رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت : طرح آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه والدین در مدارس این استان آغاز شد.
کد خبر: ۵۲۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 23 November 2017
به گزارش تابناک : عزیز چابکی روز پنجشنبه افزود: خانواده مهمترین نهاد اجتماعی در جامعه است که ارتقاء دانش و مهارت در این کانون مهم می تواند از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.
وی اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم این اداره در سال تحصیلی 97-96 در مدارس البرز را طرح آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در خانواده تشکیل می دهد.
وی با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار خانواده در رویارویی با آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: در قالب این طرح برای مدرسان آموزش خانواده در مدارس البرز نشست های آموزشی - کارگاهی با موضوع آسیب های اجتماعی برگزار شده است.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: مدرسان آموزش خانواده در مدارس موظف به برگزاری دوره های آموزشی ویژه والدین با عنوان آسیب های اجتماعی هستند تا اولیاء با انواع آسیب های اجتماعی که کانون خانواده را در جامعه تهدید می کند آشنایی لازم را پیدا کنند.
چابکی گفت: مدرسان آموزش خانواده در این دوره های آموزشی به والدین راهکارهای مناسب اولیه در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ارائه می دهند.
وی بیان کرد: طرح آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در 2 هزار و 442 آموزشگاه البرز در حال اجراست زیرا باور داریم خانواده ایرانی برای حفظ تحکیم خانواده و مقابله با آسیب های اجتماعی نیاز به این آموزش های تخصصی - مهارتی دارد.
وی تصریح کرد: در این طرح والدین با ویژگی های خانواده مطلوب و عواملی که سلامت خانواده را تهدید می کند نیز آشنایی لازم را پیدا می کنند.
استان البرز بیش از 445 هزار دانش آموز دارد.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار