مدیر اجرایی طرح های جمع آوری و تصفیه فاضلاب آبفای شهری البرز اعلام کرد که طی چهار سال گذشته 250 کیلومتر شبکه فاضلاب در مناطق مختلف استان اجرا و به بهره برداری رسیده است.
کد خبر: ۵۲۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 14 November 2017
به گزارش تابناک : ابوالقاسم رمضانی روز سه شنبه اظهارداشت: با این میزان لوله گذاری، طول کل خطوط و شبکه فاضلاب استان البرز به بیش از 900 کیلومتر رسیده است.
وی با اشاره به اینکه 28 درصد کل شبکه های فاضلاب استان در این چهار سال اجرا شده است گفت: علاوه بر این میزان لوله گذاری ها، با رفع بیش از 30 نقطه انفصال، حدود 107 کیلومتر شبکه فاضلاب که در سنوات گذشته اجرا شده و امکان بهره برداری از آنها فراهم نبود، قابل بهره برداری شده است.
وی خاطر نشان کرد: همچنین با رفع نقاط انفصال مذکور نزدیک به 14 هزار و 200 فقره انشعاب فاضلاب به شبکه دفع فاضلاب متصل شد.
رمضانی با تاکید بر اجرای شعار اقتصاد مقاومتی در آبفای البرز افزود: در حالی که اعتبارات سالانه دولت به بخش فاضلاب در البرز به بیش از 30 درصد آنچه که تاکنون اجرا کردیم نمی رسد؛ با پیگیری مراحل مختلف برگزاری مناقصات و با توان مالی بخش های خصوصی، منابع مالی لازم را از این بخش تامین کردیم و در این راستا 106 کیلومتر شبکه های اصلی و فرعی فاضلاب در مناطق حسن آباد و شاهین ویلا با امکان نصب 3450 فقره انشعاب فاضلاب اجرا شده است.
وی افزود: همچنین نزدیک به 70 کیلومتر شبکه گذاری با همین روش در مرحله عقد قرارداد و یا تهیه اسناد و برگزاری مناقصه است که امکان نصب و واگذاری 10 هزار فقره انشعاب دیگر را میسر خواهد کرد.
وی در ادامه با اشاره به احداث تصفیه خانه های فاضلاب گفت: در این مدت، دو مدول از پکیج تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر نظرآباد هر یک با ظرفیت 450 متر مکعب در شبانه روز برای جمعیتی در حدود 6هزار نفر اجرا و طی آیینی از سوی استاندارد سابق افتتاح شد.
وی گفت: استریم دوم از مدول اول تصفیه خانه فاضلاب کرج هم با ظرفیت 28 هزار مترمکعب در شبانه روز افتتاح شده و جمعیتی بالغ بر 140 هزار نفر را به ظرفیت فعلی اضافه کرد و طرح ایستگاه پمپاژ و خط انتقال فاضلاب شهرک ابریشم نیز اجرا و آماده بهره برداری شده است.
رمضانی با بیان این نکته که در طول این چهار سال، شرایط خاص و ویژه ای هم پیش می آمد که باید خارج از برنامه مصوب لوله گذاری فاضلاب به اجرای شبکه می پرداختیم، گفت: مشکلات زیست محیطی شهرک بهارستان و تپه اسلام آباد با شرایط خاص بستر صخره ای و گاهی حفاری با دست در معابر سنگی و کم عرض و بخش هایی از شهر جدید هشتگرد از دیگر اقداماتی است که در چهار سال اخیر بدست آمد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار