نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خطاب به مدیران ارشد استان، گفت: توجه کنید اگر مدیری قابلیت‌های لازم را ندارد و خوب کار نمی‌کند، عذرش را بخواهید.
کد خبر: ۵۲۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵ 17 November 2017
به گزارش تابناک : آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان کرج با اشاره به‌روزهای پایانی و غم‌انگیز ماه صفر، اظهار کرد: امروز سالروز ارتحال حضرت رسول (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) است.

وی با اشاره به ابعاد وجودی شخصیت پیامبر اکرم (ص)، گفت: به‌سادگی نمی‌توان به شخصیت والای پیامبر پی برد، باید خدمت خدای تعالی در قرآن کریم رسید و از آیات الهی بهره برد تا قسمتی از شخصیت وجودی آن حضرت برای ما روشن شود.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه قرآن کریم رسول خدا را الگوی بشر معرفی می‌کند، گفت: انسان برای رسیدن به مقصد و کمالات عالی راهی ندارد جز اینکه دستش را در دست رسول اکرم (ص) قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اهمیت توجه به سیره پیامبر، گفت: توجه به این مهم شبهات مطرح‌شده در حوزه دین را برای ما حل می‌کند، ارتباط ما با سیره و روش زندگی رسول خدا کم است، حتی در اداره جامعه و حکومت این مهم را می‌توان دید.

مدیریت بحران فارغ از هر تنش باید کار کند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در آستانه شهادت امام رضا (ع) هستیم، گفت: این روزهای غم‌انگیز با داغ جان‌باختگان زلزله دل‌خراش کرمانشاه هم‌زمان‌شده و این مسئله غم این روزها را مضاعف کرده است.

وی گفت: از خدای متعال برای درگذشتگان اجر و برای بازماندگان این حادثه دل‌خراش صبر و برای مجروحان شفای عاجل و عافیت کامل طلب می‌کنیم.

خطیب جمعه کرج اضافه کرد: به حوادثی که در طبیعت واقع می‌شود می‌توان نگاه‌های متفاوتی داشت، امام علی (ع) فرمودند؛ یک بلا برای افراد مختلف دارای عبرت‌های متفاوتی است، بلا برای اهل ظلم مثل ادب کردن اوست، بلا برای مؤمن مانند امتحان اوست، بلا برای نبی درجه بوده و برای ولی کرامت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه انسان‌ها با کسب دانش در پی شناسایی و کنترل بلاها هستند تا خسارات کاهش یابد، گفت: باید از بالاهای طبیعی عبرت گرفت، بالاهای طبیعی به انسان گوشزد می‌کند که از قدرت خدا نباید غافل شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه بلاهای طبیعی برای مسئولان میدان پس دادن امتحان است، گفت: این قبیل اتفاقات باعث می‌شود که بدانیم مسئولان چگونه به وظایف خود عمل می‌کنند، مدیریت بحران در ۲۴ ساعت اولیه باید فارغ از هر تنش و با آرامش کارش را انجام دهد.

حضور نیروهای مسلح در مناطق زلزله‌زده

وی اضافه کرد: لذا اگر مسئولی بلندپایه در ساعات اولیه حادثه فرصت را مناسب ببیند و به عقده‌گشایی و تسویه‌حساب حزبی و گروهی بپردازد باید بگوییم؛ یک زلزله‌ای عظیم‌تر و مخرب‌تر از تکان‌های طبیعت رخ‌داده که با آب‌معدنی و چادر حل نمی‌شود، این مسئله جبران ساده‌ای نخواهد داشت زیرا آن مسئول در آن زمان بحرانی شروع به گفتن گزاف کرده است، کسانی که این‌گونه سخن می‌گویند به درد مسئولیت در نظام اسلامی نمی‌خورند باید مسئولیت را واگذار کنند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه باید به برخورد مسئولان با بیت المال و منابع مرمی توجه شود، گفت: باید از چنین نگرش‌ها و دیدگاه‌ها به خدا پناه ببریم، اگر بخواهد چنین برخوردهای ادامه پیدا کند خدا می‌داند به کجا خواهیم رفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات رهبری در خصوص زلزله اخیر، گفت: رهبری این حادثه تلخ را آزمایش الهی و میدانی برای ادای وظیفه مسئولان شمرده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به حضور نیروهای مسلح در مناطق زلزله‌زده و سنگ تمام مردم در امر خدمات رسانی، گفت: خوشبختانه نیروهای مسلح با حضور به‌موقع و توان بالا وارد عمل شدند و وظایف محوله را انجام دادند.

وی اضافه کرد: باید به این نکته توجه کنیم که درد و رنج مردم با در پیش بودن فصل سرما مضاعف نشود، سرعت عمل در برپایی سرپناه و ادامه دادن خدمات‌رسانی‌ها دستگاه‌ها بسیار مهم است.

باید به مسئله ضعف مدیریتی سازمان مدیریت بحران که امکانات و اختیارات لازم را برای مواقع اضطرار دارد، اشاره کنیم باید این ضعف بررسی و جبران شود

خطیب جمعه کرج در ادامه تأکید کرد: در کنار همه این‌ها باید به مسئله ضعف مدیریتی سازمان مدیریت بحران که امکانات و اختیارات لازم را برای مواقع اضطرار دارد، اشاره کنیم باید این ضعف بررسی و جبران شود تا بتوانیم در حوادث احتمالی با سرعت‌بالا و هماهنگی بیشتری عمل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با اشاره به دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران، گفت: برخی هنوز باور ندارند که خوی حیوان وحشی درندگی است، او هرلحظه فرصت بکند به‌صورت مردم ایران چنگ می‌زند، چرا این مسئله را عده‌ای نمی‌خواهند بفهمند، ایرانی‌های مقیم آمریکا به‌صورت خودجوش به‌عنوان همدردی و برای کمک به زلزله‌زدگان ۲۰۰ هزار دلار جمع‌آوری کردند، اما دولت غاصب آمریکا این پول را بلوکه کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: دولت آمریکا اجازه بهره‌برداری از این پول را به ایرانیان مقیم این کشور نداده است، آیا از این حرکت چیزی غیر از دشمنی برداشت می‌شود، حال برخی چهره آمریکا را بزک کنند درصورتی‌که کلاغ، کلاغ است و قناری نمی‌شود.

وی در ادامه به طرح این سؤال پرداخت؛ که آیا ما نباید نفرت خودمان را با مرگ نثار دولتمردان آمریکا کنیم؟

دَبه شرکت توتال و کسب اجازه از آمریکا

خطیب جمعه کرج  با اشاره به اینکه برخی تلاش می‌کنند اروپا را جای آمریکا بنشانند، گفت: برخی برای تحقق این مهم و برای آماده کردن افکار عمومی از عناصر دل‌بسته به بیگانگان استفاده می‌کنند، در فضای رسانه‌ای و روزنامه‌های زنجیره‌ای داخل می‌بینیم که تبلیغ می‌کنند و عده‌ای هم مثل مزدوری که زمان وظیفه‌اش را خوب بلد است، قلم می‌زند، عناوینی مثل ارتباط با بیگانگان و مذاکره با دشمن بر سر توان موشکی که منافع ملی ما را به خطر می‌اندازد از سوی برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود و متأسفانه مسئولان با این‌گونه رسانه‌ها برخوردی نمی‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به مقاله‌ای که به‌تازگی به چاپ رسیده و نویسنده در آن آورده است؛ دیگر زمان آن رسیده که در خصوص توان موشکی مذاکره کنیم تا عربستان به ما حمله نکند، به طرح این سؤال پرداخت، که آیا نویسنده این مطلب احمق نیست؟

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به مسئله قرارداد با توتال فرانسه که آقایان برای معامله با این شرکت اغراق کردند و از تعهد و کاربردی این شرکت گفتند، گفت: آقایان در هفته اخیر جوری وانمود کردند که کار را آغاز می‌کنیم در حالی که توان نیروی داخلی متعهد و باایمان در این مسئله نادیده گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه آقایان در این خصوص قرارداد بستند، گفت: اما این شرکت در روزهای اخیر دَبه کرده و برای ادامه کار مدعی شده اجازه آمریکا شرط است، این در حالی است که برخی تلاش می‌کردند بگویند باید با اروپا قرارداد ببندیم، درحالی‌که سگ زرد برادر شغال است.

تفکری که بیگانگان را کعبه آمال خود می‌داند وضعیت اقتصادی کشور را سامان نمی‌دهدخطیب جمعه کرج با اشاره به مسئله برجام به طرح این سؤال پرداخت که آقایان چرا از تاریخ پند نمی‌گیرند، مگر اروپا نبود که در توافق سعدآباد عهدشکنی کرد، این قراردادها تحریم‌ها را که از بین نمی‌برد هیچ بلکه دشمن تلاش می‌کند برای رسیدن به اهداف خودشان به ایران فشار بیاورند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: وزارت خارجه فرانسه چند روز گذشته تکرار کرده است که باید تحریم‌های جدیدی علیه ایران به خاطر مسائل موشکی‌اش اعمال شود.

آیت‌الله حسینی همدانی خطاب به مسئولان امور خارجه، گفت: حواستان جمع باشد نکند مانند سری قبل ما را خسران زده کنید، همان‌طور که مکرر عرض شد مردم با صدای بلند که هم عده‌ای از مسئولان داخلی بشنوند و هم خارجی‌ها، اعلام می‌کنند توانمندی‌های نظامی و موشکی ما قابل‌مذاکره نیست.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه آنچه وضعیت اقتصادی کشور را نجات می‌دهد، تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: تفکری که بیگانگان را کعبه آمال خود می‌داند وضعیت اقتصادی کشور را سامان نمی‌دهد.

اگر مدیری با ارباب‌رجوع بدبرخورد می‌کند و فرصت رسیدگی به ارباب‌رجوع را ندارد به کار نگیریدخطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه راه نجات کشور داشتن تفکر بسیجی است، گفت: در این زمان تفکر بسیجی کاربرد دارد و الا تفکر مقابل با تفکر بسیجی کشور را تسلیم دشمن می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با اشاره به انتصابات اخیر در استان خطاب به مدیران ارشد، گفت: توجه کنید اگر مدیری قابلیت‌های لازم را ندارد عذرش را بخواهید، اگر مدیری با ارباب‌رجوع بد برخورد می‌کند و فرصت رسیدگی به ارباب‌رجوع را ندارد به کار نگیرید.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه برخی مدیران با همکاران خود برخورد مناسبی ندارند، گفت: متأسفانه مطالبی می‌شنویم که باعث تأسف است، برخی مدیران با همکاران خود ارتباط خوبی ندارند، اهل سوءاستفاده از مسئولیت شغلی هستند، این افراد در مسئولیت‌ها به‌کارگیری نشوند.

وی در ادامه تأکید کرد: همچنین باکسانی که با فتنه ارتباطی دارند، کمکی کرده و یا حرفی زده‌اند یا حتی با سکوت خود این مسئله را تائید کرده‌اند هرگز در مسئولیت‌ها به‌کارگیری نشوند، حتی کسی که در فتنه نبوده و در حال حاضر دارد از این موضوع دفاع می‌کند نباید در مسئولیت‌ها به کار گرفته شود.

خطیب جمعه کرج خطاب به مسئولان استانی گفت: نگویید که نگفت، این برای چندمین بار است که عرض می‌کنم در انتصاب افراد به این موضوعات توجه کنید.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار