تیم‌های بزرگ زیادی، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را از تلویزیون تماشا خواهند کرد.
کد خبر: ۵۲۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 14 November 2017
به گزارش تابناک : با صعود شب گذشته سوئد به جام جهانی ۲۰۱۶ روسیه ۲۹ تیم از ۳۲ تیم حاضر در این بازی‌ها شناخته شدند. تکلیف سه تیم دیگر، بامداد فردا (چهارشنبه) و روز چهارشنبه مشخص می‌شود. بنابراین فردا همه ۳۲ تیم حاضر مشخص خواهند شد اما جای خالی تیم هایی که در دوره‌های قبلی جام جهانی یک تیم بزرگ محسوب می‌شدند کاملا احساس خواهد شد. آن ها باید اکنون جام جهانی پیش رو را از تلویزیون ببینند.

نبود ایتالیا قابل توجه‌ترین آنها است. آتزوری با چهار عنوان قهرمانی (۲۰۰۶، ۱۹۸۲، ۱۹۳۸ و ۱۹۳۴) در ۱۲۰ ‌دقیقه نتوانست دروازه‌ سوئد را باز کند و جای خالی این تیم در روسیه به شدت احساس خواهد شد. ایتالیا همه جام جهانی را به جز ۱۹۳۰ (به این بازی‌ها دعوت نشد) و ۱۹۵۸ تجربه کرده بود. جالب این جا است که تنها جام جهانی که آتزوری به آن نرسیده بود در سوئد برگزار شد.

هلند تیم سوم جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و نایب قهرمان ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ حذف شد و حتی شانس صعود به پلی‌آف را پیدا نکرد.

شگفتی، تنها در قاره اروپا رخ نداد. در آمریکای جنوبی هم مدافع عنوان قهرمانی کوپا آمه‌ریکا یعنی شیلی از صعود به جام جهانی باز ماند. این تیم حتی شانس حضور در پلی‌آف را پیدا نکرد. این اتفاق برای پاراگوئه نیز رخ داد. این تیم در چهار دوره قبلی جام جهانی حضور داشت.

این قضیه در رابطه با کامرون نیز عجیب بود. قهرمان پنج دوره آفریقا و آخرین قهرمان این رقابت‌ها نتوانست جواز حضور در جام جهانی روسیه را کسب کند.

کشورهای دیگری که به حضورشان در دوره‌های اخیر عادت کرده بودیم از صعود باز ماندند. بهترین آنها آمریکا بود. این تیم در شش دوره اخیر جام‌های جهانی حضور داشت اما در مرحله مقدماتی ۲۰۱۸ پایین‌تر از مکزیک، کاستاریکا و پاناما قرار گرفت و حتی نتوانست در پلی‌آف شرکت کند و آن جایگاه را هندوراس به دست آورد که می‌تواند بامداد فردا (چهارشنبه) به تاریخ‌سازی‌اش ادامه‌ دهد.

در نقطه مقابل، در جام جهانی پیش رو کشورهایی هستند که نخستین حضورشان را در این بازی‌ها تجربه می‌کنند. ایسلند و پاناما رویای صعود را به حقیقت تبدیل کردند.

از طرفی تیمی که در همه رقابت‌های جام جهانی حضور داشته برزیل است. دیگر کشورهای حاضر در روسیه برای یک بار یا بیشتر، به دلایل مختلفی حضور نداشته‌اند.

سه کشور دیگر هنوز فرصت دارند که خود را به روسیه برسانند. ایرلند یا دانمارک، استرالیا یا هندوراس و پرو یا نیوزیلند می‌توانند جام جهانی را دوباره تجربه کنند.

با توجه به این که هنوز سیدبندی‌ها قطعی نشده است، اگر پرو صعود کند در سید دو خواهد بود. اگر صعود نکند بین دانمارک یا ایرلند جنوبی یک تیم به این سید راه خواهد یافت. دیگر تیم‌ها اگر صعود کنند در سید سه یا چهار قرار می‌گیرند.





منبع : آس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار