسال کمک ها  وجود داشته و دارد و اگر هم تذکر داده می شود از ارسال کمک به شکل تک تک و فردی پرهیز شود به همین دلیل است زیرا که در مراکر تجمیع کمکها، اجناس مورد نیاز احصاء می شوند و بر حسب نیاز توزیع می شود ولیکن اگر شهروندان محترم خودشان به شکل فردی اقدام کنند و به مناطق مربوطه بروند دقیقا نمی دانند که در کجا چه مشکلی و چه نیازی وجود دارد؛ مثلا ممکن است آب معدنی به جایی برود که دقایقی پیش از آن در آن منطقه آب معدنی توزیع شده است.

خدمات دهی به زلزله زدگان تا سه ماه آینده

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان کرج ادامه داد: لذا بهترین روش برای ارسال کمکها تجمیع آنها در مرکز هلال احمر و سپس انتقال به مناطق آسیب دیده است زیرا ما باید تا سه ماه آینده نیز به مردم کرمانشاه سرویس بدهیم و این موارد مدیریتی صرفا برای یک یا دو هفته نیست پس چه بهتر که از پراکندگی در امدادرسانی اجتناب شود.

بنابر توضیحات مسئول نامبرده مرکزیت تجمیع و دریافت کمکهای اهدایی در مرکز جمعیت هلال احمر شهرستان کرج(واقع در چهارراه طالقانی) صورت می پذیرد.

نیاز فوری به کمک های نقدی

هاشم نژاد در انتها یادآور شد: نکته قابل ذکر دیگر این است که از امروز باید بیشتر برویم به سمت کمک های نقدی زیراکه زلزله زدگان برای ساخت خانه های خود نیاز فوریتی به کمکهای نقدی دارند و شاید بتوان گفت دیگر به کمکهایی از قبیل آب معدنی، کفش و لباس و… به شکل فوریتی نیازی نیست.





منبع : محمدشهر سلام 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار