مسعود مهران نیا روز سه شنبه افزود: استان البرز حدود 463 هزار دانش آموز دارد که 80 درصد آن عضو کتابخانه های مدارس در دوره های ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم هستند.
کد خبر: ۵۲۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 14 November 2017
به گزارش تابناک : وی بیان کرد: برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در بین دانش آموزان و خانواده ها در طول سال تحصیلی اقدامات گسترده در قالب برنامه های فرهنگی ،آموزشی، و هنری انجام می شود.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات کتاب خوانی به مناسبت های مختلف در مدارس البرز ، یادآور شد: در مدارسدخترانه متوسطه این استان 300 کتابخانه مستقل فعال است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: 127 مدرسه دخترانه این استان نیز دارای کتابخانه مشترک هستند.
وی اضافه کرد: 428 مدرسه دخترانه البرز دارای کتابخانه هستند و 75 مدرسه فاقد کتابخانه اند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزافزود: در مدارس متوسطه پسرانه البرز نیز 278 کتابخانه مستقل و 121 کتابخانه مشترک فعالیت دارد.
مهران نیا خاطر نشان کرد: در این استان 384 مدرسه پسرانه کتابخانه دارند و 69 مدرسه فاقد کتابخانه اند.
وی تصریح کرد: در کتابخانه های مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه به ترتبب 73473 و 77896 نفر عضو هستند.
وی مساحت کتابخانه های البرر را 136 هزار و 398 متر مربع ذکر کرد و گفت : تعداد کتاب های موجود در کتاب خانه های مدارس این استان 815 هزار و 353 جلد است.
وی یادآور شد: در کتاب خانه های مدارس البرز 692 کتابیار فعالیت دارد.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: در این استان 12 کانون فرهنگی - تربیتی فعالیت دارد که 71 هزار و 210 جلد کتاب دارد.
مهران نیا یاد آور شد: 80 درصد کلاس های درس مدارس ابتدایی در البرز دارای کتابخانه کلاسی است.
وی ادامه داد: به مناسبت هفته کتاب 16 برنامه فرهنگی - آموزشی در مدارس این استان در حال اجراست و از فعالان عرصه کتاب خوانی در مدارس البرز نیز تجلیل به عمل می آید.






منبع : پیام آشنا البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار